graupner XG-6i

• Topicstarter Topicstarter dennisemaar
  • Startdatum Startdatum
Je hebt nog een ontvanger nodig en die zal ook wel rond 40 a 45 euro kosten.
Dus dan kan je er net zo goed een nieuwe voor die prijs kopen bij verspaget.

Of de zender 45 euro waardig is hangt er vanaf offie het doet. :mrgreen:

Anders kun je altijd een nieuwe kopen voor rond de €100.

Zonder ontvanger heb je er weinig aan.
Zou er een ontvanger bij zitten, dan is ie zeker nog wel wat meer dan 45 euro waard.

Oké laat dan maar, dan komt de zender vast later nog wel is.

Maar ik wou een goedkope 2.4 ghz voor de failsafe functie en omdat het wat mooier is.

Maar 100 euro heb ik nu nog niet te besteden, dus dacht ik als ik voor max 50 euro een mooie 2.4 ghz tweedehands kan krijgen dan zou dat mooi zijn.

de ontvanger kost op de site van graupner 50 euro, dan zou ik een hele nieuwe set kopen, met een nieuwe zender en ontvanger. Ik heb deze ook, en hij bevalt mij erg goed. Tammo

ik heb deze zender gekocht voor 91 euro (incl verzending 10 euro)
Dus 81 euro voor een zender die op het eerste zicht zo goed als dezelfde functies had van een Spectrum. En dat zijn er veel, ik ga de handleiding er niet bijhalen maar er zit oa:

geheugen voor 16 instellingen (kan ook voor 20 of meer zijn)
ABS
Launch control
Failsafe
End point adjust voor throttle en steering
Timer (op- of aflopend)
Trim (steering en throttle)
enz enz..

niet te vergeten de belangrijkste functie: 2.4ghz.

Ik heb de Race Spec versie, dus die met een LCD scherm.
Maar lcd versie of niet, 45 euro voor deze zender is zeker een koopje!!

edit: ik zie dat het om de Race spec gaat (dus met LCD scherm) ik zou niet twijfelen en ik zou deze kopen. (indien er natuurlijk niets aan is, want 45 euro vind ik bijna verdacht weinig)
edit2: zie nu ook pas dat er geen ontvanger bij zit, en deze kost zoals gezegd 45 euro ongeveer. Dus kom je ook aan dat bedrag wat ik ervoor betaald heb.

Ik stuur je de link van de winkel in België door waar ik hem kocht, zie onderaan:
GRAUPNER XG-6i Race spec 2.4gHz #94001 - 81.70 euro
http://www.albatros.ws/html/zenders.html

Laatst bewerkt:
Ja ik denk dat hij zonder ontvanger is, zou jij het in dit geval nog doen? Want je betaald in de winkel 91 euro inclusief ontvanger volgens mij.

zie mijn aangepast post hierboven, link naar winkel in België waar ik hem kocht staat erbij...het gebeurd niet veel dat je iets vind dat goedkoper is in de benelux dan elders, dus dit is zeker de moeite waard.

ik zou zeggen neem contact op met die verkoper via mail als je van Nederland bent en vraag of hij er nog heeft

Bevalt die zender je goed verder, nog geen problemen mee gehad?

Jammer dat ik niet in belgië woon, ik zal ff zoeken om een winkel in nederland waar hij zo goedkoop is.

EDIT: ik lees net je post door dat hij ook gewoon in nederland leverbaar is van uit belgië, zijn de verzendkosten dan ook 10 euro?

Nee sorry, die vind ik niet echt mooi in design, en hij is ook redelijk duur aangezien het een beetje onbekend merk is, en omdat hij nieuw denk ik ook wel voor 80 euro te krijgen is.

Design kan ik begrijpen, dat is smaak.
Maar qua merk bestaat dat al net zo lang als graupner geloof ik. Toen ik 8 was had ik al een acoms zender (26 jaar geleden).
Nieuwprijs ligt hiervan rond de 100 euro.
Het is niet mijn advertentie, maar ik denk dat je voor 55 euro een goede koop hebt.

Ja het zou kunnen dat hij wel goed is, maar ik vertrouw die zender niet helemaal zeg maar,

Ik denk iig dat ik een betere koop doe aan een graupner van 100 euro.

Ik koop hem toch pas een aantal maanden nadat ik de rest allemaal heb gekocht(rustler vxl, lipo set enzo).

volgens mij heeft conrad een mooie modelcraft 2,4 ghz zender met ook veel functies en hij lijkt hier ook heel erg op.

Die van conrad kost 90 euro, dus is nog duurder dan die graupner.

Als jullie vinden dat die graupner XG-6i wel gewoon voldoet aan mijn eisen, dus gewoon lang mee gaat. Dan bestel ik die gewoon bij die site van riko.

Als je bij conrad met Ideal oid betaald heb je boven de 20 euro geen verzendkosten.

Ja maar ik heb op zich slechte ervaring met conrad dingen, ik heb veel liever een merk waarvan ik denk dat die goed is, graupner of spektrum dus.

Ik las hier op het forum dat er binnenkort voor 100 euro een nieuwe Spektrum zender incl. ontvanger uitkomt. (vraag me niet in welk topic het ook alweer was).
De niet computer 2.4 GHz Graupner koop je trouwens nieuw voor 70 euro incl. ontvanger.

Back