Bij Wildflug koop je een onvoorbereid airframe. Je mag zelf uitzoeken waar en hoe je je servo's plaatst. Het vraagt enig inzicht. Bij bijvoorbeeld een Hawk of onder andere naam het zelfde model, is dit alles wel keurig voorbereid. Zitter een nette dekseltjes bij. Verder vaak een bouwbeschrijving hoe en wat.
Bij de Wildflug kisten gaat de staartservo er in via een open kielvlak in de achterlijst. Daarna lijm je de envellope dicht, of teep je het dicht. De vleugels moet je de servo's plannen en open snijden/fresen, om de servo's te kunnen verlijmen in de vleugel. Weet niet hoe goed de bouwbeschrijving is en of er sjabloonjes bij zitten in verband met de plaatsing van de ligger (die je niet wilt doorboren...).
De Wildfugjes gaan al een flinke tijd mee. Vliegen zeker zo goed als een Hawk (bijkans beter?), de bouw zal ook niet slecht zijn. In de lucht zullen ze niet snel stuk gaan. Op RC-Network zal nog het een en ander te vinden zijn, ander YouTube of ander video kanaal.
Voordat ik m'n Hawk in 2009 aanschafte, heb ik ook naar de modellen gekeken. De Staufenbiel Hawk koste toen iets van meen ik 219 euro. De Wilco 260. De Wildflugjes destijds stukken duurder. De Hawkjes werden genoemd bij het hernieuwd opstarten van F5B dank zij de lipo-accu. NiCad werd verboden, de NiHM accu's konden niet meekomen.
Gr Bas