graupner XG-6i

• Topicstarter Topicstarter dennisemaar
  • Startdatum Startdatum
Oké dat is ook wel interessant, maar dat is dan dus een goedkope versie van spektrum, en daarom denk ik toch dat die graupner beter blijft, maar als ik een 2.4 ghz zender ga kopen vraag ik wel weer, als die spektrum der dan is, welke beter is.

Oké dat is ook wel interessant, maar dat is dan dus een goedkope versie van spektrum, en daarom denk ik toch dat die graupner beter blijft, maar als ik een 2.4 ghz zender ga kopen vraag ik wel weer, als die spektrum der dan is, welke beter is.

De Graupner heeft geen DSM2 techniek, de nieuwe Spektrum wel.
Ow en wat is dat? Google even.

Oké ik zal je wel geloven dat dat dan beter is, maar dan moet er ook daadwerkelijk een nieuwe spektrum zender komen.

Ik ben er nog niet achtergekomen wat dsm2 techniek is maar dat zal ik een andere keer wel even uitzoeken, kon zo snel niks vinden.

Bevalt die zender je goed verder, nog geen problemen mee gehad?

Jammer dat ik niet in belgië woon, ik zal ff zoeken om een winkel in nederland waar hij zo goedkoop is.

EDIT: ik lees net je post door dat hij ook gewoon in nederland leverbaar is van uit belgië, zijn de verzendkosten dan ook 10 euro?

heel tevreden ja, en je moet maar eens mailen en dan weet je het he, hij antwoordt snel!

een interessant iets dat ik teweten gekomen ben, waar je denk ik niet veel mee bent.

Maar een club hier in Gent verbiedt zelfs om te rijden met Spectrums omwille van bepaalde normen die niet voldoen aan de Europese regelgeving.

ik post later het linkje

Ja dat klopt, dat komt omdat spektrum op een verboden frequentie zit...

Ja dat klopt, dat komt omdat spektrum op een verboden frequentie zit...

Volgens mij is het (gemiddelde) vermogen van Spektrum te hoog. Wat ik ervan begrepen heb als leek is dat bijv. Futaba x keer per seconde wisselt van frequentie om zo gemiddeld onder het vermogen te blijven op een bepaalde frequentie.

Als je geen wedstrijden rijdt verder niet zo heel interessant denk ik.

maar als je ooit de smaak van het competitie rijden te pakken zou krijgt, waarom dan niet meteen een systeem kiezen dat evengoed is, even betrouwbare rep heeft, geen verboden frequentie heeft en daarbovenop niet heel erg duur is (91 euro)

dus, ga maar voor die Race Spec van Graupner!

.... geen verboden frequentie heeft ....

Erg interessant... 2,4GHz een verboden frequentie???? :D
Zeker iets lokaal in Gent...

:confused:

Staat mij iets bij dat in België geen 2,4GHz zenders gebruikt mogen worden in combinatie met vliegend materiaal als de zender een hoger vermogen heeft van 10mW zendvermogen.

Laatst bewerkt:
In het volgende topic staat ook iets over de spektrum, ook iets over de verboden frequentie volgens mij...

In het volgende topic staat ook iets over de spektrum, ook iets over de verboden frequentie volgens mij...

Ik denk dat de vergissing/verwarring komt omdat in Belgie Spektrum verboden is (geweest) (in ieder geval bij wedstrijden) en die zit op 2.4 GHz. In de volksmond is dat misschien geworden dat "de frequentie" verboden is/was omdat Spektrum veel gebruikt is.

Oké dan moet ik voortaan eerst maar even vragen, voordat ik zomaar iets ga zeggen wat ik ooit op internet heb gelezen...

Ik heb dit hier effen gelezen en ik raak er niet meer uit.

Wat is spectum?

Een is dit hetzelfde als 2.4ghz?

Zijn er ook nog andere vormen?

Back