Graupner WP elektro-trainer S watervlieg kistje

Hoi,

Clubgenoot van me kwam met vraag of ik dit toestel kende:
Elektrotrainer_floats.jpg

Het is een vrij nieuw kistje van Graupner en komt compleet met borstelloze motor, regelaar (geschikt tot 3s), sleepkoppeling, spinner en propeller en zoals op foto te zien, DRIJVERS!

Prijs vanaf zo'n kleine €130,-

Meer info:
Directe link naar model op Graupner site

Handleiding

En filmpje vanaf het water, ruim voldoende vermogen!

Iemand ervaring met dit kistje als watervlieg toestel??
Lijkt me een prima kistje als tegenhanger van de kleine Wilga en Minimag, tikkie groter met 1.2m span en kilo vlieggewicht.

Laatst bewerkt door een moderator:
bij ons op de club is er een lid die hier zijn zoon mee aan het lessen is schijnt een heel gemoedelig kisje te zijn

als je een verkoopadres wilt weten pb dan maar even

gr.john

vorige week iemand mee zien vliegen op de club. Vliegt echt als een eitje, lekker op drijvertjes vanaf de sneeuw. Je kunt em echt kruipend landen.

Heb er al meer goeds over gehoord ;) .
Het toestel vliegt perfect op 3 cellen, mijn zoon vliegt met oude 3s2000mah,
gemiddeld 8min.
Het vermogen is precies goed, Je kan precies Verticaal, en rollen en loopen,
zelfs meskant.
En toch kan die heel langzaam en gedoseerd landen en vliegen, eigenlijk een
perfecte trainer !!

In het tijdschrift modelbouwactueel Kwiklink nr. 131 staat een artikel van een aantal blz.(36t/m44) over de Graupner WP elektro-trainer S watervlieg kistje.

Laatst bewerkt:
Korte samenvatting: makkelijk te bouwen, makkelijk te vliegen, goede vliegeigenschappen. Op 2 cellen al power zat, ook voor waterstarts, op 3 cellen meer dan genoeg power, maar wel op (eigenlijk net over) de limieten van de elektronica. Water starts en landingen zijn geen enkel probleem, niet kritisch.
Kistje is in mijn ogen ook niet zo duur voor wat je ervoor krijgt. Motor, regelaar en prop zitten bij de set in. Ik heb dit vliegtuigje serieus overwogen om mee te gaan slepen, maar vind hem net te klein, ik wil een iets forsere kist om grotere zwevers te kunnen slepen. Mijn keus is op de Multiplex Mentor gevallen. Maar de Elektro Trainer S lijkt me een prima keus.

Hee, eindelijk weer wat meer leven in de brouwerij hier :thumbsup:

We zijn momenteel een aantal vliegbootjes aan het bouwen (zie topic), ook bij de niet-bouwers is de interesse in het watervliegen hard aan het groeien. Dit soort toestellen vormen een mooi alternatief! Als ik geen Minimag had gehad, zou ik zeker dit toestel overwegen en zelfs verkiezen boven de Minimag.

Ben ook benieuwd naar jouw ervaringen Burnie! :proost:

Hoezo verkiezen boven de Minimag als ik het vragen mag? Het schuim van de Minimag en daarmee het hele toestel is veel meer solide dan dat van de WP.

Hoezo verkiezen boven de Minimag als ik het vragen mag? Het schuim van de Minimag en daarmee het hele toestel is veel meer solide dan dat van de WP.
20% meer span, gunstigere prijs, standaard drijvers (lees: geen €25,- extra), drijvers daarbij voorzien van V vormige onderkant in tegenstelling tot de platte drijvers van Minimag, standaard met een goed passende motor (mij Minimag is het vaak even klooien om er een motortje in te krijgen).

Blijft een persoonlijke keuze natuurlijk. Ik heb mijn Minimag nog, veel mee gevlogen, maar zou wel weer eens wat anders willen proberen. :cool:

Om even op het materiaal terug te komen:
Ik heb ervaring met Elapor, EPP en Arcel, niet met Solidpor. Welk Graupner toestel heb jij problemen mee gehad dan? Hoeveel slechter is dat schuim? Heb even gezocht hier, maar kan er weinig over vinden. :?

Hee, eindelijk weer wat meer leven in de brouwerij hier :thumbsup:

We zijn momenteel een aantal vliegbootjes aan het bouwen (zie topic), ook bij de niet-bouwers is de interesse in het watervliegen hard aan het groeien. Dit soort toestellen vormen een mooi alternatief! Als ik geen Minimag had gehad, zou ik zeker dit toestel overwegen en zelfs verkiezen boven de Minimag.

Ben ook benieuwd naar jouw ervaringen Burnie! :proost:

Water genoeg hier in Cuijk, cuijk - Google Maps
Daarom wil ik graag leren vliegen met dit toestel ;) .

Om even op het materiaal terug te komen:
Ik heb ervaring met Elapor, EPP en Arcel, niet met Solidpor. Welk Graupner toestel heb jij problemen mee gehad dan? Hoeveel slechter is dat schuim? Heb even gezocht hier, maar kan er weinig over vinden. :?
de Graupner Wilga. leuk om saai rondjes mee te vliegen maar meer niet. bij rugvlucht boog de vleugel in negatieve V-stelling, en bij een looping zag het er helemaal eng uit. zo ook de WP trainer voor wat ik ervan gezien heb.

een minimag kun je aan de wingtip optillen. bij de wilga kun je dit beter niet proberen verwacht ik.

Back