Graupner Wilga, vergelijkbaar met MPX Minimag???

Hoi, kwam in dit topic onderstaande foto van de Wilga tegen 8)

gr_wilga.jpg

Het lijkt me een stabiel (geschikt voor beginners) vliegtuig :D
Is deze vergelijkbaar met de MPX minimag???
Iemand 'm al zien vliegen???
Is ie al leverbaar???

Lijkt me een prima alternatief, komt in pakketje met zowel drijvers als wielen.

Heb de specs even opgezocht (directe link naar Graupner) :

Graupner website zei:
WILGA 2000
Beschreibung:
- Fast-Fertigmodell (ARTF)
- In Hartschaumbauweise
- Räder, Kleinteile, Zubehör für Ruderanlenkungen

WP WILGA
Best.-Nr. 9371 EUR 129,95 *
* unverbind. Preisempfehlung inkl. MwSt.

RC-Funktionen
Seitenruder
Höhenruder
Querruder
Drehzahlreglung
Info-Spalte:
- ARTF (Almost Ready to Fly)
- Motor, Regler und Servos eingebaut
- Mit Rädern und Schwimmern zum Fliegen
Technische Daten
Spannweite ca. 1060 mm
Länge ü.a. ca. 845 mm
Flächeninhalt ca. 54,5 dm²
Fluggewicht je nach Ausrüstung: 540 g

Nagenoeg gelijk aan de Minimag dus... 8)

En nog wat extra plaatjes:
9371_1.jpg
9371_2.jpg
9371_3.jpg

jaha die ken ik
het is geloof ik een model van SAPAC ( http://www.sapac.com.cn/ )
vergelijkbaar met ART-tech (je weet wel van die cessna bij conrad)
kijk maar eens op Ebay en zoek naar :wilga 2000
ik was eerst ook van plan om'm te kopen maar ik dacht datie alleen via amerika te koop
was,tja ziet er goed uit ,brushless ,3 blad prop ,lipo en al die stuff
drijvers en landingsgestel in de SAPAC RTF doos
ik weet niet maar ziet er zeker goed uit

Ikkewileenmustang

Yep ! :banana: :hammer: ... daar gaan we weer ..

"Hé, heb je mijn prachtig nieuw en vreselijk duur model van Robbe/Graupner al gezien " ?

" Nee, waar ?"

"Wel, HIEROO natuurlijk " !
"Ooooooh, je bedoelt eigenlijk die verschrikkelijk overprijsde Art-Tech / GWS / Sapac / Laishing enz enz" ... :music:

What's in a name ? :wink:

Jammer van die invoerkosten, anders kocht iedereen gewoon rechstreeks aan de meeneem-vliegchinees :lol:

Hoi vrienden :lol:

Ziet er echt een vreed leuk modelletje uit.
Piekfijn afgewerkt,
Allen weet ik nu dus nog niet waar ie precies te verkrijgen is en welke beste prijs er tot nu toe gevonden is.
Lijkt me een leuk zomer trainertje.

Mvg

Kurt 8)

ikkewileenmustang zei:
jaha die ken ik
het is geloof ik een model van SAPAC ( http://www.sapac.com.cn/ )
Hmm, dat is weer een andere, die had ik nog niet gezien :?
Die in de openingspost is van Graupner.

Maar SAPAC heeft 'm inderdaad ook, zie hieronder, klik op plaatje voor site.

Heb ook nog niet gehoord of ie al leverbaar is :?
Op Graupner site staat op moment niet leverbaar, weet echter niet of dat is omdat ie uitverkocht is of dat ie nog niet leverbaar is :?

@Guy, wil je zeggen dat je beter de chinees kunt halen dan de Graupner, hetzelfde voor lagere prijs ?
Exact hetzelfde zijn ze zeker niet, chinees heeft 10cm meer spanwijdte en 4cm meer romp.

Graupner is dan ook niets anders dan een firma die produkten van anderen onder eigen naam verkoopt.
Helaas duurt het wel eens erg lang (tot een jaar...) voordat nieuwe produkten ook werkelijk leverbaar zijn.

Hopelijk is dit leuke kistje sneller leverbaar...

Van de MiniMag is het echter ZEKER dat het goed vliegt, dus als de prijzen elkaar niet veel ontlopen...

Pjotrrr zei:
Van de MiniMag is het echter ZEKER dat het goed vliegt, dus als de prijzen elkaar niet veel ontlopen...
Exact :D

Ga binnenkort een EZ halen en (denk misschien erg ver vooruit :oops:) wat later dit jaar wil ik eigenlijk iets op drijvers :D
Tot nu toe zat ik aan de Minimag te denken, maar als er leuke alternatieven zijn voor een vergelijkbare prijs.... :thumbsup:

MiniMag is van elapor en deze Graupner van Styropor.

Wat betreft materiaal kun je beter voor de MiniMag kiezen.
Styropor is bagger spul. Het deukt en is alles behalve stevig. Ik ben zelf ooit begonnen met een Graupner Terry. Vliegt prachtig...maar "styropor" is het slechste materiaal wat je maar kunt bedenken voor een vliegtuig. Elapor, EPP of Depron is "vele" malen beter..en dan echt vele malen....
Dus...ben je beginnend vlieger of houd je niet van beschadigde modellen...kies geen styropor
Het ziet er wel mooi uit trouwens, ook die Jets...maar styropor....rotzooi..mij niet gezien

l8r
Rob

BoomDuiker zei:
MiniMag is van elapor en deze Graupner van Styropor.

