Graupner MX-20 Throttle issue

Wellicht kunnen jullie helpen ..
Ik heb een probleem met het juist instellen van de throttle settings op een MX-20.
Zie hier het filmpje.


Het gas start pas op de helft.
Op de helft en onder de helft is alle -100%

Notes:
1) De throttle stick staat op 50% gecentreerd
2) De stick calibratie is juist gedaan met een juist resultaat (-100% - 0 - 100%)
3) Kanaal 1 (throttle) is nergens voorzien van een mix
4) Op andere 'models' klopt het wel
5) Calibratie in Naza Assistant (Naza 1) klopt

Iemand een idee ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het op andere modellen wel klopt, heb je toch een instelling niet goed. ;)
Model resetten, en dan even weer kijken... Zal toch ergens iets anders staan dan op de rest van de modellen ;)

Desnoods even goed werkend model kopieren, naar het niet goed werkend model.
Dan overschrijven (dus dat niet werkende model, met ene wel werkend model) en even testen...
 
Thanks Emil, voor je input.

Ik heb het model gekopieerd naar een vrij model.
Dat werkte niet, dus het moet inderdaad in de settings zitten.
Vreemd, want ik heb ALLES 4x nagelopen.
Kan geen vreemde dingen vinden in relatie tot CH1.

Blijft vreemd dat de stick calibratie de juiste uitslag laat zien.
En ook in Assistant is de uitslag OK (Naza-M).
Toch geeft Servo Display dit rare beeld.
De throttle op de motoren is identiek aan deze Servo Display.

Dus ik ga zoals je schrijft maar eens het model resetten en dan de throttle bekijken.
Ik ga ervan uit dat ie dan weer OK is.
En indien nodig (denk het wel) de afstelling maar opnieuw doen.

Toch blijft de MX12 en MX16 menustructuur een stuk fijner dan de MX20 :(
 
Vindt het net anders om..(vroeger de mc zender gehad, lijkt heel veel op de mx20 wbt menu structuur) wil wel ruilen hoor ;)
 
Ik heb het gevonden ...
'Brake Off' stond op 0%

7adaruga.jpg


*zucht*
 
Ja, eigenlijk wel :o
Toen ik het zag herinnerde ik me ook dat ik daar eerder 'op geklikt had'.
Gek dat Assistant die throttle setting niet zodanig laat zien.
Blijkbaar neemt Assistant alleen de stick uitslag over.

Btw, gisteren met de nieuwe DJI A2 gevlogen.
Wel een verschil hoor met de Naza ...
 
Whahaha .. Emil, jij bent echt slecht ;)

Tasz, vooral voor zwaardere frame setups geeft de A2 echt een veel stabieler vliegkarakter.
En die grotere GPS geeft een veel snellere en strakkere lock.

En ik ga niet vertellen op wat voor frame het was .. dat bewaar ik voor later :yes:
 
Whahaha .. Emil, jij bent echt slecht ;)

Tasz, vooral voor zwaardere frame setups geeft de A2 echt een veel stabieler vliegkarakter.
En die grotere GPS geeft een veel snellere en strakkere lock.

En ik ga niet vertellen op wat voor frame het was .. dat bewaar ik voor later :yes:

Haha Ja Emil :vamp: ;)

Ok. Beetje het zelfde als bij de wookong? Die presteert ook veel beter bij een zwaarder frame.
 
Tasz, ik vind het verschil tussen Naza-M/V2 en de A2 is nu een stuk groter dan tussen de Naza en de Wookong.
Ik heb de A2 maar heel even kunnen testen, want de test ging om het nieuwe proto frame maar het is mijn favoriet op dit moment.
.. mag ook wel voor het geld heh ..
 
Tasz, ik vind het verschil tussen Naza-M/V2 en de A2 is nu een stuk groter dan tussen de Naza en de Wookong.
Ik heb de A2 maar heel even kunnen testen, want de test ging om het nieuwe proto frame maar het is mijn favoriet op dit moment.
.. mag ook wel voor het geld heh ..

Ja dat mag zeker haha

Interessant om te weten. Thanx voor de info
 
Back
Top