Graupner Speed 300 6v op 6cells - Koeling nodig?

Hoi Allemaal,

Ik wil een SP300 inbouwen in mijn kleine vliegtuigje, maar zit met de vraag of ik et moet voorzien van een lucht happertje, of dat et gewoon dicht kan blijven.

Het is een vliegtuigje van 70cm spanne, en et is de bedoeling dat et gaat vliegen op 75gr. 6cells AAA accutjes van 700mAh.

Cito01.jpg

Gaat niet goed.... :?

Combi trekt veeeeel te veel stroom, kan je accu niet doen. Als je akku het wel zou kunnen, dan fikt idd je motor op.
Vergeet niet, die motor is een toerenloper, en trekt meer als een sp400! Dit wil wel als je de motor gaat vertragen (ong 2:1 of 2,5:1).

Maar zowiezo is koelen veel beter voor je motor (hoe koeler, hoe beter).

Gr.A.

Motocalc is et er inderdaad ook niet mee eens.. ruim 10A trekt ie. Dan snap ik niet waarom steven mij dit heeft aangepapt. :mad:

Hoi hoi,

Advies voor dat leuke groen/zwarte kistje qua aandrijving?
-betaalbaar
-de 6 cellen accu kan je hiervoor gebruiken
-2-s lipo's is (eventueel voor later) ook heel goed te gebruiken
-gewicht erg laag (volgens mij ook één van je wensen)
-power plentie

Een erg leuke setup op basis van eigen ervaringen en simpel hoofdrekenwerk:
zelfbouw cd-rom, 13 * 0,4 mm windingen i.c.m. een graupner cam 5,5*4,3.

Wat je dan "moet"kopen/aanschaffen is een brushless regelaar (je moet er toch een keer aan geloven) bijv. CC10, een oude cd-rom drive, een aantal neodym magneetjes en het btreffende propje.

(Eén kleine bestelling bij aircraftworld :wink: )

Gr.Aaalie

Gooi er in plaats van die speed 300 6 volt een speed 300 7,2 volt in en als prop een Guntherprop. Op 2 lipo's trekt hij dan ongeveer 5 ampere en het model is sdan in het begin snel genoeg. Als je dan aan die snelheid gewend bent zet je er 3 lipo's aan en het schiet ineens stukken sneller voorruit. De andere opties zijn idd borsteloze motoren.

Dankzij Aaalie ga ik toch eens de eerste stap richting brushless zetten. Ik krijg namenlijk van aardige aaalie een gratis CD-Rom motor. :D

Volgens aaalie gaat dat groene beestje dan op 2s lipo als de loeiende brandweer. :P Ben benieuwd.

Airbus zei:
8O gratis 8O ??

Een gesloopte cd-rom drive (of twee), hij zou hem zelf nog moeten ombouwen (wikkelen, magneetjes, enz.).

Maar daar is genoeg over te vinden op dit forum :wink: .

Gr.A.

eindelijk ook aan de BL

zoals al eerder geschreven hier

6volt motoren zijn MEESTAL motoren voor vertragingen

bij direct aandrijving zijn ze meestal na 10 vluchten kapot

gewoon 7,2volt motoren nemen
daar kan je makkelijk tot 3x lipo aanhangen

ps,... je kunt borstel motoren ook laten inlopen,....
enwel onder water !!!!!

Back