graupner truggy

• Topicstarter Topicstarter janmegens
  • Startdatum Startdatum
J

janmegens

Guest
hallo rc medegebruikers.
ik heb onlangs een 2ehands leopard fun truggy gekocht.
hij rijd super.
alleen het sturen gaat erg slecht, deze maakt namelijk geen scherpe bochten, maar lange flauwe bochten.
aangezien ik een echte beginner ben, wil ik vragen of iemand weet waar dit aan kan liggen.

tevens heb ik ook een acme attacker 1:8 buggy gekocht.
hier heb ik inmiddels al 3 spur gears van kapot gereden, omdat het van die hard plastieke tandwielen zijn.
weet iemand waar ik hier een stalen spur gear van kan krijgen.
het is een 44tands.

alvast allemaal bedankt voor de eventuele nuttige tips

Voor de Truggy zal het enorm schelen als je een sterke en snelle servo monteert zoals de Savöx SC-1256TG of de ACE DS1015, dat zal enorm verschil maken in het bochtenwerk...!

Kijk ook je lagers even na, als die warm lopen wordt je klok ook heet wat je op een gegeven moment ook je spur kan kosten..

Ik heb zelf een Graupner Flash buggy gehad en de stuur uitslag vond ik niet echt super. Je zou de glijlagers in de stuur-inrichting kunnen vervangen door gesealde-kogellagers en inderdaad een sterkere servo. Het sturen zal dan wel wat directer worden.

Waar je ook even naar kan kijken of de servo wel maximaal kan draaien, dit is te op de meeste zenders te regelen. Als je deze hoger zet zal hij meer uitzwaaien en zullen de bochten scherper worden.

Back