Graupner Primaner

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Rick R, 6 apr 2009.

  1. Rick R

    Rick R

    Lid geworden:
    17 jun 2008
    Berichten:
    1.381
    Locatie:
    Drenthe
    hallo zweef-fanaten,
    Ik zat een beetje te googlen naar een kleuren schema voor mijn Riser toen ik op dit vrijvlucht/zwevertje stuitte [​IMG]
    De graupner Primaner:
    Quartel Modelbouw B.V.
    Kent iemand dit zwevertje of is er iemand die het leukt lijkt om het R/C te maken. Misschien dat ik hem nog eens koop
    mvg Rick
     
  2. jorn

    jorn

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    1.321
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ik heb deze vroeger gehad! was een leuke vrije vlucht zwever, maar lijkt me wat klein voor rc-inbouw. Ik heb zelf Der grosse uhu van graupner om gebouwd naar rc. Vliegt leuk, is ook iets groter en denk ik iets geschikter. V-staart is altijd een beetje lastig, voral zonder rolroeren.
     
  3. Rick R

    Rick R

    Lid geworden:
    17 jun 2008
    Berichten:
    1.381
    Locatie:
    Drenthe
    hee leuk dat er iemand is die hem herkent!
    Wat was de span? En denk u niet dat er twee 9 gr servo'tjes in kunnen
    mvg Rick
     
  4. jorn

    jorn

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    1.321
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ik ben geen u hoor.. en ik denk zeker dat het kan, maar ik denk dat er ook andere kistjes zijn waar je naar kunt kijken. Bijvoorbeeld de MiMi op het dlg forum. Ook goedkoop, maar ik denk dat je daar veel meer plezier aan beleeft.
     
  5. Jakkie takkie

    Jakkie takkie

    Lid geworden:
    20 jun 2006
    Berichten:
    1.267
    Locatie:
    Zutphen
    Rick,

    Hier krijg je geen servo's in. Het rompje bestaat volgens mij uit twee helften van ABS die je in elkaar lijmt. De totale dikte van de romp is denk ik hooguit een centimeter.

    Wat natuurlijk wel kan is dit modelletje nabouwen en dan een klein doosrompje fabriceren. Als ik mij niet vergis heeft deze een span van 720mm oid? Is inderdaad al een oudje, toen ik begon vroeger (ik was toen net zo oud als jij nu) moest ik kiezen tussen deze en de Robbe Fantra. Het werd de laatste omdat die op voorraad was.
     
  6. Rick R

    Rick R

    Lid geworden:
    17 jun 2008
    Berichten:
    1.381
    Locatie:
    Drenthe
    okay,bedankt
    Dan gaat het niet door. Ik heb dit bericht ook geplaatst omdat er zo weinig info over te vinden was. En die Robbe Fantra was dat r/c of vrijevlucht?
    Mvg Rick
     
  7. Jakkie takkie

    Jakkie takkie

    Lid geworden:
    20 jun 2006
    Berichten:
    1.267
    Locatie:
    Zutphen
    Was m'n eerste kist. Destijds begonnen we altijd met een VV modelletje :)
    Als je een klein rc-zwevertje heb ik nog wel een tekeningejte voor je van de Fiesta van Igra Air.
    Die is wel rc te maken denk ik.
     
  8. Rick R

    Rick R

    Lid geworden:
    17 jun 2008
    Berichten:
    1.381
    Locatie:
    Drenthe
    Misschien nog wel een keer lijkt me leuk om een keer in een vakantie te maken:rolleyes:. Maar eerst maar eens mijn brevet halen.
    mvg Rick
     
  9. HansB

    HansB

    Lid geworden:
    26 nov 2017
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Eerbeek
    Heren , heeft er iemand nog de tekening. ?
    Na de originele UHU , de Robbe Astro , zou deze mooi bij mijn verzameling passen .
    Tevens de grotere UHU zoek ik ook de tekening ...

    hans
     

Deel Deze Pagina