Graupner MX-20 externe bediening.

• Topicstarter Topicstarter AirPeter
  • Startdatum Startdatum
A

AirPeter

Guest
Heren goedemiddag,

Ik ben in het bezit van een mikrokopter met een Graupner MX-20 nu zou ik graag een schakelaar en draaiknop dit is de bediening voor de camera los van de MX-20 willen bedienen is dit mogelijk? Zo ja wat heb ik daar voor nodig? Alle tips en adviezen zijn zeer welkom.

Groeten, Peter

Hier ben ik ook naar aan het kijken, alleen heb ik een MX-16 (HOTT), denk dat het bij de MX-20 gelijk is. Ik heb hier al eens over nagedacht en in principe zou het mogelijk moeten zijn via de D.S.C. (leraar/leerling) bus/aansluiting. Alleen heb ik nog geen tijd gehad om me hier mee bezig te houden.

Ik weet dat het niet echt een antwoord is maargoed..

Gr Kevin

EDIT: Heb zojuist een mail naar graupner gestuurd met deze vraag, eens kijken of ze antwoord kunnen/willen geven.

Laatst bewerkt:
Je wilt dus gewoon een draaiknop en/of schakelaar toewijzen aan een bepaalde kanaal met servo?

Dat zijn gewone basisinstellingen hoor, dat moet in de handleiding staan.
Op de site van Graupner is de engelstalige handleiding inmiddels beschikbaar!

Wel oppassen dat de draaiknop nog niet gereserveerd is voor een andere functie.

Ik wil die draaiknop/schakelaar inderdaad toewijzen aan een kanaal, echter ik wil niet de reeds aanwezige bediening gebruiken, maar een "externe" dus los van de zender zodat een eventuele 2e persoon de camera kan bedienen.

Je zou natuurlijk de ingebouwde bediening eruit kunnen halen / verlengen / netjes afwerken etc... Dit wil ik echter liever niet doen, maar dit is de reactie van Graupner:

Is it possible to control ch 5-8 with external switches/potmeters(not build-in in transmitter) without modifing the transmitter? Maybe its possible to use the DSC connection (is the dsc connection PPM IN too??). I want connect an external 2 axis joystick to the transmitter to control an camera (2 channel) on my RC model.
--> no thats not possible. DSC uses the PPM.

Back