graupner mx-16 gascurve voor een speed controller

Ik heb sinds kort een t-rex 450s aan mijn collectie toegevoegd.

Ik probeer nu de gas curve op mijn zender, een graupner mx-16, te configureren.

Wat ik nou vreemd vind, is dat ik in mijn gas curve een bereik heb van -100 naar +100.

Dat betekend dat de 0 gelijk staat aan 50 % gas.

Is het mogelijk om de zender zo in te stellen dat ik alleen een gas bereik heb van 0 naar 100 % ?

Moet ik daarvoor de endpoints van het gas kanaal aanpassen ?

Alvast bedankt.

Sebas

Snap eigenlijk niet helemaal wat je bedoelt.... In princiepe wordt als je eindpunten van -100 naar + 100 lopen, de regelaar geregeld over 200 punten, dat maakt toch niet uit? Wat wil je uiteindelijk bereiken? Je hebt nu toch ook van 0 ->100 % gas? je kunt op de regelaar toch gewoon de eindpunten instellen? (max trottle, min trottle)

Hoi,

Wat ik wil bereiken is dat ik in mijn grafiek niet werk met negatieve waarden maar alleen met 0 tot 100 % werk.
Maar inderdaad, die regelaar kan waarschijnlijk ook ingesteld worden.

Op de MX16 kan je dat niet instellen. Gewoon even rekenen dus. Bepaal de curve die je wilt (in procenten van 0-100) en reken dat om naar -100/+100. Is niet zo moeilijk.
Als je de zender zo gaat instellen dat hij alleen nog maar van 0-100% geeft op de gasstick ben je dus de helft van je resolutie kwijt. Lijkt me niet wenselijk. Bovendien weet ik niet hoe een regelaar daarop gaat reageren.

Back