graupner ultramat snellader 230/12v 5A

• Topicstarter Topicstarter HansGSI
  • Startdatum Startdatum
H

HansGSI

Guest
https://www.rcspeedworld.nl/productinfo/55494/

zijn er mensen die ervaring hebben met deze lader?
ik wil er een gaan kopen binnenkort, bij RC speedworld, maar ik hoor liever eerst iemands zijn ervaring over deze lader...

positief, of negatief over deze lader, of iets gehoord over deze lader, hoor ik het graag!

Prima lader, je kan er echter geen accu's mee ontladen.
Nu doet dat er voor lipo's niet zo toe, voor andere cellen misschien wel.
Ontladen doe ik alleen tijdens het vliegen ;)

Geinig ding.
Er staat dat hij is afgeleid van de Ultramat-10. Zo te zien is het een zwaardere uitvoering ervan.
Wel, die heb ik zelf (de U-10 dus) en die bevalt uitstekend. Vooral dat hij 12V en 220V aan kan vind ik prettig.
Ultramat-10 laadt met maximaal 3A, wat voor mij meer dan voldoende is.
Het enige dat hij niet laadt zijn lood-accu's.

Ik zou gaan voor de Ultramat 10.
220 en 12 volt
ook lipo's laden zonder weer een balancer aan te hoeven schaffen
is nog goedkoper ook.

Ik heb de 10 ook en die bevalt mij prima.

Maar goed even de gegevens van de laders naast elkaar leggen, afvragen wat je ermee wilt gaan laden en dan de keuze maken.
Nog even door zoeken en dan kom je ook lagere prijzen tegen.

Pendelaar

toffe antwoorden.

ik heb al een vol automatische TLP lader, daar ka nalles op, maar ik moet steeds wachten tot er weer een racingpack klaar is, desondanks dat ik met meerdere op voorhand heb liggen, ik wil dus een ladere erbij.
het leuke van de ultramat 14 is dat de delta piek omhoog gezet kan woorden zodat de wat oudere packs weer als van ouds voller worden :)

en de prijs van 80 euro is leuk, vergelijkbare laders zijn min. 100 euro ZOVER IK WEET... ?
het is een vrij nieuwe lader bij RCspeedworld, en ik heb tot nu toe nog maar 2 mensen met zo'n lader zien staan, die waren zeer tevreden.
maar ja je weet maar nooit, er zitten op deze site zoveel wizkids, zelfde geld is dit juist geen goede lader, en zou ik een miskoop doen...

ik heb zelf ook een ultramat 10 en daar kan je ook gewoon de deltapeak omhoogstellen hoor. en je kan tot 5a laden alleen dan moet je op 12v laden ipv 220.

mvg jarno

thanx mathijs voor de link, ik had niet goed genoeg gezocht :oops:

zo telezen een aanrader voor de rijders :D

Back