graupner zender lipo accu tc7

• Topicstarter Topicstarter brokken-piloot
  • Startdatum Startdatum
B

brokken-piloot

Guest
goeden dag ik snap iets niet ik heb een lipo accu voor men t7c die is 11.1 volt en 3 cellen
maar als ik die ga laden met mijn accu lader type hyperion eos 0606iad-a
en in stel op 2800mah en 3 cellen dan laad hij deze met 4.2 volt per cel hoe kan dit als het maar een 11.1 volt pack is en nu is het een 12.6 pack
graag jullie reacties
M.V.G brokken-piloot

Beetje inlezen over lipo's en je leert dat de nominale spanning van een lipo 3,7v (x3=11,1) bedraagt , volgeladen 4,2 volt per cel.

Beetje inlezen over lipo's en je leert dat de nominale spanning van een lipo 3,7v (x3=11,1) bedraagt , volgeladen 4,2 volt per cel.

je hoeft het niet zo vet aftedrukken hoor ik wist dat gewoon niet dus sorry voor de stomme vraag
:confused::sleeping:

Dat vette heb ik expres gedaan om het verschil aan te geven tussen de nominale spanning die wordt aangegeven en de spanning als de accu helemaal vol zit ;)

Beetje zoeken en lezen op het forum had je deze info ook opgeleverd ;)

je hoeft het niet zo vet aftedrukken hoor ik wist dat gewoon niet dus sorry voor de stomme vraag
:confused::sleeping:

wat een reactie!! Ik snap nu je naam brokkenpiloot. Ook emotioneel reageer je een beetje als een brokkenpiloot terwijl een ander je probeert te helpen.......Daarnaast is geen enkele vraag stom.

loges

Dat klopt,
Een lipo is per cel nominaal 3,7V.
De laadspanning is 4,2V.
Dat is een gemiddelde waarde, Vol is hij 4,2V, leeg is hij 2,5V.
een 3s pakket zal dus tussen de 7,5 en 12,6 Volt zijn.

LET OP!
Als een cel onder de 2,5V komt, raakt deze onherstelbaar beschadigd!

Back