great planes extra 330L

Nadat deze een tijdje te koop gestaan heeft hier op het forum heb ik hem toch maar gekocht.

Ik was al wat langer op zoek naar zoiets en het is weer eens wat anders dan al die sleepkisten die op de bouwplank staan. (ja ook die moeten af)

Nou ja gisteren de kist opgehaald en eigenlijk heb ik nog flink staan twijfelen of ik het wel moest doen. Toch zag ik nog wel hoop voor de kist en voila hij staat boven

Fase 1
slopen..... al la bosmodelair ;)

vandaag de beplanking van de romp maar eens verwijderd. 1 van de vorige eigenaren (waarschijnlijk een stuk of 6) had het gat voor de vleugels iets te enthousiast uitgesneden.
Ook het complete turtledeck verwijderd want bijna alle balsa lijsten onder de beplanking zaten los of waren niet op de juiste hoogte verlijmd. De beplanking zelf zat ook amper vast.
Daarbij kwamen we ook gelijk tegen dat de vertical fin niet vaststond op de romp. deze zweefde zo'n 3 mm boven de romp. Het enige waar hij mee vast zat was de balsa achterlijst. Deze dus ook maar gelijk verwijderd. Anders zou het tijdens het vliegen wel gebeuren. Ook stond hij een mm of 4 scheef...
Ook het stabilo staat scheef op de romp. rechts hebben we aan de voorzijde 2 mm over links aan de achterzijde 2 mm... kwestie van buis opnieuw in romp plaatsen.

Ik heb een aantal foto's gemaakt. deze volgen later.

Lang geleden dat ik weer eens aan een compleet hout model gewerkt heb... ondanks de bouwfoutjes zie ik nog steeds toekomst voor de kist...
we gaan gestaag verder.... maiden volgend jaar ergens.........

Jij bent de 6de bezitter . :D

Ik was nummer 3 .
Alles wat met bruis vastzit heb ik gedaan , maar zeker niet de beplanking en de latjes op de rug .

Mvg Johan

Ah dan valt het dus wel mee, je hoeft alleen alle buisverbingingen opnieuw te maken! ;)

(geintje he, Johan)

Arme kist.. hoop dat nu iemand de moeite neemt 'm eens echt af te bouwen..

Uiteindelijk krijg je dan zoiets;

Hpim1271.jpg

Zie;

bouwverslag-gp-giant-extra-330l-2-6m

Ben benieuwd wat je er van gaat maken! Wel afmaken he;):)

Grt.

Laatst bewerkt door een moderator:
ja inderdaad leuk klusje..... ik vermaak me wel.. voorlopig is het even slopen daarna weer opbouwen...

ben een beetje aan het kijken naar kleuren schema's , moet toch wat te dromen hebben buiten nadenken over welke motor, servo's en dergelijke

zoiets vind ik wel mooi..... (wel red bull maar net een tikje anders...)
RBEdge-det1.jpg

zo zat de vin erin.. raakte dus geheel de romp niet
IMG_4192.JPG

ook een beetje scheef...
IMG_4196.JPG

en geen lijm op de romp, dus geen raakvlak gehad.
IMG_4198.JPG

en het turtle deck inclusief alle balsalijsten eraf.
IMG_4199.JPG

ik wist waar ik aan begon want voordat ik hem kocht heb ik hem goed bekeken en bijna al deze punten gezien.... desondanks zal het ooit wel weer een mooie kist worden..........
kan ik eens meetrainen in someren....... :n00b:

Laatst bewerkt:
Als je toch aan het verbouwen bent; ik weet niet of je 3D-interesses hebt, anders moet je de staartroeren flink vergroten. In mijn bouwtopic staat hoe het achteraf kan, maar dat is niet echt handig, nu heb je de kans nog.....

Grt.

Ik heb hem gezien toen hij van raymon naar peter ging, op het modelbouw kamp.
Was idd wel het een en ander mis mee...

Ben blij dat hij nu echt gebouwd gaat worden, zou zonde zijn van zoon mooie grote bak.

Ik heb hem gezien toen hij van raymon naar peter ging, op het modelbouw kamp.
Was idd wel het een en ander mis mee...

Ben blij dat hij nu echt gebouwd gaat worden, zou zonde zijn van zoon mooie grote bak.

we gaan hem wel afbouwen. tot nu toe heb ik alle beplanking die los zat eraf gehaald. nu weer opbouwen . had denk ik een kort vluchtje geweest als ze hem zo hadden gevlogen .

3d tja is ook leuk. zal je topic nog een keer lezen alex. als we toch bezig zijn. roeren zien er toch niet best uit. dus daar moet toch het een en ander aan gebeuren.

Posted via Mobile Device

Back