Graupner Terry vliegers?

• Topicstarter Topicstarter BoomDuiker
  • Startdatum Startdatum
Hallo,

graag wil ik met jullie een ervaring over de Terry delen. Om onnodige crashes te voorkomen.

Ik vlieg mijn Terry met standaard speed 400 en een 9x5 cam folding prop (met een graupner speed spinner). Een hele leuke combinatie voor dit kistje. Ik vlieg hem afwisselend met 2 lippo (1000mAh) en 3 lippo (1250mAh).

Vanmiddag heb ik (met schitterend weer) een lange (vooral zweef) vlucht gemaakt, ruim 30 minuten. Dit alles geen probleem, echter toen ik aan het einde van de vlucht nog even wat boven het vliegveld aan het rond fladderen was, klonk de motor wat vreemd. Na landing bleek dat de motor los wat komen te zitten en deze de draden van en naar de regelaar, accu en ontvanger 'ongewenst' gewikkeld waren! Waarschijnlijk is het mijn geluk geweest dat de motor nog redelijk vast zat, waardoor deze niet constant gedraait heeft. Desondanks erg veel geluk gehad.
De motor was los geraakt ondank de (styro) secondenlijm (ik had er wel al heel wat vluchtjes op zitten, ongeveer 125x 15 minuten). :oops:

Mijn tip: controleer goed of de motor stevig vast in de schuim zit :!: Als deze maar een beejte loszit, kan de apparatuur behoorlijk kapot gaan met alle gevolgen van dien. Gelukkig is mij dit bespaart gebleven, dat is de reden van mijn schrijven. :D

Hoi,

Dan heb je inderdaad geluk gehad.
Ik gebruikte altijd kit om de motor vast te zetten.
Welke weet ik niet exact maar je motor blijft in iedergeval goed zitten.
Helaas is mij terry gecrasht.
Inmiddels is de terry weer gefixt en is nog zeker te vliegen maar ik ga de electronica voor een ander toestel gebruiken.
Dus mocht iemand nog een terry willen voor een leuk prijsje.
Of voor reserve onderdelen als je al een terry hebt. :wink:
Dan moet je bij mij wezen.

Groeten Marten

Ik heb inmiddels een paar vluchten gehad, en nu weet ik et zeker. :P Elapor zonder ailerons/elevons is niks voor mij.

De terry vind ik lekker vliegen in de lucht, het ding stuurd wonderlijk krachtig, zweven doet ie aardig denk ik, maar de landing met alleen rudder vind ik maar ellende. Je moet maar net een strip hebben waar je tegen de wind in kunt landen, anders ben je de sigaar. Ik weet ook niet wat voor ultiem spiegelglad veld je nodig hebt, maar waar ik vlieg (redelijk fris en zuiver evenementen veldje), heb ik al verschillende malen een kras of por opgelopen in de wing.

Mijn mening, leuk om te vliegen, maar plak de onderkant verstandig vol met stripjes plakband, of beplak de wing compleet met oracover of zoiets. :)

Freakazoid zei:
Ik heb inmiddels een paar vluchten gehad, en nu weet ik et zeker. :P Elapor zonder ailerons/elevons is niks voor mij.

De terry vind ik lekker vliegen in de lucht, het ding stuurd wonderlijk krachtig, zweven doet ie aardig denk ik, maar de landing met alleen rudder vind ik maar ellende. Je moet maar net een strip hebben waar je tegen de wind in kunt landen, anders ben je de sigaar. Ik weet ook niet wat voor ultiem spiegelglad veld je nodig hebt, maar waar ik vlieg (redelijk fris en zuiver evenementen veldje), heb ik al verschillende malen een kras of por opgelopen in de wing.

Mijn mening, leuk om te vliegen, maar plak de onderkant verstandig vol met stripjes plakband, of beplak de wing compleet met oracover of zoiets. :)

Was hij maar van Elapor!!!
Het ding is van piepschuim en dat is maar half zo goed als Elapor (multiplex vliegtuigen).
Vleugel moet je trouwens versterken anders heb je vroeg of laat een wingsnap! Hiervoor heb ik destijds wat kohlroving gebruikt.
Ik vloog hem met ailerons (zelf gemaakt)...maar nu licht hij al een hele tijd stil.

Op zich vliegt het prachtig, maar piepschuim....nooit meer

Laters,
Rob

Freakazoid zei:
Euh, elapor is toch piepschuim? Of ben ik nu in de war? Jij bedoelt denk ik EPP?

Nee, elapor is gespoten EPP en volgens mij heeft Multiplex die naam bedacht.
Misschien dat er iets verschil zit tussen het elapor of EPP...dat zou kunnen.

Maar kwalitatief is elapor en epp niet te vergelijken met gewoon piepschuim. Piepschuim is veel zwakker en deukt als een idoot.
Een ieder die met vliegen begint raad ik ook ten zeerste een Easystar of EasyGlide aan. Veeeeeel sterker.

Laters,
Rob

Ik ben er super voorzichtig mee, en toch zit de mijne vol krassen en gaatjes.. Echt rottig spul.

Mijn spacescooter heeft al veel idiotere dingen gehad, en daar is nog geen krasje aan.

Freakazoid zei:
Ik ben er super voorzichtig mee, en toch zit de mijne vol krassen en gaatjes.. Echt rottig spul.

Mijn spacescooter heeft al veel idiotere dingen gehad, en daar is nog geen krasje aan.

Yo...dat bedoel ik!

Daarom koop ik het nooit meer, ondanks dat het zeer goed vliegt!

Multiplex rules op gebied van "schuim" :D

Yo...dat bedoel ik!

Daarom koop ik het nooit meer, ondanks dat het zeer goed vliegt!

Multiplex rules op gebied van "schuim" :D

Erg leuk,

Graupner komt nu (2008 ) uit met een Terry van "buig,stoot, en slagvast" schuim! Dit is wel weer een kistje om te vliegen!

Greetz van Aldert

Back