GRAUPNER TAXI CUP HERSTELLEN

Gisteren een taxi cup gekregen vleugel licht beschadigd , romp zwaar beschadigd.
De plannen zijn er bij, dus gelijk de zijflanken op populier triplex overgebracht en uitgezaagd.
Span 160 cm L 120 cm vliegklaar gewicht 2.4 kg.

ppyhHZLKqK4XvexEMNzIqOZ0Is5bxF-WwXX3EqcnpGru70I1J2gsQjy4d06o5cTyCj6wIXukrjJA3wvyY2ZhIoYANmKr4aUwjmFDGlm9O1Z6O-tGmWvSee2Zw4ntzsuMvsmpMxI5yR1i53Z_PQ-XUiKblqhdmaZ96Dmx9kPFfjRk1-PsrCe00HXbP3lxMyq-I0Jp5CUO8ckGvzjuLqIBgrfQdAv5AUyr9UMJzIzQD5eMMwdaLXo5x28gArfsm4tbLlP_XLHfY_kBnWr8q9JNcEnJaX5pjnCHW_h1VDAJN_zZVlcXun-sR1XMbBrS6atBc0qcJct8-t7H_zdz3oBfLYRguttrS4pIF7CNUQfp-vymCHe-hfQMHDXSpME4TGtFeHUHy9ZXy8isNsIRHMhK5a_2yuZ6R4m4LX0nQiDJKBnESwBe7nzN-pZWgMLD1FIOKsJDX3GNU8NKecwaNAFLI02lYY5mFn9VV7GE69D4gfQ8p2pOL9id-iBw50sXL0fqAGIp10DJ_se6INOKCEWTDVNiu9sSFXumDe8GJjc5hoT2O2NAgp24CswLFLm44LV87G446W842LJQDspDyJDi9s_raYmdV9MV1ev4jMo=w1239-h929-no


TuiJuBZDE4909D4VRJQVfTxOXEnUB7vDLsmQwZ0OgBBgxru-oDqQdHhj541icTP3KCti-pBHK8yA_5HiEuAe4wHMfaYNEubOX2DUUmtafYCOzEq27az-ph4g5Fp7oYQrVLum611TmyILSm7cFDjPl4rNAt8JxklnXQVwNNRXG2ZQ6N-0cgoT0YjU_ACqRT67sBwbqiqOjL-cwFTVxy7amnu54UhMi3Qgr2xmX8HfFnVcx8J0pHC1BWWg96de4zVM4lyvSDWfkqkR6j_3bGGK6UPjMFrnEj6foDSUZl_InuKGzZPD64iPSta7qU4wmeCV23eGt6uB3zRA0-OXX-j-sBqatreTp7JAxk31wBWRJkyiL94HMGjUB39lfUgE_JpS2HCmlARhlg6fYkseQUrSu9WmHYzquCttBq5ZnNTV6pbEv7oJG6_owQPEp1RnDtGIdVmjETeeouGBuchUdlntIuTd_xo0IO_fLvChLricMY5W25xUV0W6MFoSiqPYs4n5cpVvAC8AIVddJ3wR-LhvJ8NI2DzkkiElprrSSFM5m8E_HO8noBAvSRby-Tfa-_By8nVauHXOj2Ze3AZNQ4Dax4qKW32tbfwJ1RRbFr0SMVX1TAlAOzzdUerJDm3mRYElRD2FQYxKCRrHW5_X3txqNfRcy_TfDZGr=w1239-h929-no


XryCxqyZvSOZ_UVVN5nPRdaXKAP9toBhmckXNz8U6BY3DFAOD1hRHDkwvZVMOnXN8Jno_jZ0MOnqui0ZF_DdSvx5HephhbZfxwHg2VuVHOvyHU6LSJVHQlcv_UPA96qs0gymaerLHo9OoUny_vkv6McyFrHmen0mElbND8DBpK1-yZu_q2POKy8B4azGnr4y62wmFGMg2i192UROKc8SI1OiZbZMbpd1YHx0ZCESr6KCi1j7AjU3E6yigBRYDxoAScXxNY38jZdrwIZGeLK_cnXJGJeeB6A_o2XvE67Y-HFHtbQ4v-1Dt-PBwAWIWDafE83Xg_cjLshUbym7nyxRp-IPZx-6uyRncKm-f2JNPL4EHUo3vvEH291fjlPD9cIH87i5KNVquLdE3opkkAE_yGy5U9g4LtXYCj43U4QQwi5rbO-_jNJYBZ6aN-DLFswmHCw2d0rtf8KcP-WLKZonaaP2AzxtlHUnHDiBYmugQ9EKP-4tYV3jwEqG0Cb13tIwd9YbGYAL37ZL5j_dWK5x7dJnP7g49ltTxB_0N2pHZ3zEn5d1LuRfIZn-o_D3FgOuCmO5MmOae40uHcd3L0eeOORG-DCibipMKJBuNK6t_pdkYf6_vQhLr8912Ea9bUB9v6d3NkykMqezGwOp10JM19HswFuADvPj=w1239-h929-no
 
