Graupner Ultra Duo plus, een zotte lader?

Maar dat het voor output 2 gold wist ik niet.
De aparte balanceer modus is verwarrend in vergelijk met mijn andere laders.
Dacht:

Charge = opladen zonder balanceren.
Balanceren = opladen met balanceren

Maar goed opgelost.

Onderbreken van output 2 door de lipo los te koppelen dus.

Stekker voor output 2 naar xh-JST. Is die verkrijgbaar? Mijn stekker is nu voor max s3 nml

Het balancer menu van uitgang 1 is geen apart instelmenu, maar uitsluitend een lezen-menu. De handleiding is hierin zeer beknopt, maar er wordt hier allerlei info getoond over de aangesloten cellen. Eventueel kun je dat ook in een grafiek zichtbaar maken. Eén van de belangrijkste gegevens is de inwendige weerstand van elke cel. Hoe kleiner de verschillen tussen de individuele cellen zijn, hoe beter de balans in de accu is en hoe korter het laden zal duren. Hoe hoger deze waarde bij alle cellen is, hoe minder stroom de accu kan leveren.

Welke balanceerkabels er allemaal leverbaar zijn moet je even googlen of aan je winkelier vragen. Met verkoop bemoei ik mij nooit, maar als je ze van Graupner wil hebben is o.a. deze set geschikt:

Graupner Online-Shop - Produktinformation

Het balancer menu van uitgang 1 is geen apart instelmenu, maar uitsluitend een lezen-menu. De handleiding is hierin zeer beknopt, maar er wordt hier allerlei info getoond over de aangesloten cellen. Eventueel kun je dat ook in een grafiek zichtbaar maken. Eén van de belangrijkste gegevens is de inwendige weerstand van elke cel. Hoe kleiner de verschillen tussen de individuele cellen zijn, hoe beter de balans in de accu is en hoe korter het laden zal duren. Hoe hoger deze waarde bij alle cellen is, hoe minder stroom de accu kan leveren.

Welke balanceerkabels er allemaal leverbaar zijn moet je even googlen of aan je winkelier vragen. Met verkoop bemoei ik mij nooit, maar als je ze van Graupner wil hebben is o.a. deze set geschikt:

Graupner Online-Shop - Produktinformation

Bedankt voor de antwoorden. Was er idd achter dat de handleiding een overzicht is van alle schermen ipv een uitleg hoe het werkt. Blijft lastig.

Moet ik nog speciale zaken instellen om de interne weerstand the zien? Bij het bekijken van de info staat er nml altijd 0 ohm. Verder is het een toplader. Als de handleiding nu wat leesbaarder zou zijn een 10 waard. ;)

Back