Graupner nautic expert schakelbord

beste ik ben ten einde raad ik heb een mc 19 en heb er een expert schakelmodule ingeplaatst. nu heb ik alles gedaan zoals beschreven in de handleiding en toch werken de schakelaars niet zie ik ergens iets over het hoofd ???? indien er iemnd met de mc19 en de expertschakelmodule werkt kan die mij mss een beetje uitleg daarover geven aub ik wil de schakelaars gebruiken voor verlichting ed te schakelen heb ook schakelswitches alles werkt op de normale kanalen v d zender behalve via de expert module
alvast bedankt

Beste,

gebruik je 2.4Gz of een ander medium?
bij 2.4GHz werken enkel de laatste soort van Nautic blokken. deze zijn digitaal. het oude type werkt hier niet meer. ik heb al vele discuties met Graupner gevoerd maar helaas zien zij hier blijkbaar geen inkomsten van komen en moeten de gebruikers weer maar aanpassen ipv de grotere bedrijven.

groeten,

Stefaan

nautic uitbreiding

beste,

heb het zelfde probleem als hier onder beschreven.

graupner zender in gesteld ,zoals beschreven in het boek.

maar geen leven van de nautic module.

alle uitbreiding ,module met 2 xtra behorende kabels voor in de zender zijn origineel graupner.

wie heb er een idee ,wat er mis is of zie ik iets over het hoofd.

of kan ik het beste de zender opsturen naar jan van maurik en nalaten kijken?

het is een mc 19 met graupner module 4108 en servonaut zend module zwo4.(deze is trouwens uit geschakeld en nu werkt het 40mhz hf modul)

ik hoor van jullie.

gr

Beste,

zijn de nautic modules (aan de ontvanger) van het nieuwe of oude type?
de nieuwe hebben de aanluitingen aan de kop de oude hebben de aansluitingen bovenaan.
enkel de nieuwe zullen en kunnen werken de oude zeker niet. als je de oude gebruikt hoeft het ook niet om de zender binnen te sturen er is geen firmware update.
ik heb ook alles moeten aanpassen een kostelijke bedoeling, bedankt Graupner.
een oplossing is zelf één programmeren met een computer bordje dit lukt wel, heb er al mee ge-experimenteerd.

groeten,

Stefaan

Back