Graupner Systems Cat info

• Topicstarter Topicstarter RCpowerboat
  • Startdatum Startdatum
R

RCpowerboat

Guest
Wat kost eigenlijk de Graupner Systems cat en dat vooral de Electro versie van deze boot ??
En is deze snel te maken wat ik vindt dit leuk bootje om misschien in de toekomst als tweede boot aan te schaffen??
Hoeveel Cellen passen in de cat en wat is de grootste motor die erin past ??

2118.jpg

gr2118.jpg

:?:
http://www.offshoreelectrics.com/Videos/offshorerace.mov

Kosten en zo...

RCpowerboat,

wat 'ie kost weet ik niet, maar ik heb dit bootje in actie gezien en er zit behoorlijk snelheidspotentieel in. De versie die ik gezien heb bevatte twee auto-motoren (500 type), naar ik meen Purple Bulls met een wikkeling of 18, gevoed door 2 x 8 cellen (wel ERG goed koelen!!!).
Gezien de afmetingen van het bootje vooral licht houden, dus geen dikke motoren op 20+ cellen, dat heeft geen zin.
Graupner zelf geeft voor enkelvoudige motorisering een 700 op, maar ik denk dat de bovengenoemde configuratie betere kansen heeft.

Die hoef je in elk geval niet in de US of A te bestellen, W & W in Haaren heeft die normaal op voorraad en ook Hobbyland in Heinsberg heeft die wel of vervangende motoren. Als je echt snel wil moet je toch naar andere motoren op zoek.
en anders neem eens contact op met Powerpeet en zijn groep over die crackerbox die hun regelmatig maken en wat hun daar voor aanraden als motorisering.

Die url van Hobby Lobby is een voorbeeld voor speed 600 motoren.
Wat voor regenlaar raden jullie aan??
En wat denken jullie dat de topsnelheid wordt met de goede motor en accu en regelaar???
Want ik wil dat deze boot supersnel wordt !!!

:?: :evil: :twisted:

Motor, plettenberg 330/4
Cellen 30 stk, cp 1600
Regelaar schulze future, 60 amp...
Kost een paar centen.... ongeveer een 1000 euro.....

Moet zo rond de 80 kunnen lopen, ben alleen bang dat die Yoghurtbeker het dan niet meer aankan, komt heel veel kracht op los.....

Maar je had toch een Fantom ??, kun je beter met wat simpelers proberen door te groeien... dit is ongeveer van je step, meteen in een ferrari willen rijden, gaat dus in het echt ook niet...........

Beste Powerpete ik wil deze boot gaan kopen als ik genoeg ervaring heb
nu dus nog niet
Kan deze boot echt ongeveer 80 km/u halen??
Maar ja het kost wel wat maar dan heb je ook wat.
ik heb dat topic gemaakt omdat ik vooruit denk.

:twisted: :!:

benzine inbouw set

Yow pete

ik heb zo'n graupner systems en ik had er graag een benzinemotor ingestoken, blijbkaar is die inbouwset niet meer verkrijgbaar via graupner ... heb jij nog enig idee waar ik zo'n inbouwset kan krijgen (tweedehands?)

bedankt
Y

Naar mijn weten is de set gewoon nog leverbaar, alleen de motor met trekstarter is niet meer leverbaar.... bel anders ff naar de zaak dan ga ik voor je informeren wat de mogelijkheden zijn, anders past de set van de Key biscayne ook..............Peet....................8)

dus toch nog verkrijgbaar

en wat is dan eigenlijk het snelst ... een electroupgrade (bv 1 700 moter met 8 cellen) of een benzine upgrade?

hoi Yves ik vind de systems ook een mooie bootje en denk er hart aan om hem te kopen ik heb gisteren gebeld naar 2 brothers de systems kost daar 99 euro een aandrijf set voor brandstof koste 120 euro en een 3.5cc koste iets van rond de 120 euro zijden ze dus bij deze.
En de twin aan drijfset heb als het goed is quartel nog wel hoe duur weet ik aleen niet maar ik denk rond de 80 euro of zo iets denk ik :lol:

Back