Great Planes YAK-55 3D EP FlightFlex (filmpje)

  • Topicstarter Topicstarter WuTangcl
  • Startdatum Startdatum
W

WuTangcl

Guest
Hoi Mede Piloten,

Ik krijg van mijn vrouw dit vliegtuigje voor de kerst.

Maar nu heb ik de specs gelezen en vraag me 1 en ander af,
Dit zijn de Specs:

Specifications:
Wingspan: 34.5 in (875 mm)
Wing Area: 352 sq in (22.7 dm2)
Weight: 14-16 oz (4397-454 g)
Wing Loading: 5.7-6.5 oz sq/ft (17-20 g/dm2)
Length: 38 in (965 mm)
Includes:
S370-size BB motor,
gear drive 5:1
prop
prop saver


De volgende vragen:

Nu wil ik dit vliegtuigje graag gaan vliegen met de accu's van mijn heli,
Dit zijn 1700 Mah 3S1P 20C 135 gram

Met welke Brushless motor kan ik die standaard S370 het beste vervangen ?
Is de motor in DEZE LINK een goede optie ?
Zoja, wat voor Prop kan ik hier dan het beste voor aanschaffen ?

Kan ik ook de reeds in mij bezit zijnde 180L van walkera gebruiken ? (3200KV)
Zoja, wat voor Prop kan ik hier dan het beste voor aanschaffen ?

De regelaar voor 1 van die 2 motoren, wat is verstandig ?
20A of 30A ESC ?

Kan ik op dit model Towerpro SG90 servos gebruiken ?
of zijn die te zwaar ?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp..
Sorry voor de vele vragen maar naast mijn helies wordt dit mijn eerste vliegtuigje
en heb er dus nog helemaal geen verstand van hoe dat werkt met thrust en propsize etc.
 
hallo daar
die motor die er bij zit gaat als d brandweer met 3c lipo hoor
ik zelf vindt het vliegtuig niet zo crash bestendig
maar als geld niet uit maakt en je bent het vliegtuig de baas
als het je eerst vliegtuig is laat hem dan nog maar effe in de wacht staan
groeten rob
 
robot zei:
hallo daar
die motor die er bij zit gaat als d brandweer met 3c lipo hoor
ik zelf vindt het vliegtuig niet zo crash bestendig
maar als geld niet uit maakt en je bent het vliegtuig de baas
als het je eerst vliegtuig is laat hem dan nog maar effe in de wacht staan
groeten rob

Ik ben het met je eens. Met die motor die erbij zit kun je heel goed uit de voeten (zelfs in windkracht 3-4). Dat ding zit erbij, uitbreiden kun je altijd nog. Ik vlieg zelf met de 1300mAh lipo's en dat gaat prima (tussen 20-30 min vliegtijd). 1700 mAh is misschien iets te zwaar. Vlieg nu nog met gemiddelde uitslagen om de yak eerst fatsoenlijk onder de knie te krijgen maar als je de 'expert' uitslagen neemt kan de yak bijna alle kunstjes die je je kunt voorstellen.
 
WuTangcl zei:
De volgende vragen:

Nu wil ik dit vliegtuigje graag gaan vliegen met de accu's van mijn heli,
Dit zijn 1700 Mah 3S1P 20C 135 gram

Met welke Brushless motor kan ik die standaard S370 het beste vervangen ?
Is de motor in DEZE LINK een goede optie ?
Zoja, wat voor Prop kan ik hier dan het beste voor aanschaffen ?

Kan ik ook de reeds in mij bezit zijnde 180L van walkera gebruiken ? (3200KV)
Zoja, wat voor Prop kan ik hier dan het beste voor aanschaffen ?

De regelaar voor 1 van die 2 motoren, wat is verstandig ?
20A of 30A ESC ?

Kan ik op dit model Towerpro SG90 servos gebruiken ?
of zijn die te zwaar ?

Accu zal wat zwaar zijn maar is wss te compeceren door de power van de moter.

