janhein zei:
nog tips voor me morgen als ik even tijd heb langs die winkel in Pijnacker de bekende fima Q
om een motor met regelaar te kopen.
ik twijfel tussen remschoenen (mooie term) en zo'n in mijn ogen super motor zonder borstels.
alleen schrik ik nog een beetje van de prijs.
hebben jullie een overtuigend argrument om mijn terry met een betere motor uit te rusten.
Janheim,
De motor die ik erin heb blijft erin. Speed 400 7.4volt van Graupner.
7cellen KAN-1050.
Onder de vleugel zou ik kohlroving doen. Dat is dat harige spul van koolstofvezel. Met epoxy 5minuten lijm een lijntje onder de vleugel doen.
Dit ivm de wingsnap.
Deze kohroving ook een beetje om de aluminium bussen doen aan de onderkant van de vleugel.
Voor mijn nieuw model heb ik een borsteloze motor gekocht (Typhoon 15). Een scale model die wat zwaarder is dan de Terry.
Voor de Terry is de Typhoon 6 met controller (euro 90) 8O ook een hele mooie set voor een wel zeer zacht prijsje.
http://www.rbckits.com/
Goed opletten trouwens dat de achter vleugel goed vast zit.
Met een saté staafjes heb ik schuine gaatjes geprikt in de body. Daar waar het metalen plaatje verlijmd moet worden.
De epoxy glijdt dan ook naar onder en dan zit het metalen plaatje beter vast. Mocht je hem niet meer demonteren dan kun je hem natuurlijk ook extra vastplakken.
Bij mijn tweede vlucht zat de achtervleugel los en dat...was nogal link.
Hier een soort dwarsdoorsnede van de body bij het staartstuk.
------XXXXXXXXXXXXXX------
.........//...|88888|....\\ ........|
........//....|88888|.... \\ .......|
.......//.....|88888|.......\\......|
.........................................|
-----------------------------|
XXXX = het metalen plaatje
[88888] = de opening in de body waar het houtje zit
// en \\ = die schachten gemaakt met saté stokjes waar de lijm ingaat.
Mocht je brushless gaan, natuurlijk dan ook een andere prop nemen.
Zelf vind ik hem het mooist vliegen met 7cellen. Li-Poly zou nog mooier zijn. Want hoe lichter hoe gaver hij vliegt.
Ben benieuwd hoe je hem vindt vliegen, deze zwaluw
Rob