Dit zijn de betere bouwverslagen:thumbsup: Iedereen vliegt weleens iets stuk, er zijn er alleen veel minder die het ook weer gaan repareren. Is vaak jammer want met wat handigheid is veel weer goed te repareren.
 
THX mannen :)
Alle servo's gemonteerd en getest, klaar voor cover
Totaal gewicht 2200 gr met batt 3S 3000 mA

iIfaaamuAKIlwI3LR9V4OdloDu1PWRoALImsM3JTkTUqICxIAXE3Ik5kTitAholOZe5fxCk0zOQHZkEf1YUqSB9ngFlkZQYnIO1Q4WncgpM3FpkOl_rAQQRt77Y3BYjxhIoxKrIErruAz2HgXpWeZ_RqHA9bZE06CcDEtdArWj6B2oz3x0_s11YDUHi-VxKE6Gl-L-VF2qLrts1MZErVOhqHUvADmdqsevAfv2MApAl6MgXLwAS_rmO1Fh3qsmDc9GiYfgQJofiTE5U2hSc1e3XJ2QqftqOH2_AQG8aflcP9rIchp3_HT5MPF1BBsqb14XRj2Hjp0a5RJsxFvYedogX3a84q9Wr1egsKcp5YZV_OUci6XLGHwafiMJWV5lEaFgEP3IBlkTxL6pj-q_HvlvK6o63-hdS-4in9RMwj-TpnNnGxQC2BybLCJG67nccJiNrFRdVTFIXpRZwT9S7AApPQZOd3IvkYi8xdXX8DD0K8Yl0rcM0II32R2EedtVzj_s7XHQjZeYpnhrq8TlTO5Aakc3LHY_mT1NkTXgi0WUSk-qFczoc2QnUL5z_iDVrMd-lSlMG8M3yHGuoSYeqc9nbEUp9MdlY9wFT-WwA=w1240-h930-no


26ZgSZo1j43UbW8mhiYfmcfnt61OznuEhJs2OfScA7zfW3CO0U_6fON3lUEbODNWhREOnPMKTb9xM_0lLgv6lEF_JgRAKYHbyXOK5fK6fU-dJ4OGLO_j7sKzDuLEJRcoKI_-o0M0Vzupo0D_2bKjV9x2MWlMCvWzQggi9YZb4cgGJnozvEMplldLaZ-lMqZ5Lz9oBTmH6ULDQ0qD0njmAPeSbzGNFNAkwB0X4U8T5bRdTdNsfhsdfCqslsWcw4I4ppIHDr6Cucgj1pMydIs3YTMHdLGwudghAnC2Q2OXw8MEFjy1Eyq7NgCJf6ufvvr3G2aeZj4d1GO0Tz3APsSwxZns_TbCACXckJsKjZuQo8xipJCa2oucm94S-HDnJJK7GjM-X9p84zL_6WYodd4R57HHMklapV7wyIrCEMg-sZ4IH7yw0lxFNgr2l07bqP6ZLN0t6oET-OE6n-ESk4YIGBHauA1kSmc00MIXs019PYrp2Lq2GGZE_P5x3yhe1aetcs2_-uY_z117yY5nus-PeUXHm-s3ayT2aeTksmdFZ1WsHFfGdwtM-kTDEizUDQM7Qg10zTGV4wbqmgJfyA-rRhbvMRAkOfsLt3mp3uE0KrwJCwwsFJdn6HxFXd3nfsjC12CiJhEzwrucdrXUYjxXEjk7WgyOpIKh=w1240-h930-no
 
Maiden was geen succes, na het bespannen lag het cg veel te ver naar achter, na bijvoegen van 2 batt. van 150 gr lag het cg goed maar totaal gewicht was nu 2700 gr.
Starten ging met een beetje aanloop vrij goed met de 450 w stationair vermogen maar na een paar min was de fut er uit , resultaat landing in de mais, gelukkig zonder schade.
Dus staart moet lichter en motor en accu vooruit.