Moter zal power genoeg leveren, zo een '370' moter heeft wss de zelfde bevestiging als die 'fietsbel'
stickmount genaamt. Dus dat mag normaal geen probleem geven.
Ik zou gewoon eerst proberen wat er op de site staat dus met een 8X4 prop.
en je kunt ook wat teste met andere props.
hier wat info over de moter:
http://www.aero-nuts.com/product_info.php?cPath=30_46&products_id=204


Als je de moter wilt gebruiken van de walkera, moet je er een vertraging tussen zette.
aangezien dit een moter is met hoge Toeren/volt heeft.
verder ken ik dit motertje niet.

Een 20amp brushles regelaar zal voldoende zijn, voor de fietsbel.
maar let op brusles of brushed is wel een groot verschil he. (moest je dat nog niet weten)

Die servos zullen geen probleem veroorzaken.


Hoopelijk heb je hier iets aan :P

Steven
 
Hi roel

het beste is als je gewoon lekker eerst die 370 motor op maakt.
wel even eerst goed in lopen ben ik je nog vergeten te vertellen toen je hier was.
gewoon een simpel klein regelaartje brusht voor kopen die regellaar kun je bij de meeste elektro vliegtuigen denk ik nog wel weer gebruiken.
als je een beetje vermogen te over neemt.
 
Ik heb 'm gehad en heb er zeer neagtieve ervaringen mee, onderdelen die krom zijn, erg slecht vliegbeeld e.d. Ook brak de (zogenaamd onbreekbare) romp na de eerste de beste harde landing net achter de vleugel. Vervolgens brak er een tandje van de vertraging.... Maar goed er zijn ook veel mensen die er wel positieve ervaringen mee hebben.
Heb er door veel meer ervaren piloten dan mezelf naar laten kijken maar ook die konden r niets van maken.....
Met de standaardmotor en een 3S 1500 lipo had ik redelijk wat power maar vond het niet overhouden.....
kan ook goed zijn dat ik een 'maandagochtend' exemplaar had. Heb er door veel meer ervaren piloten dan mezelf naar laten kijken maar ook die konden er niets van maken.....

edit: een 25 A borstelregelaar heb je wel nodig met de standaardsetup, staat ook bij de specs op de sit.
 
Wow dank jullie wel zover mensen, dit zijn reacties waar ik wat aan heb en nu weet ik een beetje waar ik op moet letten...

Resten mij toch nog een aantal vragen.

die Brushed regelaar koop ik dan maar een 30A
maar mocht die standaard S370 nou versleten zijn, waar haal ik daan een soortgelijk of eventueel iets sterker brushed motortje ? want overal waar ik nu zoek zijn alleen maar brushless te krijgen...
 
roel die 370 motortjes kun je bij elke modelbouw zaak normaal wel krijgen.
trouwens als je deze kant weer op komt dan moet je de boel maar even mee nemen.
kan ik meteen kijken of het formaat overeen komt met een 400 of 480 motor en kun je zo met mijn inloop regelaar de motor nat indraaien.
 
Heeey dat zou top zijn kerel... als jij hem indraait als ik erbij ben dan weet ik in ieder geval zeker dat het goed gebeurt....

Dat staat dan.... zodra het Kerst is geweest dan kom ik bij je met dat ding
 
als dit hetzelfde flightflex is als de u can do 3d van greatplanes zou ik eerder gaan voor een shockie want ik heb heel erg slechte ervaringen met dat "buigzame" spul
 
leuk dat je ook met vliegtuigen gaat vliegen roel!
veel kan ik niet zeggen, maar ik heb wel (veel) ervaringen met de 180L walkera als vliegtuigmotor.
ten eerste gebruik ik hem altijd direct drive, dus voor snelle kistjes.
prop:
4.5x4 prul prop - veel stroom, weinig torq beetje snelheid.
5.2x5.2 CAM speed - te groot, te veel stroom, klote prestaties.
5 x 3 - veel snelheid, weinig torq
6x3 - allejezus veel kracht op 3s, volgens mij de perfecte prop.
helaas is de laatste prop van dun plastic en heeft dus weinig stevigheid. bij kwart gas vliegt het al zeer goed, maar bij meer gas gaat de prop raar doen.

6x3 op 2s lipo moet de beste resulaten geven, of 4.1 x4.1 voor een pylonracer.

niet dat je aan deze info iets hebt voor je yak, maar ik dacht ik vertel het toch maar :lol: :D

greets oscar.
 
