greatplanes lancair es

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
A

Acropilot

Guest
hallo!

ik heb deze nammidag wat zitten surfen op internet en ik kwam de lancair van greatplanes...
ik was meteen verkocht ik zou daarom wat over meningen horen of het een goed vliegtuigie is na de easystar?
ik verjaar namelijk eind januarie en mag dan nog een electro kitje kopen :D

greets

Ik moet zeggen dat ze er leuk uitziet.
gpma1347-rcm-01.jpg

Maar of dit nu iets is gelijk na een easystar?
Het ligt natuurlijk helemaal aan jouw vliegkunsten, maar de "overgang" zal groot zijn. :wink:

http://www.greatplanes.com/reviews/gpma1347-rcm.html

Erg mooi, mar veel geld om stuk te vliegen..
Beter nog even lekker blijven dromen nu voor de Twinstar2 gaan als rolroerkist...

Hier een paar foto`s van het model bij ons op het veld:
lancair1.jpg

lancair2.jpg

lancair3.jpg

lancair4.jpg

lancair5.jpg

Taxi testen met de Lancair van Joop

Jammer genoeg, heb ik geen vliegende beelden en heb hem ook niet zelf zien vliegen.

Het model schijnt goed te vliegen maar je hebt wel wat ervaring nodig en zoals Erwin al aangeeft betwijfel ik of het een goede kist is als opvolger van de Easystar.

Onder begeleiding zal het best goed gaan maar als ik jouw was zou ik een iets "logischere" opvolger kiezen.

Dit model is jammer genoeg na een korte tijd alweer gesneuveld, het model kreeg een motoruitval en kon niet meer naar het veld teruggebracht worden.
Tijdens de aanvlucht voor een landing in de hei viel ie over 1 vleugel weg en kwam erg hard neer, en was het model verleden tijd :cry:

Veel succes mocht je voor de Lancair gaan het is een geweldig mooie kist en op sommige foto`s niet van echt te onderscheiden.

OK dat veranderd de zaak (voor de kosten) in geval van een crash.
Maar de meeste laagdekkers zijn wat gemener bij lage snelheden (wegvallen over één van de vleugels) in vergelijking tot de een hoogdekker en zeker in vergelijk tot een easystar.

Maar in dit geval kun je er best voor gaan.
Laat hem zeker op hoogte brengen door iemand met ervaring en neem hem dan over.
Na wat oefenen onder begeleiding zal het geen probelemen geven.

Wel een leuk kado voor je verjaardag. :thumbsup:

ik heb wat zitten kijken en vind hem spijtig genoeg nergens waar ik hem in europa kan bestellen voor een licht prijsje.. :(
heb ik maar gekeken in de quartel ze verkopen ongeveer het zelfde maar wel goedkoper hier zijn de twee:

gpma1156-1b.jpg

de mini super sportster

gpma1160-main-2.jpg

en de super sportster komen alletwee op een zcht prijsje (189 euro dacht ik)

alles inbegrepen behalve zender ontvanger en servos ( heb ik liggen :P )

wat denken jullie dat het best is?

greets

ps. als iemand een linkje heeft voor de lancair electric geef maar :D

heb zojuist van ouders gehoord dat ik van mijn grootouders een t-hawk krijg! niet echt iets zoals een easystar maar valt nog mee denkik de prijs is 169 euro alles erin.
dat betekent in 2 maanden tijd 2 vliegtuigen en binnen een maand nog een :banana: waarschijnlijk de superstar en niet de mini

dit is de t-hawk

r-rv-thawk-122002-1-1.jpeg

greets

Die Thawk zal niet zo veel toevoegen aan je vliegkunsten, vrees ik, maar je kan er wel netjes mee leren landen.
Wat misschien wel aardig is als 2e keuze (niet de beste, maar qua kosten na een crash wel te overzien), is flink reflexen trainen op de pc en dan een van die 50 euro kistjes van Graupner, een GWS Formosa, een shockflyer of iets dergelijks. Of gewoon een leuke (brandstof-)trainer met rolroeren; een gebruikte Calmato, Easytrainer o.i.d.
Zelf heb ik gelijk een shockflyer gebouwd en die is na vele vluchten nog steeds heel. Er staat een 35 euro Pipertje van Thunder Tiger (met zelfgemaakte rolroertjes) te wachten om rollende starts en landingen te oefenen als die shockflyer een keertje op is.