Motor 22 mm naar voor, accu 45 mm naar voor.
Andere schroef met spinner + 37 gr
Achter 15 gaten in vin en stabilo - 60 gr
Gewicht 2340 gr
CG op 90 mm dat is volgens het plan
Met deze schroef heb ik 550 W met volle batt. dat is 100 W meer dan met de schroef van de test, met een totaal gewicht van 2700 gr.

Met 360 gr minder gewicht en 100 W extra zal hij nu wel vliegen :-).

Morgen cover over de gaten en we kunnen terug vliegen

noypUOmZXLHRQjB2q_NvOva6v41OZX0cbhyHXuuoMcJ9AyuaBColSfyqGC9jV8tjamPaShnFwRi6zauzbZBDMrJV2QZCykNuXx-wBm9kE90glMQtx5knq5SPQT_6DVFjj-gR3MYt9OpUQDPay4i97Xqed1o4D8ZlTLMws2zXuBzgt_peUIRaoSL_GGKZ8qyu5Kvlhmt3f4C3nqo0mllMaJF6w8h7uAURoDzfkibPAesNsaVUOx52EL5giHdPaZ3ACnXQDGxYV6JKvG7WTeYfcvg4wsf24tq1XLVvzbhjX4Svj7zKHZHPggbqPq4DcJbhd5mRYms64_2OzPHhbNHT--Yj0oEeB5qfO-kJR85NCaGz4UHcP5MoPcYCDiYRGlvrv7REVVNC5sY0fy7u34l1f1sbFAtOomfkr7CDxXg1Xl1_nF7-ibL8NopspNd2szAPFxd_Znw7_1rpnZfWm6NBXFujSnHJ5uATVaVF5HgER5kJ-22jSvfV9nbgRffk0LjNC0b-JBOtVbJQeSLdUge_ohDgtOubLLptg7Iys02E9EjJhzdA0hSG1iHihmQHWrSOeG0bIcqu5k90uSvVibORlxYnkIt95g81BMikOx-qdnZCYEzDwKVKBZ5kepgArYwLJqU6CDroGSGnKhWX36xzuc57uAwOqMXpUSRMLh7p-1-xau55C_YEYPI7=w1240-h930-no


J76zTd1FmWdh-3XPUYfgiuSRsdnA2FLvsj4XRLQP9w4aQ9NyTIetOXBHCetIriqXamf3i-1i7SpvQl-qKWcoD0APb9lmnNA-35DoM8GXx5HLweslqX9J6hwNZWpOgwSmcChdjWsjwNQIRmF7pBkbuDI76SzTMHSPIay9P9Q5NJqV1hb94tjizW8lbWcVHx5x-EpdHYAe1I9CrKPitn3-CoFm_Dy_nWJWBZ4tSnRtIXFwu9SDkVOrDebadXmY6HR39Tn0RpSMrnKF4I-CIhBVuBtQdynE2VMoA2sfpUhS9sJPMGujdiGdatRFZt32I4v_LNsYXcvTZaCb90bTHijB4yaKyImcVInEWAH-pOBYY_Uf8cZtZLiKtjWPd-XaAnVDp6-k2hP55SSuH0tYYBx0-0jO6Au1Zn0P-8KJN-ZWPJSSdRigLyjcHvq3Oznn0DR5ZXVV1gYZj__JSYmzFKPPQc48ligKAaXQWlmuWUQ6Nyr4LMnuz7Kiaz09fF7mTVYMRvaA_ladO9wa_fjTEGluZ1x0QDVDx-dmm21dUD8G632egQyn6AHKZczLUxQlDqeBj60V8shxSYHrs8CTvuNnnxlPce7yn4C-BPCyvm0vqQaxdCyPaQ6koKoiPeyk7OLPaEEDzsEC6eCNIHxUARkV6ONDmcG7RKzL7HkxLUuZdTxKH80dZrRFvYfw=w1240-h930-no
 
Klaar voor nieuwe test CG op 90 mm totaal gewicht met batt 225 gr 2343 gr
Schroef nog aangepast 11 X 8.5 geeft met vers geladen batt op 3 S motor propdrive 36/48 1100 KV een max van 53 A 600 W.
Zal wel genoeg zijn .

