Great Planes Escapade 61

Beste forumleden,

Ik zou over een tijdje misschien een Great Planes Escapade 61 willen bestellen.
In Nederland kan ik hem nergens vinden en buurtlanden zoals Duitsland schijnen hem ook niet echt te hebben.
Veel winkels, met name in de NL hebben wel de kleinere versie, maar ik vind het grote werk leuk.

Bij Towerhobbies in Amerika hebben ze hem, voor een redelijk leuke prijs, maar als je even goed kijkt komen daar ook nog rond de €67 euro verzendkosten bovenop.

Mvg, Luc

Nog niet, ga ik wel doen.

Ik heb dat een keer bij Steve Webb models gedaan. Omdat hun leverancier Ripmax het model niet had of zoiets kwamen er onwijs veel kosten bij, ik hoop niet dat dat hierbij ook het geval is.

Maarja, het word zoiezo even wachten. Gaat toch alles bij elkaar zo'n beetje €600 kosten. Het idee van een mooie grote kist waar een beetje mee te stunten valt naast mijn wat serieuzere The World Models Tucano 60 spreekt mij wel aan.

Of zouden jullie toch door sparen voor een Hangar 9 P-51 Blue Nose voor bijna het dubbele als je er een Saito FG-20 in wilt zetten ?
Ben nieuw op het benzine gebied maar heb me er al wel wat uurtjes in verdiept.
De methanol is duur en wordt misschien zelfs steeds duurder he, dus ja, ooit zal het moeten. :)

PS: Voordat mensen het weer vragen: ja, ik ben echt 13 jaar oud :)

Laatst bewerkt:
Hoi, heb zelf de Escapade 40 in occasie gekocht, vliegt lekker, heb hem ook al met veel wind gevlogen (als bijna alle andere aan de grond blijven) en daqn is het sturen geblazen maar hij gaat er door. zoals alles wat ik van Great Planes heb eigenl vliegt goed dus ik twijfel er niet aan dat de grote 60 ook heel goed zal vliegen, maar dit is geen 100 procent acro kist natuurl, dan heb je meer iets type Extra nodig, maar goed dat zal je zelf ook wel weten.

Tucano zal zeker goed vliegen, heb al tucano en PC 9 gevlogen, super toestellen, maar ze lenen dicht aan bij de Escapade zene, tucano zal iets wendbaarder zijn, iets agressiever vlieggedrag dan de escapade.. denk ik persoonl he..

die p51 zou ik niet weten, in elk geval als je de escapade 60 moest kopen zal je daar geen spijt van hebben volgens mij.

(al is het geen CURARE F3A natuurlijk.... maar dat is nu eenmaal liefde bij mij, er bestaat voor mij geen beter vliegtuig ;)

succes!

Hai,

Ja, het was mij ook al opgevallen dat die Escapade heerlijk vliegt.
Die Tucano is inderdaad erg wendbaar, vooral met zo'n Saito 91 er op.
Ik zou die Escapade dan leuk willen vliegen als all day long kistje, deze steekt ook erg makkelijk in elkaar en vergeeft denk ik net wat meer dan een Tucano.
Die P-51 wordt wel erg duur, rond de 900 à 1000 euro. Die Escapade kost inclusief verzendkosten voor uit Amerika die de helft van de prijs van het kistje zijn € 600.
Wil er dan graag een ASP 120 viertakter opzetten, minder dan de helft van de prijs van een OS en met een beetje goed inlopen komt hij dicht in de buurt.

En wat die Curare betreft, heb er een bijna doodervaring mee gehad toen iemand anders hem heel dicht per ongeluk achter mij langsvloog. Maar dat zijn inderdaad heerlijke kistjes.

De escapade is inderdaad een vliegtuig voor elke dag zoal je het zou kunnen noemen, da vliegt gewoon goed, punt. en inderd ik denkt dat hij heel eenvoudig bouwt, heb hem occasie gekocht maar met de handleiding erbij en zo te zien is het echt ni moeilijk.

600 euro.. ja.. ik heb de kleine escapade 110 betaald alles in (met os motor), had 2 maal gevlogen.. die man had een probleem met zen ogen gekregen, daarom moest hij weg, was te klein om te zien voor hem..

voor 600 euro koop je op 2de hands of hier op het forum heel mooie vliegtuigen zene, die vele klasses hoger zijn dan een escapade, dus echt goedkoop is het nu niet, maar goed ieder zen keuze hé. (maar denk er aub wel is over na, de methanols gaan heel goedkoop nu, heb onlangs nog een Robbe Diamant No Limit alles in voor 95 euro gekocht en een lege oude maar nog goeie puma met een beetje werk aan voor 18(!) euro...)

en zag net op 2de hands nog een mooie grote F3A alles in voor 150 euro, met een 18cc op.. en geloof me die is in goede staat.

dus denk aub na want dat is jou prijs gedeeld door 4 voor een toestel dat 2x zo goed is wat stunten betreft..

en die curares vliegen inderd snel, die wil je niet tegen je lijf krijgen..

vlieg zelf ook nog met die oude puma laagdekker, da komt van vliegeigenschappen wel wat in de buurt van een grote escapade schat ik, staat een .61 OS op, vliegt zeer goed.. Wat leuk is aan de kleine escapade is het grote richtingsroer, kan je hem wat mee laten meskanten :) missch heeft de grote dat ook wel, men grote puma doet dat in elk geval niet zo graag, maar tis wel een prima toestel voor de rest. :)

en de escapades zijn eigenl zo wat laagdekker-trainers he, zoals de calmato laagdekkers, ze in een dodel spin krijgen is pracktisch onmogelijk.

veel succes met de aankoop moest je hem toch kopen en ga goed uit de weg voor die ragbakken (allé de piloten moeten ze eigenl van jou weg houden) ;)

veel succes nog

Back