graupner MX 12 of futaba 6ex pcm

• Topicstarter Topicstarter Gert-Jan1
  • Startdatum Startdatum
G

Gert-Jan1

Guest
Welke zender is het meest geschikt voor mij als beginnend modelvlieger.

Graupner mx12 of Futaba 6ex pcm ?

Of misschien is er iemand die een ander beter alternatief heeft.

wie kan me verder helpen?

Ik ben zelf ook een beginner en nog aan het kijken, maar misschien kunnen we van elkaar wat leren?

Zo te zien ben je op zoek naar een 6-kanaals computerzender?
De Futuba Skysport voor 149,- inclusief ontvanger, kristallen en 3 servo's is dus geen deal voor jou?
Kun je de Easystar mee vliegen, en ook nog upgraden naar een vliegtuig met rolroeren.
De drie servo's erbij zijn (los gekocht) ook niet gratis.

En de Multiplex Cockpit MM?
Ook 6 kanaals computerzender. Voor zover ik begrepen heb zijn die extra 2 kanalen wel analoog, en bij de MX-12 zijn ze aan-uit.

Een skysport is (vind ik) geen goede zender. Voor 149 euro inderdaad niet veel geld, maar ik denk dat je als je wat ervarener bent of wordt de zender te weinig mogelijkheden heeft. Maar als je voor altijd wilt blijven vliegen met een easystar volstaat het uitstekend. Ik persoonlijk zou besluiten een graupner MX 12 aan te schaffen, deze heeft mogelijkheden die je in de toekomst ook nodig kan hebben zonder echt ingewikkeld te worden. Of je zou kunnen kijken naar een Multiplex Cockpit MM, deze zijn tegenwoordig niet erg duur meer (Duitsland). Ik vlieg er zelf al weer 4 jaar mee, en vindt het een prima zender. In de toekomst ga ik mezelf op een Futaba FF9 trakteren.

Succes met je keuze!

Gr. Bert Berger

mGerben zei:
En de Multiplex Cockpit MM?
Ook 6 kanaals computerzender. Voor zover ik begrepen heb zijn die extra 2 kanalen wel analoog, en bij de MX-12 zijn ze aan-uit.

Er zit een verschil tussen wat je er in stopt en wat je er uit haalt.

Een Cockpit MM is een 7 kanaals zender. je hebt daarop 6 analoge en 1 digitale ingang zitten. En 6 proportioneel en 1 digitale uitgang.