LaxzIQsnbdIubhr9C-gy1r1hTCePUYj9C0RMlaWDiGwiKEIITzh2FYNYuXSuEIahWWcgWlT1cRfP6WmhxMXY5N6_ihiNXGf7fgbIw2dfjcnRzSETzugKw8fGHhZEOhXv1dFinU7jFizgX4ZXv1AMERkPe07ILzSJIcQAHO7BwxqucL6jrva1AOtr4Iv75T1sVDRWGJN_qzr94wbjRpikywwpuSVdfNUXMyOxD6IDG-PFArxgVVuyvKDF7WcvJBfgTaIgpPsVemUYqqrmKX62ZQbs1MSCloJB0iKHQAjTPElnlfyaO8w-aaCYLF-zFpeJw2ZHyKxJFmUBDtNnazU4pQjUTu94CMisffsay1s_81OdDDsozTHglHm_LHydTFnA_AG9fmojNEaDPVVV0MyF9XjCjl0098tt5tbwdVBHrtKMbzHO_7EeUyGd2yvKmA9HeYWDE9huDBSUiWcRk-JyHPB6QJk6yvFIFP0Mxi6AXeuXEevuJyE3TzzHGqngRV0Xok6ZcWnDiClVPn19cyWT_M14Vay1wr6kX52pTCoBCCG-HVsu_YSJxYDbEeC_daVgZa6bH5m_UikbtcrDVOQo1eyzAaUg9RTAj9ko0Oxxikc-SmKfB-xd6hcg0mYq6cn7Y6C_LRG0SjQRilgBD2KpXM4JkbCgwWL2hycIGAADkYd74_oD-sd__D58=w1240-h930-no


6X64GLxwzymyf0cw_MqGBUhbYACkIv5gcLwa-DFnLxOgGiFBJg3RoYoGmZb9-EOXDOGMzqxa-1CYz_MzatLMsVx_XIvs7Il4daqkrq6zp2s3l244fUbDBMYWFgZ3rEtMldbGOlQ2X56wsnYu615nFrvRSgQUotHGBUnfthDROZCfDA2hsAgc6enIZtCBthzd2HJNSspzIwczsb_Jp2ok0vNItnkiZv24-pDTmsh_SLt5oo4WEkvwv2knXFKYJTuQEG4Auv4XPaN_H5T3L3sLvzr3pecf8RQcCmChrq3WAFIDlinstgGXp7wMAWwSQxOZUyBV79FOMm4zEM90j0UUcuhmT_q0z10R-ZKLiw99OYNGHZLPLqMjSRfPQT8utc5YpDV3CwvDbCCP0OKyY6ZsDRGsBdOEpBLKQjShYFs8WSXvw2XMseh5ByOnl97YVS1S8fbmyZ7BA_oAlHG8TgfZuQq32yBtJj99vy2qSYS9RbX0Jt3WwoCUKehfRhCKKSQsU3Sg-2lh65pj2FuusqOGREj0-nSQk3969JIFjJjEj5YaohXu_DNM4Id-8m0LTi1M3lR-OIE7mwlqqsRjamC8BImMDoXW9Aye9ZfBuyDjeK30FGab7I-n7RXk1xrVuWSTrl2k3r-OJHQ_c2uw54yCNN4OFsMkCefn--Iv3JZ8O44edDNmIwNIpdZU=w1240-h930-no
 
2 de Maiden was een succes, taxi vliegt zeer stabiel ook het landen ging met weinig wind van de eerste keer goed. :yes:
Ik heb dus een nieuwe trainer waarmee ik hoop mijn A brevet te halen.
Met de nieuwe schroef 6 min gevlogen 1980 mA uit de 3 S 3000 mA batt
 
Ondertussen heel wat vluchten met de taxi gedaan en landingen , waarvan 1 in de top van een boom omdat ik niet in de gaten had dat ik na het opstijgen en overschakelen van start naar cruce mode niet in de gaten had dat ik per ongeluk de trottel cut had ingeschakeld.
Doordat de snelheid zeer laag was en de takken zeer dun kwam de kist er met een paar schrammen vanaf :-)
 
