Graupner MZ-12 pro

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Joene, 2 jul 2018.

  1. Christian Gijsels

    Christian Gijsels

    Lid geworden:
    19 sep 2016
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Antwerpen

    Neen prima to thx !

    Deel 2 had ik ook gevonden, nu heb ik ze beide.

    Een hoop te lezen.

    Vraagje, ik zou graag nog een tweede ontvanger bijkopen van GRAUPNER, maar nergens zijn ze nog leverbaar.

    Jij een idee waar ik ze kan kopen ?

    Thx
     
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Zoals ik in onze conversatie al opgaf zijn er voor België twee importeurs, waarvan de winkeliers hun Graupner HoTT producten kunnen betrekken:

    D-Power Modellbau in Duitsland: www.d-power-modellbau.com

    Flash RC in Frankrijk: www.flashrc.com/

    Het zal een beetje vreemd overkomen, maar men kan ook nog terecht bij Robbe www.robbe.com
     
  3. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Rotterdam
    In Duitsland en Oostenrijk zijn de Graupner ontvangers alweer goed verkrijgbaar, Lindinger en Hoellein hebben de hele collectie. RC-Point in Nederland heeft een beperkte collectie.
     
    Christian Gijsels vindt dit leuk.
  4. Bart Loomans

    Bart Loomans

    Lid geworden:
    5 jan 2009
    Berichten:
    94
    Locatie:
    Tienen
    Hallo, ik heb een MZ-12 die niet meer opstart nadat ik hem afzet, alleen als ik de accupakket er uithaal en terug aansluit start hij op, enige idee?
    Mvg
    Bart
     
  5. Trilliwilli

    Trilliwilli

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    983
    Locatie:
    Zuid Holland
    Voor service kun je terecht bij D-Power in Duitsland: https://www.graupner-service.de/
    Van Corrien krijg je helaas geen antwoord meer, zoals in zijn profiel te lezen valt is hij In Memoriam, oftewel overleden.

    Vraag bij de Graupner service eerst eens na of dit probleem bij hun bekend is, wellicht kunnen ze je zo verder helpen.
     
  6. Bart Loomans

    Bart Loomans

    Lid geworden:
    5 jan 2009
    Berichten:
    94
    Locatie:
    Tienen
    dank u voor de info, heb het zelf kunnen herstellen, er was een onderbreking op de PCB tussen schakelaar en accuaansluiting ..
     
  7. marco.b

    marco.b

    Lid geworden:
    16 dec 2012
    Berichten:
    137
    Locatie:
    Utrecht
    Ik heb zelf deze zender ook en gebruik deze voor varen. Echter kom ik ergens niet uit en ik hoop hier het antwoord te vinden.

    Ik zou graag twee fases willen instellen. Een voor gebruik binnenhaven, en een voor open water. De eerste heb ik, dit is de 'normale' setting. Ook heb ik met de s3 switch een fase 2 aangemaakt. Nu zou ik graag in fase 2 mode twee kanalen aansturen met dezelfde stick (beide motoren en regelaars samen op 1 stick). Ik zou graag kanaal 1 en 3 (beide sticks naar voor en achter) beide laten lopen via kanaal 3, de rechter stick.

    Ik kom er zelf niet meer uit dus mocht iemand dit weten... :banana:
     

Deel Deze Pagina