Graupner Multilader 3 slaat niet automatisch af

• Topicstarter Topicstarter kohns
  • Startdatum Startdatum
K

kohns

Guest
Ik heb sinds gisteren een Graupner Multilader 3 voor mijn 7.2V 1600mah packs. De eerste keer dat ik de packs lade sloeg hij automatisch uit en werd het lichtje groen op de lader.
Sindsdien blijft het rode (laden) lichtje continu aan als ik de packs erin steek. Uiteindelijk heb ik de packs losgekoppeld na > 2 uur laden.
Doe ik iets verkeerd???

Toen je die accu's los maakte van je lader, waren die toen heet? Als dat zo is dan zijn ze een beetje overladen. Anders als ze niet heet waren dan waren ze blijkbaar ook nog niet vol. Misschien staat je lader ook nog op 0.1 A.

Ps. De accu's mogen wel een beetje warm worden maar als je ze geen 5 sec. kan vastpakken dan zijn ze toch echt te heet.

De batterijen zijn heet na 1 uur al.
De verkoper heeft mij deze lader aangeraden omdat deze automatisch zou afslaan.
Blijkbaar doet ie het niet goed dan.

Moeten de accu's helemaal leeg zijn voordat je ze oplaad?
Mijn auto stopt namelijk met rijden als ze bijna leeg zijn maar ik kan nog wel om de 30seconden ongeveer weer een aantal meter rijden. En de servo's kan ik ook nog draaien. Is dat leeg genoeg?

Ik ben vandaag naar de winkel gegaan.
Ze gaan de batterijen en lader testen deze week.

Wel spijtig dat ik nu een aantal dagen niet meer kan rijden... :(

Mijn auto stopt namelijk met rijden als ze bijna leeg zijn maar ik kan nog wel om de 30seconden ongeveer weer een aantal meter rijden. En de servo's kan ik ook nog draaien. Is dat leeg genoeg?

Dit is omdat de spanning zakt, en als je dan niks evrbruikt stijgt hij weer, en dan verbruik je weer. Daarom is dat

Niet de lader maar de 1600 mAh Nimh was kapot.
Ik heb dus mijn lader terug.

Back