Alu onderstel dat nog van mijn WOT 4 kwam begon wel wat slapte te vertonen, dus een mal gemaakt om nieuw onderstel te maken.

bEzD2lB1_GPgxphmO1dIuHOAFFrzkdWtu20Xla2Rpi53qu4gmMP1eEbpgzDEGFZPQDAc1gb8k6H0dk-W3jDOIL5IjquNQo7Dz6uEvJPHwgcXfg4Xlp1glmv-Bnk9iQdfJWPtqGJuBg_okw_yTsjiYKHDp61TkquK1qid0-IzhSm1hKR4nWy3iKhhPGAfEtG3Or1WwghZoqQeFd07Ow6VO0uo5Y6NjOQPW-LzuDE-iO_LnvS_oSLRpF20EKZTFqXsLXcD42BgkWp1kIzSLIJxWfTdxpk4CxIQFeJ6gp7nIkpW5UH_9C5g-eglDK1_13W2CCRqG8PIiQNPknHkHdfqgF2ryj9QhfVJUm3Do8ouwZgTRRQrmS3tcwxlFu6W_jHXyletl-H76NAWd5kRtqkqVQWyLLH-1MIbBxOslj0zeFaH4HidVXiJzDrKq-RrZm8I63rBF9OFzpcve95jHTJO7rLd2MCp7zxYYA0So6m9TsGoCwSI1ZpMDz4uhTcSROjXJKc2Uhns9UA3hh_NTjgY_l2LIUsq6o3rcPrLluPLWwMY7dsEjeysfi4oO-0cgTHU8fntsqUu_At3PE5Zr9k1g0NMDSiXUeiip8avXJRkxowJp-mec-p2XRTi3kiveTzHRqiuWVpb11rtWmdavuLIyDLwuxTfNFMbHvasMP_EW9f03OYosemYghztto8iIZbYoj2BAtdXtO2f4x17_A=w1242-h931-no

9 lagen fineer 0.5 mm, laag 2 en 8 haaks op de lengte.
32 gr epoxy verdeeld op de strippen van 50 X 4 cm en heel het zaakje omwikkeld met folie en tape en met lijmtangen in de mal gebogen.
Hier het resultaat, een stevig verend onderstel dat niet vervormd maar zoals bij carbon gewoon afbreekt bij zware overbelasting .
De assen van de wielen zijn M4 X 50 schroeven, in de naaf van de wielen zijn messing buisjes 5/4 mm gelijmd

lpTKZ8GLJAhuqEpJ10vWComFmEtZonAudoVxz7w0uuyu_hONtUv6hTLxAdIODDLMLcVoWp0M5arJbbA5L6x9qfZWmGuWHQY13XepBQcrYnnz_31z_PDMX1d3RvslhpiyfmSACk4WnTuMI5l2AQ8SwipQOeljGd2lST3g4XNSZPEGeROwc6widOdkSlIpYwr0PT84a9gcJfXQrxOFIJDea2y9k3WZ7WkwnvF8o7qS-lLit3WiQwZoKv_4qyw6lAZhLRtNNowj7s5yLj3_GevpBh8HvkeHj9jsYuSDnT92fjmfVvQ02nVNNJ7BBLVKjGnOTzeONjoGYhgdXeCpLmV459gPrVIdX0kynROHeNDgFQ3TTsJQLirjXhUTIdBEJCjDpG4vLVt7eMow4eyRER4lAVjZRLahHU0gMbBp7qFXCwLbba9cSlwNoA_Got54ZTOwhM-6y5LH_AfKHEtIxOY1ZL4kYjXgB5zQ820wTpR189HaN9IrZSC_OvgbpT9J8nlsxcRGKLK7Cy7a5WAa0eOHnQbTqZu2xEcVksLUEWVog4kAsh9VGe6W3OtNNoDRPx9ECTQoWXEfPZoGcLddcuvwq0bjDGP9LJtOfB8NkyRfiXog4LswqrblMaj24E42oUqHwQSRWXwEyUzZi1aTGQP6ScapYQGpqJjNHpWp6sKOkXJAUgRFzYijGXenKymzbn0ZbWeoi-EH9MJcHTnoOQ=w1242-h931-no
 
Back
Top