Graupner xr-6 laden

Hoi,

Ik wil mijn graupner zender laden, maar dat lukt niet. De lader geeft dan aan: Output battery reverse polatrity.

De + en - zijn wel goed op elkaar aangesloten. Want bij een andere zender wil hij wel laden.

Als ik de + en - draaden nu omwissel krijg ik dan geen korstsluiting?

Lader: Swallow ac/dc charger

mvg Bram

dan zitten de + en de - bij de graupner zender andersom.
Dit had ik ook met mijn spektrum zender.

Of de + en de - omwisselen dmv solderen. of een nieuwe kabel halen voor de graupner zender te laden.

Bij de meeste zender zit de plus in het midden behalve bij Graupner. De plus is dus de buitenkant, staat ook in de beschrijving van de zender.

Heb je niet een multimetertje? Even meten is weten, plus aan de buitenkant, min in het midden voor Graupner.

hey kun je zelf niet een accu pack solderen met oplaadbare batterijen met voldoende MaH?? ik had het zelfde probleem dusssss

jeffrey

De Acoms Techniplus zegt mij niet, dan zou ik maar vertrouwen op de melding van je lader en dus de polen opdraaien.

Lekker onhandig. Maar ik heb de stekkers omgedraaid en nu laad hij. En er komt geen rook uit (tot nu toe)

mvg Bram

Goed dat je het eerst vraag Bram maar je kan gerust zijn Graupner is wat de aanluiting voor het laden betreft een buitenbeentje. Zij hebben de aansluiting net andersom dan de grote meerderheid van de andere merken. Wat bij je Acoms de + is, is bij Graupner de - en wat de - is bij de Acoms, is de + bij Graupner.
Het is het verstandigste om een apparte kabel voor de Graupner zender te maken of kopen dan kan je je niet zo snel meer vergissen. Het is namelijk niet uitgesloten dat er bij een vergissing in de toekomst wel rook gaat ontsnappen. En je weet het, elektronica werkt op rook! Als die eruit is werkt het niet meer!!!! :):)

Back