Greatplanes Spectra

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Towbitis, 25 mei 2003.

  1. Towbitis

    Towbitis Guest

    Mijn eerste post op dit forum!

    Ik heb een vraagje over de Greatplanes Spectra electrozwever. Op dit moment ben ik bezig met de bouw van een Spirit Elite van Greatplanes en ik ben op zoek naar model wat ik hierna ga bouwen.

    Dit moet een electrozwever worden en ik ben me dus een beetje aan het orienteren. Ik heb al veel positieve dingen gelzen over de Spectra maar ik wilde wel eens weten of 1 van jullie ervaring heeft met het vlieggedrag van deze kist.

    [​IMG]

    Ik wil graag een wat snellere electrozwever hebben die lekker snel boven is waarna ik kan gaan thermiekzweven zonder motor. Op dit moment ben ik in het bezit van een Robbe VartaFly.
     
  2. Justin01

    Justin01

    Lid geworden:
    15 apr 2003
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Huijbergen
    De spectra is niet snel. Hij is echter wel sneller dan een electra van goldberg. Vliegt overigens wel goed, maar het is aan te raden de bijgeleverde motor te vervangen door een speed 600 8,4 volt.

    Is die spirit elite met een electromotor uit te rusten? Vindt het namelijk een bijzonder mooie zwever, ben alleen afhankelijk van electro, vandaar.
     
  3. Towbitis

    Towbitis Guest

    De spirit Elite is idd een prachtige zwever. Helaas is deze niet met een electro motor uit te rusten omdat er te weinig ruimte is in de romp.

    [​IMG]
     
  4. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Ik vlieg inmiddels al 3 jaar met mijn Spectra. Een heerlijke no nosens zwever. Met de bijgeleverde motor is hij niet snel boven, en nee het is geen snelle zwever. Misschien is het beter om er een vertraagde 600 in te gooien maar ik vind het prima zo.
    Geen kunstvlucht of zo maar lekker ouwe lulle zweven met de Spectra. Heerlijk!!
     

Deel Deze Pagina