graupner mini viper sneller maken

raymon

Forum veteraan
de naam zegt het al hoe kan ik goedkoop de mini viper sneller maken
ik heb er nu een jamara 480 hs in met gunter (cam is gebroken) maar vind hem niet echt snel
en ik vind een speed480 bb race toch net wat duur wand dan moet er ook weer een andere regelaar op

Hey Raymon, als je een 480 gebruikt met een gunther of iets dergelijks.. tsja en je wil geen nieuwe regelaar en motor.. dan zit er weinig anders op dan props of meer cellen..

of had je zelf andere gedachten?

groeten Vip-er

Nee want dan is die Jamara PRO 480 HS zeer snel kapot. Die mini viper wordt niet veel sneller door dat dikke profiel. Die kleine snelle pylonracers (rapster, speedster, PR-2) hebben allemaal een profiel wat ongeveer 6-8 mm dik is.

raymon zei:
oh ik heb net de 10cellen paket klaar

Dat is waarschijnlijk heel even heel leuk! :D

Helaas heeft de mini-viper relatief veel weerstand. Een 4,7 x 4,7 propje zou al wat kunnen schelen maar of het erg veel uitmaakt met deze kist....:S
Met mijn 400 racers is het een wereld van verschil tussen gunthers en een CAM.

Paul

de pr2?
ik ga morgen de 2 cellen er af halen
en als ik bij de winkel kom een propje halen

Wat voor cellen gebruik je?

Goedkoopste manier is er een 1.5cc motortje opzetten overigens :P

Groeten,
Gerben

Bah dit is electro en dan willen we er geen slimer op. Waarschijnlijk is hij dan nog langzamer ook.

@gerben

van die goedkopen hema cellen die eigelijk niet goedzijn maar zijn zo goedkoop :wink:

Gooi er die Kan cellen in en je weet niet wat er gebeurd.

Een clubgenoot heeft ook van die goedkope cellen in een Willow (clubproject) zitten, terwijl alle anderen er Kan 1050 cellen in hebben. Het verschil in snelheid en duur is wel heel erg groot.

Een pakket met geschiktere cellen zal een behoorlijke verbetering brengen.
N500AR of KAN1050 cellen oid. Betaalbaar ook.

Wel vlak voor de vlucht snelladen, dus niet thuis laden en dan paar uur later gaan vliegen.

Samen met cam propje zal er al een behoorlijke verbetering merkbaar zijn.

Groeten,
Gerben

:D mm 16-15-03 en 18a jeti doet wel even 40 met 8 cellen cp1600??????]
en prop 5,5x4,3.
gaat prima in de picojet en in de hunter van robbe echt snel
groeten wiebe

Zo'n mini viper met een 480 moet je toch behoorlijk snel kunnen krijgen.
Met een getunede 400 en de juiste cellen gaat dat al behoorlijk.
Enkele belangrijke zaken:
* gewicht, wat weegt je toestel vliegklaar? Ik denk best niet boven de 450gr wat al veel is voor een Sp400 racer. Daar zal je waarschijnlijk niet veel meer aan kunnen veranderen. Wat voor servo's en ontvanger zitten erin, kan je daar nog op besparen
* cellen: gebruik N500AR of KAN1050 cellen zoals reeds was gezegd.
Die Hema cellen zijn niet geschikt voor een 400 of 480. Ik denk niet dat ze de gevraagde stroom kunnen leveren
* gunther prop op een racer is als formule 1 met fietsbanden. Vervangen door CAMPROP 4.75x4.75 of 5x5 (al dan niet bijgewerkt) of APC 5x5
* laden vlak voor de vlucht (ook reeds gezegd), cellen niet koelen tijdens het laden en warm in de viper steken om te vliegen.

Een mini viper is een fijn toestel maar wedstrijden zal je er niet mee winnen. Het heeft een behoorlijk grote romp. Als je ziet hoe ik alles in mijn racertje moet wringen dan is een mini viper wel heel gemakkelijk in te bouwen. Toch kan je er aardig wat snelheid uitkrijgen.

hey
@ kurt
480gram met aa cellen
9gram servo`s
18 gram ontvanger
150 gram accu :cry:
motor wezo weet ik zo ffies nie
ik had men campropje kapot:( dus ga ik nieuw halen
ik laad altijd voor de vlucht

@ bende
als dat zou mogen:)
onze stekkers zijn tog gelijk?

Qua gewicht met een 480 denk ik niet dat je slecht zit voor een mini-Viper.
Servo's zijn ok
Aan het gewicht van de motor kan je toch niets veranderen.
Met andere cellen en juiste prop zou je een heel stuk sneller moeten kunnen. Met lipo's kan je lichter maar daar heb ik zelf geen ervaring mee (zijn niet toegelaten op de wedstrijden).
Wat noem je eigenlijk snel? Als je een motorkist gewoon bent (je arrow bv) dan zal je dat nooit halen met je mini-viper met een 480 motor.

Raymon,

Heb je een volt/multimeter?
Meet voor de aardigheid eens de accuspanning als de motor zon 30 sec heeft gedraaid(volgas).

Groeten,
Gerben

Back