Graupner Zelle Bell 212

Geachte vliegvrienden,

Ik heb onlangs in de UK een bijna komplete Graupner Zelle Bell 212 uit 1973 gevonden !! Zie mijn fotoalbum hier:

full

Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van Engineer H.: Graupner Zelle Bell 212 bouwjaar 1973

Het lijkt erop dat het een keer in elkaar gezet is om daarna alles weer uit elkaar te halen in nooit meer verder af te bouwen. Alles is dan ook in ongebruikte staat, behalve een beetje vuil en hier en daar een corrosie vlekje op het aluminium. Motor heeft nog nooit brandstof gezien en de tank is dan ook brandschoon !! :o
Er is ook een stapel met handleidingen en een hele grote 1 op 1 schaal bouwtekening.

Ik hoop dat er in Nederland/Belgie of Duitsland interesse voor is. Hier in Engeland is er niet veel interesse voor.....:(

De romp is voorzien van de houten inbouwset, zo te zien zit alles erop en eraan.
Er ontbreken een paar ballinks en het landingsgestel is ook niet kompleet, maar ik zie op de duitse Ebay regelmatig onderdelen te koop staan.

Ik zie er zelf geen brood in om de heli te bouwen, ben niet zo'n schaalmodelbouwer.

Ik wil jullie de eerste keus geven !!

Als er geen interesse is dan gaat alles op Ebay.

Richtprijs voor de gehele set ???? Realistisch bod gevraagd. Dacht zelf tegen 300 euro, gezien de ongebruikte conditie.
Ik weet niet wat het kost om dit allemaal vanuit Engeland te versturen maar tegen de 50 euro zal het zeker gaan kosten.

Hoop dat jullie positief reageren.

Bedankt voor jullie interesse.
Hans
:proost:

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke oldie, wel een van de meest voorkomende. Staan ook geregeld op marktplaats.

Echter voor een ongebouwde zal altijd wel animo zijn.

Altijd leuk, zo`n oldie maar wat ontbreekt dan precies ?
€ 300,- voor een helie zonder landinggestel en een halve rotorkop is dan wat veel.

Hoi Hans, als 1 van de weinige oldie-vliegers hier hoop ik mijn mening te mogen geven.
Een oude heli, zelfs nieuw uit de doos, betrouwbaar opbouwen naar een vliegend geheel is een tijdrovend en kostbaar gebeuren. Het is net als met oude auto's en huizen, ze hebben een geheel eigen charme maar zeker ook aanzienlijke (technische) beperkingen. Je hebt hiermee een zeer beperkte doelgroep. Daarom moeten ze 100% compleet zijn want je zult zien dat net dat onderdeel dat jij mist, niet meer te vinden is.
Vaak worden deze heli's uit nalatenschappen aangeboden, en vaak zit er dan ook emotionele waarde aan vast. Het gaat er dan ook om wat jouw doel is, de heli weer te zien vliegen? Dan worden deze vaak weggegeven of voor een vriendenprijsje aangeboden aan een persoon die hier de kennis en kunde voor heeft. Gaat het er alleen om om er wat aan te verdienen, dan raad ik je aan de heli in delen op ebay.de aan te bieden.

Groeten, Marco.

Back