Graupner Tornado hydroplane

Hallo,

Ik heb zo'n graupner Tornado gekocht deze zomer en ermee gevaren.
maar mijn kapje is er afgewaaid en naar de bodem gezonken.

Kan ik zo'n nieuw bestellen????

hmmm, dit komt bekend voor, hetzelfde heb ik met m'n Robbe Unlimited gehad, helaas nog geen oplossing voor gevonden. (dus als iemand nog een kap heeft liggen....)

sterkte met zoeken

@Modeller:
volgens mij kan je aan je leverancier vragen een nieuw kapje te bestellen. Moet geen probleem zijn.
Maarre... mannen: Waarom niet die kapjes aan het model vastmaken met een een stukje nylon vissersgaren of zo?
Ik weet dat jullie op elke gram letten, maar dit zal je echt geen kilometers per uur schelen. Wel een hoop ellende!

Roel

er zat bij mij een speciaal oogje aan de kap met een elastiek eraan, maar dat is door een onverklaarbare rede gebroken en weg was m'n kap.

Hilbren, da's zwaar balen!
Wordt snel een nieuw kapje halen!
Maar met een goeie winkelier
(zo een zonder veel geklier)
kan je gauw varen door de kanalen!

Ik zal eens een leveracier opzoeken in de buurt hier.

En als ik er een vind zal ik het zeker vastmaken met een stukje visgaar.

Ik dacht dat hij wel vast zat maar laat me nu geen 2 keer meer beetnemen.

Modellor,

Volgende keer een kloddertje PUR schuim aan je kap, blijft hij drijven.
Voor je kapje besteld wel vragen wat ie kost, soms schrik je je helemaal de pestpokke. (vergeet niet dat je soms ook nog de stikkerset moet bestellen om er een knap geheel van te maken)

Gerben

Ok,bedankt voor de tips.

De stikkers heb ik niet nodig,ik heb zelf stikkers gesneden van Budweizer waar ik ong. 1u. werk heb aan gehad en dat zal ik dan wel eens herhalen.

Jongens het zijn beide modellen die uit de collectie zijn, dus het kan wel eens lastig worden, bij graupner kan je winkelier online kijken of het onderdeel dr nog is, en bij robbe zal de vertegenwoordiger het moeten regelen, meestal zijn de losse delen nog wel leverbaar..........Peet........8)

Powerpete zei:
Jongens het zijn beide modellen die uit de collectie zijn, dus het kan wel eens lastig worden, bij graupner kan je winkelier online kijken of het onderdeel dr nog is, en bij robbe zal de vertegenwoordiger het moeten regelen, meestal zijn de losse delen nog wel leverbaar..........Peet........8)

ok, thanks!

is pur wel zo'n goed idee?? zuigt op den duur vol met water...

Ja pur is een goed idee.
Het over het cockpitkapje, wat in principe droogblijft, dus geen langdurig contact met water.
Bovendien spuit je een klodder purschuim in het kapje. De "huid"intact laten, heb je stevige buitenlaag, die dicht is.

Gerben

hallo
wie o wie kan mij helpen, heb een budweizer power boot.1,23meter
benzine boot.deze heeft nooit echt lekker gelopen.als ik dan vaarde dan viel hij vaak uit midden op het water.nu heb ik hem ongeveer 4a5 maanden niet meer gebruikt.en wil hij niet meer starten.wie o wie weet er meer van deze boten af.
hoor het graag van jullie.als iemand mij wil helpen heel graag.
met vrg jurgen

Hey,

dit is een toppic van 5 jaar geleden ook is je vraag een beetje :offtopic: misschien Had je beter een nieuw toppic kunnen aanmaken en daarin je vraag duidelijk(dus eventjes vertellen wat voor motor enzv) stellen. foto doet het ook altijd goed. ik weet zeker dat er dan genoeg forumleden zijn die je kunnen helpen.

Groetjes,

Jelmer

hoi
je hebt hellemaal gelijk dit hoorde inderdaad niet in dit toppic thuis.
maar geef toe ben niet zo handig met computers.
maar oefening baart kunst denk ik maar zo.
heb ondertussen contact gehad met 2 brothers in bussem
deze vroegen mij wat voor brandstof ik gebruikte voor mijn moter.
dit is dus aspen was mij aangeraden door.is een zoort benzine met de smering er al in.wordt gebruikt voor bv kettingzagen.de blauwe flessen
nu blijkt dit dus echt troep te zijn en de moter loopt hier dus echt slecht op.
ik ga nu iets anders proberen en dan maar hopen dat hij mooi loopt.
en natuurlijk blijft lopen.bedankt voor je reactie.
met vrg jurgen.

Hey,

Je bent ook nieuw hier, zo erg is het ook niet maar om het forum nuttig en overzichtelijk te houden is het makkelijk als er duidelijke vragen en duidelijke toppics zijn die bij hun eigen onderwerp blijven. dit toppic heeft ook eigenlijk een te algemene naam en dat brengt meestal nieuwe mensen in verwarring.

De volgende keer dat je een vraag hebt zul je het vast goed doen:D

Laat je ons wel even weten of het gelukt is met die andere brandstof?

Groetjes,

Jelmer

Back