Great Planes PolyCharge 4 (iemand ervaring mee ?)

• Topicstarter Topicstarter WuTangcl
  • Startdatum Startdatum
W

WuTangcl

Guest
Hoi medemodelbouwers,

Ik vond deze lader op het www en vroeg me af of er mensen
waren die ervaring hadden met deze lader,

Op zich ziet het er leuk uit alleen dat je de Mah's niet exact kan instellen
maar dmv een draaiknop moet gokken op de omringende nummers
brengt mij twijfel om hem te kopen.

Wat mij uiteraad aantrekt in het apparaat is dat je 4 accus tegelijk kan laden.

Ik hoop dat ik hier een beetje feedback over kan krijgen van andere hobbyisten.

Hier effe een linkje naar het betreffende apparaat

hallo,

het ziet er intresant uit , maar of dat allemaal goed komt weet ik niet,
als je 4 apparte lipo paketten kan opladen, moet je wel 4 lipo balancers hebben he, dat wordt dan wel een beetje duur, of je laadt ze een 15 tal keer op
en je kan ze dan weggooien..
als je dan de lader gebruikt voor gewone cellen te laden vindt ik het wel intresant.

Christophe

oeps, nie goed gekenen,
hij kan enkel lipo laden... kan geen duidelijk aflezing geven van de gegevens van de batterij. ( geen lcd)
ieder zijn mening , maaar zoiets steek ik in brand..; :sniper:

Hiermee kan je dus 4 lipo paketten tegelijk laden, de vraag is of dat de bedoeling is.
Aan de knopjes en uitvoering te zien komt het van dezelfde fabriek als de robbe lipoly 300. Alleen de Robbe laad maar 1 lipo pakket.
Ik zou kiezen voor een lader die wat meer instelmogelijkheden heeft en een digitaal display heeft.

wou net zegen.. gewoon 4 robbe 300's in een huisje.. knopje, ledje, en banaanstekkers, precies hetzelfde.. :| specs ook al.. ik wed dat die fabriek gewoon de print van de robbe 300 gekopieerd heeft, en een eigen behuizing heeft gegeven.. ze zijn wel goedkoper dan vier aparte robbe 300's aanschaffen.. maar beter? weet ik niet zo zeker..

ElectriFly‘s 12V DC PolyCharge4 works like four individual lithium-polymer battery chargers.
works *like*? het *zijn* gewoon 4 lipo laders in 1 huisje..

en als laatste, je hoeft je pakketten echt niet iedere lading te balanceren.. (als dat wel zou moeten, zijn het gewoon hele slechte pakketten)
goede pakketten hoef je maar eens in de zoveel keeer eens te controleren of te balanceren.. niet voortdurend :?

Dank jullie wel mannen,

Jullie zouden het dus niet doen door te weinig instelmogelijkheden en geen afleesmogelijkheid
voor de Mah's

Dit soort commentaar wilde ik dus horen...

Ik zie er dan maar van af denk ik.

wil niet lullig zijn.. maar ik ben anders wel prima tevreden met mn robbe 300.. weet echter neit of dit apparaat even goed is als de 300.. en of je echt 12 amp laadstroom op 4 cellen krijgt.. (dus alle maximaal voluit, of dat uberhaupt kan met deze lader, ook al staat er dat het mogenlijk moet zijn..) [edit] nee dus, mooi lekker weinig maximale laadstroom.. het enige voordeel is dus dat je geen 4 aparte laders mee hoeft te nemen naar het veld.. (maar je kan er maar 240 input ofzo watt totaal tegelijk mee laden.. (schat zo'n 200 of iets meer totaal laad output.. das erg weinig eigenlijk voor een 4 batterijen-tegelijk-lader.. )[/edit]

en wat wil je bij een lipolader nog meer instellen dan laadstroom?

enige nadeel inderdaad, geen schermpje met laadstroom en capaciteit.. maar het is wel mooi goedkoop :)

Back