green horn

janhein

PH-SAM
Een van de eerste modellen die ik gebouwd heb was een green horn uit de knvvl map. helaas is de tekening verloren gegaan in de loop van de jaren.

De tekening zat in in de map die je kreeg als je lid werd van de knvvl.

Tekening is op A4 formaat en als tegen prestatie snij ik een setje ribben voor de gene die mij aan de tekening helpt. (laser gesneden vinnen ,me de hand vind ik te veel werk ;-) )

en dank zij het forum ben ik op het spoor van mijn eerste zwever :-)

Bouw verslagje volgt als ik er aan begin.

tekening is binnen, straks maar acad starten om hem over te zetten naar een digitaal bestand waar ik vanaf kan bouwen.

Op naar het Vintage glider treffen :-)

Nogmaals heel erg bedankt jh

Hallo JanHein,

Even nieuwsgierig :rolleyes::
Scan je de tekening in als PDF en teken je deze dan over in Autocad of kun je stukken van de PDF zelf gebruiken om te laseren/snijden?

Groeten, Ralf

Hallo Ralf

De tekening is niet veel meer dan een maatschets op ongeveer een half A4tje.

De meeste maten staan er wel in en de rest wordt aan de fantasie van de bouwer over gelaten. ik hebd e tekening dus uitgeprint aan de muur hangen en teken hem in acad helemaal over. Het is niet zo gek veel werk , doos rompje en recht toe recht aan vleugeltje.
Elke keer een stukje tussen de bedrijven door en dan is hij binnen een week de tekening klaar :-). bouwen duurt beduidend langer bij mij.

De tekening is klaar en morgen ga ik de eerste onder de lazer gooien.

als er meer liefhebbers zijn kan ik ze voor kostprijs snijden :-)

(moet toch wat leuks doen met mijn tijd als ik niet kan werken)

Een short kit komt dan ongeveer op 75 euro. Als ik voordelig hout kan in kopen kan er nog wat af denk ik.

reacties graag via pb .

Back