Graupner MX12 settings voor 120 ccpm helicopter

Wie kan mij even uitsluitsel geven over het volgende,
Ik heb sinds een aantal dagen heb ik een MX 12 en ben er bijzonder blij mee... maar gezien het feit dat ik nog niet zo ervaren ben heb ik toch nog een vraag aan de experts...

Ik vlieg met een 120 graden CCPM heli, en heb de zender op naar mijn idee wat basis instellingen geprogrameerd, echter ik wil wat minder negatieve pitch, ik heb de pitch curve al aangepast maar zie eigenlijk weinig gebeuren onderstaand zijn mijn huidige instellen:
Graupner MX12 instellingen #1 E-Sky King II 29-sept-2007

[THRO]
NOR 0 85%

[THROTTLE HOLD]
POS 0 OFF
SW LEFT

[THRO CUT]
-104

[120 CCPM] REV
AILE 50% R
ELEV 50% R
PIT -65% N

[TRAVEL ADJ]
ELEV RUDD
D100% L100%
U100% R100%

[SUB TRIM]
TH 0 AI 0
EL 0 RU 0
GE 0 PI 0

[REVERSING SW]
THR: N AIL: R
ELE: R RUD: N
GEA: N PIT: N

[D/R & EXP]
RUD POS 0
EXP LIN
D/R 100%

[MX2] THR --> THR
ON
OFFSET 0
0% 0%
SW ALWAYS ON

[REVO MX]
NORMAL
UP 0%
DN 0%

[PITCH]
NORM P-LOW 30
0-100% P-1 40
P-MID 60
P-3 90
P-HIGH 100

[THRO]
NORM P-LOW 0
P-1 30
P-MID 55
P-3 85
P-HIGH 85

Misschien dat er iemand is die zijn of haar beginners MX12 instellingen wil posten...
Met deze setup vliegt de heli uitstekend... een verademing vergeleken bij wat het was... vlieg nu S curves links en rechts om, side out en side in begint er nu ook op te lijken.
Ik had de throtlle curve eerst op p-3 en p-high op 70% staan, maar vondt dat ik wat te weinig power had om een snelle correctie te maken, zodoende dat ik die nu op 85% heb staan, pitch in de pitch curve naar max 100%.
Ik zou graag wat mider negatief willen pitchen en kan niet merken dat ik minder negatieve pitch heb p-low in de pitch curve staat op 30%.
Misschien zit ik wel helemaal verkeerd te denken... :oops:

Gaarne wat advies... :wink:

Groeten, Frans.......

PS. heb deze vraag ook in de forum map Algemeen geplaatst maar ktijg daar geen reactie.

jvthert zei:
Als je meer response wilt kun je ook beginnen om met een vlakke motor snelheid te vliegen. 100-85-80-85-100 of iets in die trand zodat de rotor steeds op constante snelheid blijft draaien. Je zult veel stabielen en krachtiger vliegen. Als je een goede snelheid kiest zal je motor koeler blijven en je vliegtijd zelfs iets langer zijn.

He, bedankt voor de input.
Heb gisteravond gelijk maar eens wat geprobeerd en inderdaad de swashplate movement is feiloos in te stellen. 50% is wat aan de voorzichtige kant.
ik heb ze nu op , .

[120 CCPM] REV
AILE 60% R
ELEV 60% R
PIT -70% N

de heli reageert een stuk sneller op mijn commando's!

Nogmaals bedankt,

Frans

Ik zou ook nog proberen de throttle curve wat steiler op te laten lopen in het eerste deel. 55% op half stick lijkt me erg weinig, zakt het toerental niet heel erg in als je gaat zakken? Dan wordt het net een fixed pitch heli. Als je bijv eens 0-65-80-85-90 instelt zal de heli ook bij dalen directer blijven reageren. Beetje mee spelen en proberen om uit te vinden wat jij lekker vindt.

Kiezen heli plane

Is een oud draadjes, maar om hier nu een nieuwe voor te maken ;)

Ik heb nog steeds een conventionele MX12, maar wel met een Assan 2.4 module ingebouwd. Voldoet prima.

Nu wilde ik voor de simulator phoenix een model maken op basis van de heli instelling. Ik heb geen idee wat er precies gebeurd, maar als ik in type kies voor 'helicopter' dan schakelt hij gewoon niet om. Als ik naar de volgende instelling ga staat hij alweer op plane en dat blijft zo,. Kortom ik kan helemaal niet voor heli kiezen. Heb de zender van mijn zoon ook geprobeerd (ook mx12 met Assan) zelfde probleem. ?????

Tip;

Maak gewoon een nieuw draadje met een duidelijke topic titel. Heb je veel sneller een reaktie en een oplossing ;)

Back