Graupner Terry goed voor beginner?

freakazoid, je vraag naar echt ALLE bekende wegen die hier op het forum al eens tersprake zijn gekomen.

zoek eens door het forum, een schat aan informatie over al je vragen.

Laat ook maar... Ik zal mijn eigen plannetje maar gaan trekken, even babbelen met de vliegclub hier in de buurt, en dan zie ik wel weer verder.
Ik heb geen zin om 20 paginas gebrabbel door te lezen om de uiteindelijke clue dr uit te peuteren, dus vraag ik het wel aan iemand die me dat in 1x kan vertellen.

Toch bedankt voor jullie pogingen.

tsja, ik neem jullie advies graag op, maar ik heb veel meer aan modelnamen, maar die heb ik tot nu toe allemaal zelf aan moeten dragen (behalve dan die mini piper, maar mijn vragen daarover worden genegeerd..)

Hmmm, je hebt je tekst geedit. Het staat er nu ietwat acceptabeler.
Hier 2 persoonlijke favorieten:
Kyosho Calmato
Great Planes PT-40

Gerben

Bijde benzine en dat wil ik niet (Had ik al gezegt, dus LUISTEREN!! ;))
Ze lijken me ook best zwaar, dus dat gaat niet goed lukken om electro te maken denk ik.

Nee hoor, je hebt alleen aangegeven dat Brandstof je te duur is.
Als je nu eens wat gelezen had in oa de links die ik voor je opgezocht hebt, was je er nu achter dat electrovliegen ongeveer hetzelfde kost als brandstofvliegen......

Gerben

Ik heb ook aangegeven dat ik totaal geen behoefte heb aan die olie fonteintjes.

En even over die 3 links van eerder, de eerste gaat over een zender, ik heb al een Futuba Fieldforce6 dus dat heb ik niet meer nodig, de 2e gaat over een zwever? Dat vind ik ook niet echt interesant, en de 3e is benzine, dus ook niks.

Toch aardig dat je er moeite voor doet hoor.

Dag Freak,
In die links worden vele aspecten besproken van het beginnen met modelvliegen....

Anyway, je zoekt het maar uit.

Gerben

Presies, aan jouw gebrabbel en tegendraadse "advies" heb ik voor zover helemaal niks gehad, dus laat jij me maar lekker met rust, ok?

Freakazoid zei:
... Ik heb al een bizarre vliegtuig op de plank staan, maar ik durf er nog niet eens aan te denken om daarmee te gaan vliegen. :lol: ...
Houden zo, dat toestel is voorlopig te hoog gegrepen voor je.

Hier staat e.e.a. over elektro beginners toestellen:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6307
Beginnerstoestellen hebben altijd hun vleugels met elastiek bevestigd. Handig voor transport en ook nuttig bij een wat minder elegante landing.

Het forum op www.ezonemag.com is een goede bron voor informatie
http://www.rcgroups.com/forums/index.php?topic=air-elec
Lees de FAQ aldaar maar eens:
http://www.ezonemag.com/pages/efaq.htm

Jongeman, als je deze vraag dit weekend eens op de plaatselijke club stelt dan denk ik dat je dezelfde antwoorden gaat krijgen als dat je nu hebt gekregen.
En met posts zoals jij plaatst denk ik dat er verder weinig anderen zullen reageren. Je hebt goed advies gekregen en als je te lui bent om dit allemaal eens netjes te lezen dan kom je in het beroemd/beruchte "balboekje" van Ron en ook van vele anderen.

Ik heb liever geen vliegtuig wat je moet ironcoveren. Dat lijkt me moeilijk en t isdenk ik ook n hoop gedonder om te repareren.
Laat ook maar... Ik zal mijn eigen plannetje maar gaan trekken, even babbelen met de vliegclub hier in de buurt, en dan zie ik wel weer verder.
Ik heb geen zin om 20 paginas gebrabbel door te lezen om de uiteindelijke clue dr uit te peuteren
Presies, aan jouw gebrabbel en tegendraadse "advies" heb ik voor zover helemaal niks gehad, dus laat jij me maar lekker met rust, ok?

als ik het zo allemaal even lees heb ik het vermoeden dat de modelvliegerij een kort avontuur voor je gaat worden :?
weet je wat jij moet kopen als beginner? een poepsnel model wat vliegklaar aangeleverd word als de multiplex mini-jet, helemaal klaar alleen accu laden, erin en vliegen maar.

gaat jou vast allemaal lukken denk ik.
als je daarna nog zin hebt om die (ik quote) "20 paginas gebrabbel" door te lezen EN nog steeds in de modelvliegerij door te gaan nadat dat modelletje verwoest is horen we het wel weer.
misschien dat je den ook onderhand de hulpende handen aan wilt nemen.

