Graupner Ultra duo plus lader geeft altijd accu 2 ladestroom

Hallo,

Ik heb een ultra duo plus van ongeveer een half jaar oud.
Op zich redelijk tevreden totdat ik eens een accu aan poort 2 hing.
Lader blijft springt direct naat accu 2 ladestroom 100ma op het display.
Maakt niet uit of er nu een accu aan poort 2 aangesloten is of niet.
ding blijft naar accu 2 menu springen.
Je moet dus telkens menu indrukken om naar accu 1 te komen.
Binnen drie seconde springt ie weer naar accu 2.
Om gek van te worden :evil:

Heb van alles geprobeerd, reset van alle instellingen maar niets helpt.

Graag tips ...

Astir zei:
Graag tips ...
Aankoopbonnetje opzoeken en inleveren bij je winkelier of zelf opsturen naar de servicedienst (adres staat achterin de handleiding).

Uitgang 2 is dus defekt. Het is al meerdere gebruikers gelukt om dat voor elkaar te krijgen. Het vermoeden bestaat, dat men het laadsnoer steker-voor-steker overzet van uitgang 1 naar uitgang 2, terwijl de accu nog is aangesloten. Er ontstaat dan sluiting, waarbij uitgang 2 beschadigd raakt.
De lader wordt overigens gewoon onder garantie gerepareerd, ook al is het zeker dat uitgang 2 alleen stuk kan gaan door één of andere aansluitfout. Wél is het aankoopbonnetje een absolute noodzaak.

Corrien,

dank voor je antwoord. Klinkt aannemelijk maar ik kan wel een accu laden via poort 2.
Weet je nog hoe lang de lader weg blijft voor reparatie ?

Gr Astir

Ik heb twee UDP30, en beide laders worden na een aantal jaren een beetje dement;

Eerst springt het display op de uitgang die niet gebruikt wordt.
Soms geeft de lader aan, dat uitgang twee klaar is met laden, terwijl daar helemaal niks aangesloten is...
Momenteel weigeren van beide laders de uitgangen 2 elke dienst, maar wordt er wél zo nu en dan aangegeven (door middel van 10 piepjes) dat de accu aan uitgang twee vol is....

Van beide laders werken de uitgangen één nog foutloos, alleen begint het display na verloop van tijd (uurtje) zonder aanwijsbare reden heen en weer te schakelen tussen de beide uitgangen, da's een beetje hinderlijk als je de laadtoestand van uitgang één wilt aflezen...

Op een mailtje naar Graupner over deze kwalen, kwam als antwoord, dat de oudere types (zonder LiPo) niet meer gerepareerd konden worden, als alternatief werden mij twee (LiPo) UDP30's voor de helft van de prijs aangeboden.

Nu gebruik ik (nog) geen LiPo's, dus dat leek me een beetje dure oplossing; ik laad m'n zender/ontvangeraccu's wel met uitgang één.

Groeten, Jan.

In Nederland worden ze in deze gevallen nog steeds gerepareerd, hoor! Weggooien kan men altijd nog wel een keer doen.

Hoi,

Dank voor je antwoord. Klint als een software issue.
Mijn lader is bijna een jaar oud en geschikt voor Lipo's
Ik denk dat ik van Mourik maar eens ga bellen, ik zag in de handleiding dat hij
garantie afhandelingen doet.

gr Astir

Dat zou ik maar niet doen. Stuur maar een pb'tje......

Daarmee is overigens de lader nog niet gerepareerd, dus zorg nou maar dat deze samen met het aankoopbonnetje hier komt, dan wordt e.e.a. vanzelf geregeld.

Hallo,

Heb de lader ter reparatie opgestuurd, binnen een week weer terug.
Onder garantie gerepareerd.
Hij doet het weer als vanouds.

Dank voor de moeite Jan

gr Astir.
Wat mij betreft kan dit draadje afgesloten worden

Back