Graupner mz-12 pro 12 kanaal zender probleem met zender

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Remco88, 1 jul 2022.

  1. Remco88

    Remco88

    Lid geworden:
    1 jul 2022
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Elst
    Hoi allemaal,

    Kan iemand mij helpen ik heb Graupner mz12 pro gekocht en ervaar problemen met het aanmaken van een nieuw model in het geheugen.

    zodra ik dus een nieuw auto model aanmaak en de hele configuratie maak en vervolgens de zender met de ontvanger koppel werkt alles naar behoren.( gebeurd ook bij boot of heli modellen)

    zodra ik nu de zender en ontvanger uit zet en alles weer aanzet. eerst zender en dan ontvanger dan is het nieuw aangemaakte model weer verdwenen uit het geheugen.
    Ook zodra ik een nieuw model heb aangemaakt en de zender aan de computer koppel om hem uit te lezen zie ik mijn nieuw gemaakte model niet er tussen staan.

    Moet ik het nieuw gemaakte model nog ergens opslaan heb hele handleiding en op internet lopen zoeken maar kan hier niks over vinden.

    ook merk ik als ik bij instelling de geluid instelling van de menu knoppen uit zet deze weer terug gaan naar standaard als de zender uit en aan gaat.

    heeft iemand enig idee wat er aan de hand is of ik iets mis doe
    Zender is ge-update en heeft laatste software versie

    al vast bedankt,

    Remco
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2022
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Ken de MZ-12 niet, dus dit is meer een wilde gok. Als de zender een backup batterij heeft, zo'n zilverkleurige knoopcel, dan is die misschien ontladen en moet je deze vervangen.
     
  3. Remco88

    Remco88

    Lid geworden:
    1 jul 2022
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Elst
    Zender heb ik terug gestuurd. Volgens winkel zat er een probleem in de zender.
     

Deel Deze Pagina