HULP KAN JE KRIJGEN ZOVEEL JE WILT ! maak er dan ook gebruik van :wink:

Ik weet zelf allang wat voor Type vliegtuig ik nodig heb, ik zoek alleen nog namen van vliegtuigjes, en ron heeft tot nu toe nogsteeds de enigste linkjes gegeven die relevant zijn.

En alsjeblieft zeg, bespaar me dat uit de hoogte taaltje, dat neerbuigende verhaal dat ik maar een dom vliegtuigje moet gaan kopen en in de prak vliegen, is gewoon ontzettend kinderachtig. Dat gekaf heb ik totaal niet om gevraagt, Ik wil gewoon een fatsoenlijk andwoord. Ik heb geen probleem met een helpende hand, zolang die met fatsoenlijke oplossingen komt (niet 10 paginas gebep over een of andere zwever wat totaal niet relevant is, of toch nog benzine aandringen terwijl dat allang beslist is).

Helaas zijn er nogsteeds alleen balsa modellen voorbij gekomen, en ik weet het niet zeker, maar ik denk dat EPP vliegtuigjes wat verdraagzamer zijn?

ik zal het nog een keer zeggen : ZOEK toch EENS !
als je niet de moeite neemt om te lezen en wat research te doen, verwacht je dan maar dat iedereen 100 keer dezelfde dingen blijft herhalen die al tig keer gechreven zijn??
er staan echt mooie topics in over beginners vliegtuigen, electro precies waarnaar je zoekt.
lees die eens door, en kom dan met gerichte vragen want die komen er toch !

als ik nu tegen je zeg, je kan het beste die of dat toestelletje kopen, dan is jouw volgende vraag toch : wat voor motor en vertraging moet daar in ?

al dat soort info staat er zoveel op. zoekt en je zult vinden. lees, en kom dan met vragen en wij (de rest) beantwoorden ze graag.
maar met een grote mond en onbeschoft gedrag zal je hier weinig hulp vinden, en dat is jammer, dit is en blijft het mooiste forum van NL en BE voor info over modelvliegen in je eigen taal.

doe ermee wat je wilt.

kijk anders op www.zwaluwmodelbouw.com en kijk daar onder complete sets-vliegtuigen-elektro
daar zit wel al een zender bij, maar dan heb je alles bij elkaar zonder gezeik van dingen die je niet snapt en dingen die je nog extra er bij moet kopen en kun je meteen vliegen

Ja, dat vind ik ook vaak zonde, die complete kits, waar dan ook meteen weer een zender bij zit. Maarja, je kan altijd kijken wat er nog bij zit, en dan alles los kopen zonder zender. Zo doe ik dat al een tijdje om te zien wat het allemaal kost. Voornamenlijk bij www.hobbylobby.com en www.towerhobbies.com .

En ik wordt alleen brutaal als mensen mijn suggesties en wensen totaal in de wind slaan, zoals dat ik het liefst iets van foam en electric heb, maar er nogsteeds benzine kisten genoemd worden.

@all
Even een time-out? (Alsof ik altijd zo rustig blijf ;))

@Theo
Mensen komen niet in mijn balboekje, ze worden er juist uit geschrapt :D

sven, ff 1 tip wat betreft towerhobbies en hobby-lobby, reken je niet blind aan die prijzen, daar komt nog 23% aan invoer en belasting bij he.

Ik ga geen tips geven over welk vliegtuig en wat maar wel praktijk zaken.

De meeste kunnen je bevestigen dat die foam modellen maar een seizoen mee gaan. Ze zijn leuk voor erbij maar niet voor te leren

Een balsa vliegtuig kan een paar generaties mee. Geloof me dat er charters zijn waarop eerst pa heeft leren vliegen en daarna de zoon.

Verder ga ik niet in op de discusie.

gr Remco

Back