Graupner weer op de markt !!!

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Martin7876AA, 5 mrt 2020.

  1. Martin7876AA

    Martin7876AA

    Lid geworden:
    31 jan 2020
    Berichten:
    144
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Bericht van mijn leverancier in Duitsland dat alle elektronica van Graupner weer bij hem op voorraad zijn.
    Daar ik 4km van de grens woon en dan nog 11km moet rijden om bij de modelbouw winkel te komen haal ik daar mijn goederen.
    Om dat ik mijn RC waren de Graupner HOTT systeem gebruik was ik verrast door deze mededeling.
    Via de Duitse firma D-Power ( ook leverancier voor Nederland)die de distributie verzorgd waren de achterstallige bestellingen uitgeleverd.
    Ergo mijn bestelde HOTT T60 ESC en Falcon ontvanger waren er gewoon YEAH!!!!
    Tot mijn verbazing voor minder Euro;s dan dat ze bij Graupner waren.
    Was al aan het snuffelen naar wat anders maar hoef nu niet meer.
    gr Martin
     
  2. Egbertje

    Egbertje

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    487
    Locatie:
    Hardenberg
    Ja klopt D-Power (Derkum)en ook Robbe hebben onderdelen van Graupner overgenomen voor de Duitse ,Oostenrijkse en Nederlandse markt.
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    D-power koopt al zijn spullen goedkoop in in China.
    Het zit allemaal in Shenzhen, ik ben ook in de fabriek geweest waar destijds Graupner gemaakt werd.
    ToolkitRC was de fabrikant.
    De HOTT spullen werden volgens mij in Korea gemaakt maar misschien is dat nu ook naar China verplaatst en komt er daarom weer wat op de markt.

    GJ
     
  4. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    SJ, de Chinese fabriek van Graupner Co Ltd is gesloten. Alle HoTT apparatuur wordt voortaan uitsluitend in de hoofdvestiging in Zuid-Korea gefabriceerd, vlakbij Seoel. De import voor Duitsland, Oostenrijk en Nederland wordt in een samenwerkingsverband door het Duitse D-Power Modellbau en het Oostenrijkse robbe Modellsport gedaan. Ook de Nederlandse winkeliers worden weer geleverd. De aftersales service is nog in opbouw dus voorlopig loopt dat nog uitsluitend via je winkelier.
     
    AHoogendijk vindt dit leuk.
  5. reyaz

    reyaz

    Lid geworden:
    17 aug 2007
    Berichten:
    62
    Locatie:
    almere
  6. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Dit is mooi want gisteren was hij de website nog offline en kreeg ik een melding dat het certificaat niet geldig was.
     
  7. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Hoe zit het nu anno 2023 met Graupner?
    Ben al een tijdje aan het zoeken naar een waardige opvolger voor mijn hitec aurora 9 zender. Niets kan me bekoren of voelt net niet goed genoeg in mijn handen.
    De enige waar ik altijd op terugkom is een Graupner MZ24pro. Redelijk betaalbaar en beetje gelijkaardig model als mijn Aurora9. Hier en daar is hij nog op voorraad.
    Natuurlijk met de verhalen van Graupner twijfel ik er aan of dit wel een goede keuze is. Wat met garantie bij problemen als Graupner niet meer bestaat.
    Of Is Graupner wel nog actief?
     
  8. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Rotterdam
    Graupner is nog steeds actief, alleen niet meer als Duits bedrijf en alleen in RC electronica, niet meer met modellen.
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Volgens mij heeft Derkum Modellbau (D-Power) nu een deel van Graupner in handen.
    Als je een zender nieuw koopt dan is de kans dat ie stukgaat klein.
    Zo'n ding gaat 10 jaar mee en er is altijd wel een technische dienst die hem kan repareren.
    Je kan eens contact met Derkum opnemen voor info.

    Gert Jan
     
  10. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Ok bedankt. Ga even mailen.
     
  11. ked

    ked

    Lid geworden:
    25 dec 2009
    Berichten:
    869
    Locatie:
    Drachten
    Zelf al jaren “ Graupner” vlieger.
    MC20 en twee MX12 zenders, koop om 1 of andere reden meestal bij Lindinger.
    Maar daar is het altijd te koop geweest.
     
  12. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
  13. Sebastiaan3Z9

    Sebastiaan3Z9 PH-SAM

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    321
    Locatie:
    amersfoort
    Graupner (het moederbedrijf SJ electronics uit Japan) heeft het toenmalige graupner deels na het failliesement overgenomen maar inderdaad alleen electronica. De vliegtuigen, boten en autos zijn door anderen overgenomen waaronder kavan en stefan graupner (sg modellbau) heeft veel kleinspul de rechten van.
    Distributie en service in een deel van europa is in handen van Derkum voor duitsland en benelux en Lindinger/Robbe (ja echt waar) heeft het voor Oostenrijk, Zwitserland en Italië.
    SJ zal niet snel omvallen, is organisatie waar de RC maar een 5 a 7% van is dus dat is zeker betrouwbaar.
    Je kunt dus met een gerust hart een nieuwe graupner zender aanschaffen.
    Mocht je meer info willen over achtergrond, even prive dan.
     
    Edwin Lievaart en Wes56 vinden dit leuk.
  14. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Rotterdam
    Zegt mij niks, je kan de taal in principe gewoon kiezen, wellicht is deze in deze versie standaard ingesteld op Duits. Overigens ook gewoon in Nederland en Belgie verkrijgbaar. o.a. RC Point, Hobby In en Vespaget hebben hem op voorraad.
     
  15. Sebastiaan3Z9

    Sebastiaan3Z9 PH-SAM

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    321
    Locatie:
    amersfoort
    Heeft voor zover ik weet te maken met het uitgangsvermogen in Europa cq duitstalige landen waar Lindinger/Robbe en Derkum importeur voor zijn, Zoals Frankrijk vroeger de 72Mhz band gebruikte en wij op 35Mhz vlogen zit of zat er nog iets verschil in vermogen tussen voormalig oostblok, west en midden europa en o.a. Spanje wat mag. O.a. Duitsland was ook het eerste land waar 2 frequentie hoppen niet meer mocht (o.a. DSM2) maar moest via meerdere, later is dat overal doorgepakt in europa.
     
  16. Twente ontour

    Twente ontour

    Lid geworden:
    8 jan 2022
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Twente
    Hallo heb u veel ervaring met graupner .. ik heb een MC 28 $D zender maar wiil twee ontvangers koppelen op een machine hoe doe ik dit ..

    gr Gudo
     
  17. ikonmy

    ikonmy

    Lid geworden:
    27 okt 2008
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Leusden
    Na 5 seconden zoeken op google.
    Bladzijde 21 van de engelse handleiding.
    Binding procedure. BD1 BD2
    Handleiding staat op internet.

    Ik neem aan dat er bij de zender ook een handleiding is geleverd.
    Zal in het duits of misschien zelfs in het nederlands ook wel te vinden zijn.
     
  18. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Bij de graupner MC zenders is er geen handleiding bij , je moet alles op internet zoeken .
    Je kan ook de handleiding nemen van de MC32 , dit is dezefde handleiding en software , uitgebreider , maar is er ook in het nederlands .
    Groetjes
    Ronny
    www.mothvzw.be
     
  19. piet

    piet

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    1.528
    Locatie:
    zaandijk
    nu nog de bouwdozen.
    groet Piet
     
    ikonmy vindt dit leuk.
  20. ikonmy

    ikonmy

    Lid geworden:
    27 okt 2008
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Leusden
    Dat zou wel erg mooi zijn
     

Deel Deze Pagina