Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vandaar dat ik wat verbaasd was dat een Minimoa een zo recente registratie had. Maar ik heb even het register gechecked, en hij werd dus in nederland geregistreerd in 1989...Als dit een oude kist is die in 1989 geimporteerd is naar NL dan klopt deze registratie prima.
Op de foto's van jouw model zie ik heel weinig van de karakteristieke vleugelknik, maar ik neem aan dat dat klopt...?
Zo de Minimoa is vliegklaar. Het gewicht is uitgekomen op 2350 gram. Als het een beetje meezit morgen de maiden.
Moet met snelheid gevlogen worden.
Erg kritisch in korte bochten. Waarschijnlijk wel de reden waarom Graupner er mee opgehouden is.
Aurector als de kit standaard gebouwd word klopt dat. De aanvormingen van de romp geven een instelhoekverschil van ongeveer vier graden. Het plan adviseert 2,5 graden en dat is mijns inziens ook te groot. Ik heb mede naar aanleiding van informatie van rcgroups - en advies van Dirk - het instelhoekverschil aangepast naar 1,7 graden.
De reden waarom Graupner ermee gestopt is ligt denk ik meer in het feit dat er veel aangepast moet worden omdat veel kleine onderdelen niet passen. Ik heb dus heel wat zelf geïmproviseerd maar goed, daar zijn we modelbouwers voor. Zelf vind ik dat alleen maar leuk.
in QFI werd de kist ook getest door Chris Williams (niet de eerste de beste) met dit resultaat (ik vermoed dat de Fransen de kit "standaard" hebben gebouwd):
Maarten,Het zwaartepunt kan nog iets naar achter en dan zal de kist nog beter vliegen verwacht ik.
Heren bedankt!
@aurectar: de aanpassingen die ik heb gedaan ten aanzien van het instelhoekverschil zijn de vliegeigenschappen zeker ten goede gekomen. Het zwaartepunt kan nog iets naar achter en dan zal de kist nog beter vliegen verwacht ik.
Voorzichtig naar achter schuiven in trapjes van 2mm. (niet te bruusk) en je komt er. En dan attent zijn bochtenwerk observeren.Hopelijk zie ik je met je Minimoa in Pottes deze zomer.