Graupner Synthesizer Ontvanger

• Topicstarter Topicstarter Sjra
  • Startdatum Startdatum
S

Sjra

Guest
Hallo,

Iets meer dan een maand geleden heb ik een Graupner xs6 synthersizer zender en ontvanger gekocht, een mooie investering aangezien ik tot voor kort nog altijd Protech zenderspul had :)

Het systeem werkte perfect, heb er een paar uur zonder problemen mee kunnen rijden, tot gisteren dus. Ik was fijn aan het rijden, een circuit uitgelegd, ik rij vervolgens een bocht om een paar meter van me af en vervolgens reageert niks meer ... ik had het geluk dat hij net op me af reed, en heel zachtjes reed dus ik kon hem makkelijk pakken.

Ik kreeg het ter plekke maar niet aan de gang, heel vreemd, dus inpakken en naar huis :(
Nu kijk ik er weer naar, en ik krijg het nog steeds niet aan de gang. Als ik dezelfde ontvanger pak van iemand anders werkt alles goed, dus er moet haast wel iets met de ontvanger zijn.

Ik ben er uiterst voorzichtig mee omgegaan. Ik heb zovaal aan de boven als onderkant een dun schuimlaagje geplakt om trillingen te dempen, daarnaast zit alles tesamen in een ballonnetje om te voorkomen dat er water of nitro overheen gaat. Met de kanttekeningen dat mijn tank tot op heden niet lekt, ik geen nitro in over de ontvanger gegooit heb, en ik ook nooit in de regen rijdt lijkt me dit toch voldoende bescherming, niet?

Niet dus zo lijkt het ... wie kan me helpen mijn probleem op te lossen, misschien is het een vaakvoorkomend euvel?

Ik hoop dat het oplosbaar is want als student wordt je hier niet happy van :(

Alvast bedankt !

Ps: ik was nog vergeten te zeggen dat de auto er niet eerder vandoor gegaan is, en ik ook nog geen problemen gehad heb met de zender in verband met storing ofzo.

Ik heb alle systemen nagekeken en ik kwam op het volgende, misschien helpt het:
- de servo's werken nog
- de batterijen (en batterijenbakje) zijn in orde
- aan en uit knop werkt ook nog

Het is heel moeilijk zoniet onmogelijk om hier een zinnig antwoord op te kunnen geven. Je hebt er een andere ontvanger in gedaan en toen werkte alles normaal. Dan is de conclusie dat de ontvanger de oorzaak is hoogstwaarschijnlijk de juiste.
Je hebt hem nog maar iets langer dan een maand dus moet er nog garantie op zitten. Dat betekend dat je er het beste mee terug kunt gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Zij zullen hem dan onder gatantie moeten laten nakijken en repareren.
Als je er geen verstand van hebt ga dan zelf niet "sleutelen" aan een ontvanger. De kans is groot dat je het alleen maar erger maakt en dan vervalt de garantie.

ik ben nu al aan het emailen naar de winkel :)

maar zit er dan garantie op een ontvanger ?

E-mailen zal het probleem niet oplossen. Aankoopbonnetje opzoeken en ontvanger met bonnetje inleveren bij de winkelier of rechtstreeks naar de servicedienst sturen. De garantietermijn op de zenderset bedraagt 24 maanden.

Sjra zei:
ik had het geluk dat hij net op me af reed, en heel zachtjes reed dus ik kon hem makkelijk pakken.

Vrij lullig als dat gebeurd... maareh zoals al gemeld is de garantietermijn 24 maanden, dus ff met de aankoopbon naar de winkel...

Wat betreft het stuurloos wegrijden van je auto... een failsafe kan een oplossing zijn als de zender of ontvanger ineens niet meer willen funktioneren... ook een te lage spanning van je ontvangerpack... Het is de investering echt waard.

Heb zelf ook een XS6 gekocht, nu ik dit lees zal ik mijn ontvanger nog voorzichtiger gaan gebruiken...

Corrien: ik heb even gemailed naar de winkel om een adres van Graupner te vragen en of zij wisten hoe lang het ongeveer ging duren

Mari: morgen twee weken geleden heb ik hem opgestuurd naar Graupner met een kopie van de aankoopbon en eenzelfde verhaal als hierboven, ben benieuwd wanneer ik er wat van hoor :)

Sjra zei:
Mari: morgen twee weken geleden heb ik hem opgestuurd naar Graupner met een kopie van de aankoopbon en eenzelfde verhaal als hierboven, ben benieuwd wanneer ik er wat van hoor :)
Is de ontvanger soms naar Duitsland gestuurd? De Nederlandse servicedienst van Graupner weet van niks :? .

Ja naar Duitsland ... ik heb hem hier over de grens gekocht (scheelde me 50 euro) dus ze hebben me logischerwijs het adres voor Duitsland gegeven

beetje denkwerk had misschien tijd gescheeld maar daar is het nu te laat voor ...

ken jij mensen bij Graupner Nederland dan trouwens ? kun je anders niet even vragen hoe met mijn gevalletje zit in Duitsland ? :D

Graupner GmbH & Co KG
Henriettenstraβe 94-96
73230 Kirchheim-Teck
Germany

Graupner zit momenteel (nog) op circa 3 weken, dus hij kan elk ogenblik weer bij het baasje terug zijn. En als je ongeduldig bent: de Graupner servicedienst is via de (niet-gratis!) hotline te bereiken. Het nummer daarvan kun je via een pb'tje van me krijgen...

hoppa !
ik heb hem vandaag teruggekregen en alles werkt weer, en binnen de garantie gerepareerd

ik kan alleen niet zien wat er nu precies kapot was, dat is wel jammer, maar ach hij werkt weer :)

Back