Graupner Multilader 7E

Hallo,

Ik heb me een multilader 7E gekocht. Maar nu ik die in het stopcontact steek maakt die een zoemend geluid, als ik een loodaccu aansluit blijft die zoemen.
Is dit normaal?

mvg Sander

Zit er een ventilator of iets anders op dat de lader koelt? Zo ja, dan kan dat het misschien zijn. Of misschien dat het de voeding is, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb het sterke vermoeden dat je de transformator (afgekort tot trafo) hoort zoemen. Dat kan iets sterker worden als je gaat laden. Dan wordt de trafo belast en kan hij meer geluid gaan produceren.
Als het maar een zacht geluid is moet je er mee leren leven. Is het een echt hard geluid dan kan er iets mis zijn met die trafo. Even langs de winkel waar je hem hebt gekocht lijkt me dan een goed idee.

Hugguhhuggekuch!
Even wat stof uit het topic.

Ik heb ook een multilader 7E, deze maakt onbelast bijna geen geluid echter bij belasting van wat grotere accu's lijkt het of er een soortje klein krekeltje in het apparaat zit. Bijna een soort tsjirpend geluid :p Zodra de accu's vol zijn (bij de D-peak uitgangen) is hij weer stil.

Hij doet het verder prima, en het geluid valt niet super op, dus ik laat het maar zo...

Back