Graupner Terry ombouwen naar electro

Al enige tijd heb ik een Graupner Terry op zolder staan:

t1.jpg

t2.jpg

en wil deze met een brushless electro motor uitrusten.

Spanwijdte is 1m05 en lengte 75 cm, vleugeloppervlak is 20 dm2
Zonder servo's ontvanger accus en motor weegt ie 580 gr.

Welke motor/prop/lipo past het best bij dit vliegtuig ?

Reuze bedankt !

Op het gevaar af dat dit bericht wordt gevolgd door een hele serie andere ideeën:

Motor:

Mega Motor ACn 16/15/6. Dit is een binnenloper van (ongeveer) het Speed 400 formaat. De motor kan met Speed 400 halve motorschalen waarschijnlijk direct op de bestaande motordrager worden gemonteerd (afmetingen motordrager zijn niet goed in te schatten).

Propeller:

Graupner SlimProp 8 x 4

Regelaar:

Willekeurig 25 á 30 Ampere type

Accu:

3 cellen LiPo 1000-1500 mAh.

De Terry gaat dan waarschijnlijk recht omhoog!!!

Laatst bewerkt:
Alternatieve motorisering

Helemaal mee eens met de vorige spreker. Dit kistje is leuk en goed vliegbaar te maken voor electro.

Het kistje is oorspronkelijk bedoeld voor een 1,5 CC OS maxje. Maar met de huidige electro technologie is het tot een prettig te vliegen electro kistje te maken. Geen vuile handen, geen vet model, geen overmatige trillingen die je vliegtuig slopen, gewoon gas open weggooien en lekker 10 minuten volgas vliegen of een kwartier als je wat rustiger met het gas omgaat.

Echt een kistje voor een paar pakketjes mee en 's avonds lekker een stukkie vliegen! De motorisering die N.P.S. voorsteld is prima en zal zeker werken, wil je een goedkoper alternatief dan is een 2217/07 Brushless outrunner van RCtechnics een prima motor, motorsteuntjes eruit zagen en direct aan het schot monteren. Motor levert ca 250 watt, 9x5 propje erop motor weegt 72 gram, alle accessoires zitten eral bij, 3s 2100 lipo's, moet gaan als de brandweer!

link-->RCtechnics Internet Store

succes,

Aad den Blaauwen

Hallo Robert, Nps en Aad,

Bedankt voor de reacties. Hier kan ik zeker wat mee !

Als alles af is, meld ik me weer met een verslagje van de 1e vlucht.

Groeten,

Lex.

Back