Graupner mx-16 switch afgebroken

Van de week is er switch van mijn gloednieuwe mx-16 afgebroken. Zender was (nog niet) gevallen en ik had ook geen superkrachten gebruikt. Lijkt mij gewoon een pechgeval van zwakke schakelaar, hoewel ik dit nog nooit heb meegemaakt met andere soortgelijke schakelaars op andere electronica.

Heb de zender online gekocht bij een duitse firma, en zij vertellen mij dat ze niet weten of dit onder garantie valt, maar dat ie zowiezo gerepareert kan worden (tegen kosten).

Nu lijkt het mij makkelijker om eenzelfde type schakelaar te zoeken en die zelf te vervangen, maar dan ben ik waarschijnlijk de garantie kwijt.
Iemand ervaring met soortgelijk probleem??

Gr,

Kaj
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Van de week is er switch van mijn gloednieuwe mx-16 afgebroken. Zender was (nog niet) gevallen en ik had ook geen superkrachten gebruikt. Lijkt mij gewoon een pechgeval van zwakke schakelaar, hoewel ik dit nog nooit heb meegemaakt met andere soortgelijke schakelaars op andere electronica.

Heb de zender online gekocht bij een duitse firma, en zij vertellen mij dat ze niet weten of dit onder garantie valt, maar dat ie zowiezo gerepareert kan worden (tegen kosten).

Nu lijkt het mij makkelijker om eenzelfde type schakelaar te zoeken en die zelf te vervangen, maar dan ben ik waarschijnlijk de garantie kwijt.
Iemand ervaring met soortgelijk probleem??

Gr,

Kaj
full

dit is ons ook wel eens gebeurd
normaal sturen wij dit onder garantie naar Graupner toe.
als je dit in nederland had gekocht had ik even met de vertegenwoordiger kunnen overleggen.
eenvoudig is het niet te vervangen , daar bijna alles eruit moet om eraan te komen.
waarom in duitsland gekocht?

Laatst bewerkt door een moderator:
In duitsland (d-edition) hadden ze tijdje terug een hele scherpe prijs voor Spektrum DX8. Deze zender beviel mij helemaal niet en toen maar omgeruild voor Graupner bij dezelfde firma ipv geld terugvragen en in NL kopen. Qua prijs voor de mx-16 was er trouwens geen verschil met de NL prijs...

Wel goed te horen dat zoiets vaker is gebeurd en onder garantie is verholpen....

Bij mijn spektrum DX6i zitten de schakelaartjes met draadjes vast aan het printje, niet gelijk erop gesoldeerd,
als dat zo is bij jouwn zender, zou je ze zo kunnen vervangen zonder al te veel problemen.

Ook zou de garantie vervallen zodra die opengaat bij de DX6i,
er zat een stukje lijm los in wat rammelde, voor zo iets kleins ga ik hem echt niet opsturen, net als een schakelaartje vervangen.
En met die garantie moet het dan nog wel goed zitten, er is verder niets verandert jah.

Bij mijn spektrum DX6i zitten de schakelaartjes met draadjes vast aan het printje, niet gelijk erop gesoldeerd,
als dat zo is bij jouwn zender, zou je ze zo kunnen vervangen zonder al te veel problemen.

Ook zou de garantie vervallen zodra die opengaat bij de DX6i,
er zat een stukje lijm los in wat rammelde, voor zo iets kleins ga ik hem echt niet opsturen, net als een schakelaartje vervangen.
En met die garantie moet het dan nog wel goed zitten, er is verder niets verandert jah.
De garantie vervalt niet als je de zender openschroeft, anders geven ze niet de optie sticktension te veranderen, dat moet gebeuren van binnenuit.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga zowiezo contact opnemen met Jan / Corrien en kijken of dat een snellere oplossing is.

Gr,

Kaj

Back