Green RC Models Tiger Moth

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door Marx-7, 9 dec 2019.

  1. Marx-7

    Marx-7

    Lid geworden:
    28 jul 2008
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Geleen
    Heren, een vraagje.....

    Heeft iemand dit toestel toevallig al eens gebouwd?. Ik ben bezig met een Tiger Moth van Green rc models (2 meter versie). Kit ziet er verder goed uit ondanks dat de bouwbeschrijving erg sumier is en er een berg schroefjes op mijn tafel ligt zonder enige aanwijzing waar deze in moeten. Maar daar kom ik wel uit:)

    Waar ik mijn hoofd over zit te breken hoe die chinezen in godsnaam gedacht hadden hoe ik de tank in de romp moet krijgen. Ik kom halverwege, maar dan zit er een plank in de weg waar de aansturing van het roer op komt maar ik zie niet in deze weg te moeten breken. Er komt een 20cc DLE RA op.

    Iemand toevallig tips?
     
  2. summit

    summit

    Lid geworden:
    13 dec 2009
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Hallo

    Ik heb dezelfde kist nog nieuw in doos .
    Nu net even gekeken , dat hebben ze inderdaad lekker verzonnen zo.
    Je ontkomt er niet aan om zonder wat te verwijderen de tank te plaatsen.
    Volgens mij kun je het beste via de voorste cockpit schuin naar voren en dan het dwarsspant wat volgens mij de tank op zijn plek moet houden tactisch verwijderen.
    Het spant waar de bediening van het roer opkomt kan dan blijven zitten.

    Mvg Peter
     
  3. Marx-7

    Marx-7

    Lid geworden:
    28 jul 2008
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Geleen
    Hallo Peter,

    inderdaad niet best verzonnen. Ik heb alleen weinig zin om ergens wat te gaan breken. Moet er nog eens goed naar kijken:)
     
  4. Marx-7

    Marx-7

    Lid geworden:
    28 jul 2008
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Geleen
    Peter, ik ben er achter...

    Her schotje wat de tank tegen houdt met plaatsen zit niet verlijmd en kun je er voorzichtig uit halen. Dan de tank plaatsen en schotje terug zetten. Staat ook niet in de beschrijving.

    Marc
     

Deel Deze Pagina