graupner mx 16 en gr 16 ontvanger

hallo allemaal,

ik heb deze set nu aageschaf, hij lijkt me goed te bevallen denk ik.
maar ik krijg hem maar niet aan de praat ik heb ze ondertussen al kunnen binden.

ik had namelijk de zender geupdate maar de ontvanger niet is dat erg?

het lampje op de ontvanger is groen
ik wil het gaan gebruiken op de hexacopter met naza v2.
aleen heb ik geen idee wat op de gr 16 ontvanger de rudd elvetor enz. de multicopter is 4 kanaals hoe kan ik die laten vliegen met de naza v2 met gps.

ik hoop graag dat jullie me willen helpen.

Als je de zender update ook altijd de ontvanger updaten. Er staan duidelijke filmpjes op Youtube hoe je dit moet doen. Succes!

HD

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat probleem heb ik ook gehad en je dient ervoor te zorgen dat de firmware voor zowel de ontvanger en de zender overeenkomt.
Kijk bij "devices" in de firmware update manager als je de ontvanger hebt aangesloten. Installeer op zowel de zender als de ontvanger de laatste firmware. Reset je ontvanger en je zender en bind ze opnieuw.

Daarna zou het moeten werken.

Wat SjaakZwart zegt: Er zijn best wat filmpjes hierover te vinden:

Dat probleem heb ik ook gehad en je dient ervoor te zorgen dat de firmware voor zowel de ontvanger en de zender overeenkomt.
Kijk bij "devices" in de firmware update manager als je de ontvanger hebt aangesloten. Installeer op zowel de zender als de ontvanger de laatste firmware. Reset je ontvanger en je zender en bind ze opnieuw.

Daarna zou het moeten werken.

Wat SjaakZwart zegt: Er zijn best wat filmpjes hierover te vinden:

oke dank je wel ik zal er naar kijken maar als ik er naza v2 op zal aan sluiten wat welke 4 kanalen zijn de rudd en elvetor enz dan?

Bij de Naza v2 weet ik het niet maar als je de GR-16 ontvanger op de Naza v1 koppelt is het zo:

1 > T (throttle)
2 > A (aileron)
3 > E (elevator)
4 > R (rudder)

Dan nog kanaal 5 en 6 voor U en X1 (optioneel)

Wat betreft het programma. In het filmpje is die verouderd. Je moet de nieuwe tool gebruiken die hier valt te downloaden:
http://www.graupner.de/mediaroot/files/HoTT_Software_V4.zip

Wanneer je de ontvanger aansluit is deze te updaten via het "devices" tabje.
Voor zowel het updaten van de firmware van de zender als van de ontvanger gebruik je hetzelfde programma. Bij het programma wordt de laatste firmware geleverd overigens. Die hoef je niet ergens apart te downloaden.

de werkwijzen in het filmpje zoals het prepareren van de ontvanger is wel hetzelfde.
Graupner had eigenlijk een (recentere) handleiding o.i.d. moeten toevoegen van het updaten van firmware vind ik.

Ik heb een 4,8v Nimh ontvanger accu (die van de Graupner zender) gebruikt om de ontvanger van stroom te voorzien.

Bij de Naza v2 weet ik het niet maar als je de GR-16 ontvanger op de Naza v1 koppelt is het zo:

1 > T (throttle)
2 > A (aileron)
3 > E (elevator)
4 > R (rudder)

Dan nog kanaal 5 en 6 voor U en X1 (optioneel)

Wat betreft het programma. In het filmpje is die verouderd. Je moet de nieuwe tool gebruiken die hier valt te downloaden:
http://www.graupner.de/mediaroot/files/HoTT_Software_V4.zip

Wanneer je de ontvanger aansluit is deze te updaten via het "devices" tabje.
Voor zowel het updaten van de firmware van de zender als van de ontvanger gebruik je hetzelfde programma. Bij het programma wordt de laatste firmware geleverd overigens. Die hoef je niet ergens apart te downloaden.

de werkwijzen in het filmpje zoals het prepareren van de ontvanger is wel hetzelfde.
Graupner had eigenlijk een (recentere) handleiding o.i.d. moeten toevoegen van het updaten van firmware vind ik.

Ik heb een 4,8v Nimh ontvanger accu (die van de Graupner zender) gebruikt om de ontvanger van stroom te voorzien.

oke dankje wel maar ik kan niet echt het zelfde soort progama vinden of is het de zelfde als de zender? als dat zo is welk pictrogram in het progama heb ik dan nodig?
want als ik het bij fireware update doe zegt hij dat het mislukt is

Die software uit de link die ik stuurde dien je te geburiken voor het updaten van zowel de zender als de ontvanger. Althans, zo heb ik dat volgens mij destijds gedaan met mijn Graupner MX-16 HoTT en GR-16 ontvanger en GR-12 ontvanger.

Wanneer de ontvanger is ingeplugd op de computer via die speciale USB adapter en is voorzien van stroom d.m.v. de 4,8v accu uit de zender zou deze via het "devices" kopje geupdate kunnen worden.

Ik weet het helaas niet meer zeker hoe het precies werkt maar de ontvanger is dacht ik te benaderen via devices.

Die software uit de link die ik stuurde dien je te geburiken voor het updaten van zowel de zender als de ontvanger. Althans, zo heb ik dat volgens mij destijds gedaan met mijn Graupner MX-16 HoTT en GR-16 ontvanger en GR-12 ontvanger.

Wanneer de ontvanger is ingeplugd op de computer via die speciale USB adapter en is voorzien van stroom d.m.v. de 4,8v accu uit de zender zou deze via het "devices" kopje geupdate kunnen worden.

Ik weet het helaas niet meer zeker hoe het precies werkt maar de ontvanger is dacht ik te benaderen via devices.

dankje je wel ik heb de software er nu op!
ik heb de ontvager op de naza aangesloten maar mijn motoren piepen de hele tijd heel hard achter elkaar wat doe ik verkeerd nu?

Back