Styropor is bagger spul. Het deukt en is alles behalve stevig. Ik ben zelf ooit begonnen met een Graupner Terry. Vliegt prachtig...maar "styropor" is het slechste materiaal wat je maar kunt bedenken voor een vliegtuig. Elapor, EPP of Depron is "vele" malen beter..en dan echt vele malen....
Dus...ben je beginnend vlieger of houd je niet van beschadigde modellen...kies geen styropor
Het ziet er wel mooi uit trouwens, ook die Jets...maar styropor....rotzooi..mij niet gezien

l8r
Rob

Thanks, daar heb ik wat aan :D

Op Graupner site stond het materiaal niet vermeld, alleen "In Hartschaumbauweise". Voor mij reden om dit model te vergeten :|:
Met mijn vliegprestaties tot nu tot, hoe onbreekbaarder hoe beter ;)

Is hartschaumbauweise altijd styropor???

Hoi,

Als het iets anders dan "hardschaum" zou zijn, dan hadden ze dat heus wel laten weten! Elapor of EPP is namelijk veel duurder in productie.
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=62878&page=2
Daar kun je nog wat fotos zien.

Trouwens...met styopor hoef je nog niet eens te vliegen om beschadigingen te krijgen!!
Zoals gezegd...de Terry vliegt geweldig maar wat een zooi is dat styropor in vergelijking met Elapor of EPP.

Ik zou toch echt die MiniMag kiezen. Misschien niet zo mooi, maar wel zeer duurzaam en top kissie.
Daar krijg je ook geen wingsnap mee, zoal ik (en velen andere) met de Terry gehad hebben. :evil:

Rob

Topic nog eens wat leven in proberen te blazen....

Al mensen die inmiddels ervaring met zowel de Minimag als de Wilga hebben? :confused:

In dit topic staan positieve dingen over de Wilga :yes:

Materiaal is grootste minpunt voor zover ik het gehoord heb:
Styropor is bagger spul. Het deukt en is alles behalve stevig. Ik ben zelf ooit begonnen met een Graupner Terry. Vliegt prachtig...maar "styropor" is het slechste materiaal wat je maar kunt bedenken voor een vliegtuig.
Later had Rob het nog over wingsnap e.d. :schrik:
Iemand al gehoord dat mensen dit met een Wilga gehad hebben? Is deze misschien wat robuuster dan oudere styropor modellen?

Inmiddels heb ik wat andere modellen aangeschaft, maar nog steeds interessen in een Minimag/Wilga model voor "erbij".

De prijs maakt de Wilga wel heel interessant om 'm "erbij te nemen"! Bij Natterer staat ie voor zo'n €106,- en €22,- voor de aanbevolen Graupner LiPo erbij (klik hier)
Totaal nog geen €130,- (ex verzend) dus... In mijn ogen een mooie prijs voor toestel waar dan alleen nog een ontvanger in moet.

Leuk ook dat dit incl. drijvers is :cool:
Bij Minimag komt er voor die twee opgeschuimde bananen ook weer zo'n 2 tientjes bij (of iets minder bij de oosterburen)

In topic van Pieter (zie linkje iets hoger) staat dat ie met standaard motorisering ook probleemloos los komt van het water!

Dus euh.... als je met beide kistjes ervaring hebt, heel graag jouw ervaringen !!! :D

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb de wilga en die heeft me 2 regelaars gekost voor ik doorhad dat de motor stuk was, hij deed het wel maar verbruikte meer dan 30 amp ????

Ik heb nu een motor van graupner (speed ...) zelf liggen, die ziet er qualitatief toch iets beter uit.

een vervangprop (3 blad) kun je nergens kopen. Al bij al een leuk speeltje.

dat verhaal met een kapotte regelaar ken ik bij de wilga hoe meet je hoeveel ampere hij trekt want ik heb ook al een regelaar ter ziele geholpen. was deze wilga van graupner of een chinees. het is wel een heel erg leuk toestel veel lol mee.................... als die vloog

gr ep

Laatst bewerkt:
Ik heb nu een motor van graupner (speed ...) zelf liggen, die ziet er qualitatief toch iets beter uit.

Graupner hebben we het hier over... zit waarschijnlijk standaard een Graupner motor in. Heb je een Graupner Wilga of een Sapac Wilga? :confused:

Reserveprop blijkt inderdaad lastig...
Als je gaat kijken op Sapac site, kun je prop terugvinden me nr. P004-0806003-A001
Die heb ik vervolgens weer teruggevonden bij hobbystore (met linkje natuurlijk).
Het is blijkbaar een drieblads prop, 8x6 met 3mm gat.

PS, al eens [URL="
Wilga zien dansen???[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
de motor die er in zit is naamloos en als je hem naast de graupner speed motor houd is er een duidelijk kwaliteitsverschil.

bedankt voor de prop linkjes.

Back