Graupner MX12 HoTT + EzUHF <> Turnigy 9XR + EzUHF JR module

Ik gebruik momenteel een Graupner MX12 HoTT samen met een EzUHF module die netjes achter op de Graupner zit.
Wat mij helaas niet aanstaat is de extra kabel die van de LiPo naar de ExUHF gaat en de kabel van de EzUHF naar de MX12.

Ben dus opzoek naar een all in one oplossing..

Nu heeft de Turnigy 9XR een EzUHF inbouw module (EzUHF JR module)
Van wat ik kan zien ziet het er allemaal heel mooi uit, maar werkt het ook goed?

Is er iemand hier die ervaring heeft met deze setup?

Ik heb sinds van de week mijn ezuhf module binnen voor de turnigy 9xr. Het enigste wat je moet doen is je ontvanger updaten naar firmware 1.5. Het enigste wat ik tot nu toe getest heb is een hoover op de achterstraat en voor de rest nog niks. Ik hoop van het weekend er mee te gaan vliegen. Maar ik wil eerst nog even een range test doen op de grond. Maar hij past er mooi in de ezuhf module.

e5y5ehyz.jpg

Het enigste nadeel vindt ik alleen, dat de zender een beetje goedkoop aanvoelt. Maar tot nu toe ben ik tevreden.

Noel , je kan ook gewoon een Futaba T10 zender kopen en daar een lipo in plaatsen.
De Ezuhf module achter op en het wordt gevoed door de zenderlipo , dus een extra lipo hoeft niet.
Is een veel betere zender dan graupner en beter dan een Turnigy.
Turnigy heeft goedkope potmeters , die gaan niet lang mee.

Als je de Turnigy niet prettig vind kijk dan eens naar de FrSky Taranis. Oke, hij is een stuk duurder, maar daar krijg je heel veel voor terug.

Noel , je kan ook gewoon een Futaba T10 zender kopen en daar een lipo in plaatsen.
....
Is een veel betere zender dan graupner
Een MX-12 Hott is een zender van 200 euro, een T10 kost je meer dan 500 euro. Alleen al op basis van het prijsverschil een bijzonder vergelijk. Of TS "gewoon" 500 euro heeft liggen is ook nog maar de vraag natuurlijk.
Dat een Futaba zender veel beter zou zijn dan een Graupner lijkt me een persoonlijke opvatting.

De Futaba T10 ziet er inderdaad mooi uit. Helaas wel weer de ezuhf module achterop. /-:

De FrSky Taranis is meer mijn ding omdat daar gewoon simpel de ezuhf module ik klikt.

Ik ga me eens meer verdiepen in de FrSky Taranis... Maar eerst even naar de HISWA (-:

To be continued...

De Taranis kan dat afhankelijk van de receiver, ik neem aan dat je op de LCD van de transmitter bedoeld. Je kunt er dan ook een alarm aanhangen.

er zit zelfs een dame in die de telemetrie waarden voorleest voor je. Je eigen "cyberbitch"
als je de zender goed programmeert hoef je helemaal niet meer op je lcd te kijken.

Back