Samuel, die Great Planes kisten zijn ontzettend mooi, maar ik zou die voorlopig nog even links laten liggen, ook om de hierboven genoemde argumenten. Ze zijn ook houtbouw, dus veel werk na eventuele schade.

BMI heeft leuke kistjes voor 59 euro (bij Mrhobby): spanwijdte een kleine meter en erg licht: http://www.modelisme-vartex.com/catalog/Extra+300+S+EP+ARF

transparante canopy, beetje schuim, beetje plastik, beetje hout; erg fraai en qua omvang erg leuk voor zo'n fietsbelletje

de lancair is zeker geen easystar opvolger, het is een subliem mooie kist en vliegt erg goed, maar vooral ook erg hard, hij is vrij zwaar, en dus wat trickyer met landen en opstijgen.

Hi Samuel,

Wees blij met al je sponsors maar de T-Hawk is geen goed idee!
Ga voor een TwinStar2 met rolroeren en vraag er een MX-12 zender bij dan heb je veel meer waar voor je geld!

www.hoellein.com bijvoorbeeld

Peter

ik heb al lang een mx-12 hoor :wink:
maar wat ik me nu afvraag wat is het verschil tussen de snelheid van de rooie sportster en die kist die zambezi opgaf? gewoon de bouwstructuur?
ik denk snelheid enz is het zelfde dus waarom niet gaan voor de sportster ze zeggen zelf dat deze kist een goeie kist is voor met rolroeren te beginnen.... en hij kost maar 170 euro en alles zit er in excl. zender servos en ontvanger....

greets

samuel speltdoorn zei:
ik heb al lang een mx-12 hoor :wink:
maar wat ik me nu afvraag wat is het verschil tussen de snelheid van de rooie sportster en die kist die zambezi opgaf? gewoon de bouwstructuur?
ik denk snelheid enz is het zelfde dus waarom niet gaan voor de sportster ze zeggen zelf dat deze kist een goeie kist is voor met rolroeren te beginnen.... en hij kost maar 170 euro en alles zit er in excl. zender servos en ontvanger....

greets

het verschil is dat die rode Sportster ca 30 cm meer wingspan heeft en 3x (!) zo zwaar is en (dus) ook veel sneller vliegt
als je in detail kijkt zie je ook dat die BMI een minder snel model is, meer 3D-achtig
bovendien houtbouw en dus veel werk na een eventuele schade
en dan de prijs: 59 euro + een accu komt niet in de buurt van de prijs die jij noemt voor de Sportster

wat bedoelt u met overtrek?
weet iemand dan een goed model na men easystar?
zou graag een model wat modern achtig zoals de fv-1000 maar liefst alles erin behalve zender en ontvanger en zou de kit zelf in elkaar willen steken...

greets

samuel speltdoorn zei:
weet iemand dan een goed model na men easystar?greets

twinstar
pipercupje met ailerons
't is allemaal al genoemd

Ik zeg niet dat je dat MOET doen; ik vind een twinstar ook niet echt spannend, dus ben lekker met een shocky verder gegaan, maar ik vind jouw keuzes op z'n zachtst gezegd "opvallend"

Het gevaar van Easystar vliegen is denken dat je gelijk kan vliegen. Tot op zekere hoogte is dat ook zo, maar er zijn dingen die je gewoon niet kan oefenen met zo'n Easystar.
Besef je dat je (waarschijnlijk) nog nooit een toestel netjes hebt HOEVEN te landen? lijkt mij een goede zaak om daarop te oefenen met een goedmoedig vliegtuig, liefst gelijk met ailerons, voordat je aan iets moois en kwetsbaars als een Sportster denkt.

MPX Spacescooter lijkt mij wel erg geschikt als opvolger voor jouw Easystar, echter geen landingsgestel; ligt er een beetje aan welke kant je op wilt.
Bouw anders gewoon een shocky voor er bij; 'heb ik heel veel lol van - ik vlieg al meskant en laag op z'n kop, prophangen etc. etc.
Als het kapot gaat, snij je gewoon een nieuwe (heb ik nog niet hoeven doen)

Succes met je keuze.
P.s. gewoon doen wat je zelf het beste lijkt hoor; ik heb ook een aparte cv qua vliegtuigen

ok ben aan het twijfelen tussen twinstar en magister....
wat is het best?
ik denk wel dat bij een magister het landingsgestel rap zal beschadigd worden dus wrsh wel een twinstar

greets

Back