Als je 'm bij rctechnics haalt zit er geen regelaar bij......wel de motor, prop en de vertraging.......Op de site van great planes staat ook duidelijk dat je nog een regelaar nodig hebt.....
 
Appart, want ik was vandaag bij Quartel modelbouw en daar werd hij wel geleverd met Rondo regelaar, de prijs zal mischien wel wat duurder geweest zijn.
 
Ik denk niet dat Jesse dezelfde bedoeld, want ik heb hem ook bij Quartel gehaald en uiteraard even in de doos gekeken voordat mijn vrouw hem inpakte in kerstpapier... en er zat echt geen regelaar in...

Ik heb inmiddels al wel een regelaar besteld bij RCtechnics, ik hoop dat het een goede is.
30A brushed voor 3S LiPo

@Oscar
Agjah, ik dacht laat ik dat ook maar eens proberen...
die Yak heb ik eigenlijk gekocht omdat ik dacht dat hij heel erg crashbestendig was,
maar wat ik zo lees van de ervaringen valt dat nog aardig tegen...
Ik heb trouwens ook nog deze Mustang P51 gekocht ik hoop dat deze na het verslijten
van de brushed motor en het geleerd hebben te vliegen een beetje is te pimpen met een
BL en LiPo's van men Lama

Die 180L blijft op men #36 zitten maar men 30A walkera regelaar die bewaar ik denk ik niet
want op de 1 of andere manier wil dat ding niet samen met men FX18, ik heb tesamen met die
Brushed regelaar voor de Yak ook gelijk een nieuwe regelaar met programming kaart
voor de #36 besteld, dat gaat vast beter werken...
Als ik dan men nieuw verworven ARK X400 vliegend heb dan ga ik waarschijnlijk van die #36
een nachtheli maken of ik verkoop hem gepimpt en al....
 
roel

die walkera regelaar werkte wel maar niet zo als het hoord.
hij reageerd pas als je center stick bent.
heel rot af regelen en gevaarlijk omdat die ook niet rustig op toeren komt maar met een shock.
dat was ook de reden dat ik zelf schrok.
met een normale regelaar komt de heli echt langzaam op toeren.
 
Ja het was zeker de gele Yak....

ik weet in ieder geval zeker dat er een regelaar bij zat
maarja, laten we het hier verder niet over hebben.
 
OK toppie Dit was echt Gaaaaafffff

Mijn allereerste Vlucht met een Vliegtuigje is een Feit

en gelijk dus ook de Maiden van dit leuke toestelletje

uiteraard wil ik dit met jullie delen, het was een paar keer wel bijna misgegaan
maar gelukkig niet gecrashed door de hulp van Marco bij het afstellen van mijn
zender en het beperken van de uitslagen.

Mijn eerste 2 vluchtjes met depron toestellen resulteerden namelijk binnen
15 seconden in een crash doordat ik nog nooit gevlogen heb en de uitslagen
veels te groot had staan, maar goed hier heb ik van geleerd en weet nu dus
zoals je in het filmpje wel kan zien dat je rustig met de sticks om moet gaan.

Ik heb nog een hoop te leren want ik had zelf het gevoel dat ik constant mijn eigen
fouten aan het herstellen was, m.a.w. weinig controle, de momenten dat ik het
gevoel had dat ik in controle was probeerde ik een looping of een roll, en dat is aardig
gelukt.

Verder sorry van de slechte kwaliteit filmpje maar dat komt omdat mijn
dochter van 8 nog niet zo goed kan filmen en zoomen.

46GvxMI2tuA[/media] de LINK want ik weet niet hoe jullie die filmpjes "embedden" in de post
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoe zo slechte kwaliteid.
het is a van een 8 jarig meisje
b ik heb wel filmpjes gezien van 50 jarige die giga veel slechter zijn.
C in zoomen vind ik iets dat moet je als ervaren camera persoon zo min mogelijk gebruiken.

trouwen hij is behoorlijk staart lastig aan het vliegen.
leuk voor het hoveren maar niet voor het recht uit rond vliegen.
toch maar hopen dat het deze zaterdag weer mooi weer is en niemand van ons ziek is. dan maar eens als jij kan de boel perfectioneren

mooi dat hij heel is gebleven maar had ook niets anders verwacht.

ps roel ik heb persoonlijk liever links dan filmpjes embedded in een post.
 
Back
Top