Griekse Bireme

Hallo allemaal,
Nieuw hier op dit forum en dus ook nog nooit een bouwverslag gepost.
Recent heb ik een oude hobby weer opgepakt en om me te oefenen ben ik begonnen met de Halve Maen van Corel. Aardig om de vaardigheden weer op te vijzelen en om te zien waar de valkuilen zitten.

Ondertussen ben ik begonnen aan een ogenschijnlijk eenvoudig bootje van Amati: een Griekse Bireme.
De doos en inhoud zien er verzorgd uit, het pakket bevat net hout en een aantal mooie gedetailleerde accessoires. De bouwtekeningen zijn zeer, zeer beknopt en laten veel te raden over. Voor een beter plan ben ik te rade gegaan op andere fora.
Het is duidelijk dat de moeilijkheid vooral in de talloze roeispaantjes gaat zitten. Een uitdaging...

Ik ben inmiddels een paar dagen bezig heb enige aanpassingen gemaakt.
De komende tijd zal ik proberen updates te plaatsen.
IMG_20200717_134222.jpeg
IMG_20200718_140150.jpeg
IMG_20200718_140219.jpeg
IMG_20200718_140509.jpeg
IMG_20200718_140321.jpeg

Laatst bewerkt:
Eerste stap was het uitzoeken waar welke spanten komen. Ze zijn bijna perfect laser-gesneden en behoeven weinig aanpassing.
Op twee plaatsen heb ik een gat van 1.5mm in de kiel geboord, om straks een draadstang van 1.4mm door te kunnen doen. Hiermee kan ik als het model af is, het vastzetten op de bijgeleverde standaard. Ook deze is aangepast met een 1.5mm gat in beide kruispunten.
IMG_20200717_133738.jpeg
IMG_20200717_133749.jpeg
IMG_20200717_133837.jpeg
IMG_20200718_134125.jpeg

Hallo allemaal,
Nieuw hier op dit forum en dus ook nog nooit een bouwverslag gepost.
Recent heb ik een oude hobby weer opgepakt en om me te oefenen ben ik begonnen met de Halve Maen van Corel. Aardig om de vaardigheden weer op te vijzelen en om te zien waar de valkuilen zitten.

Welkom op het Forum.
Allereest heb ik je foto aangepast, een schip met de kiel omhoog is geen gezicht.

IMG_20200718_135259.jpeg

Maar misschien zit je niet in de juiste rubriek.
Op het Forum is een speciale rubriek voor historische schepen.
Hierop zijn ervaren bouwers actief, met een hoop kennis van historische schepen.
Indien je het met mij eens bent, dan kan je verzoeken om je item te verplaatsen,
Aan de linkeronderkant van het scherm zie je het woord "Meld".
Indien je hierop klikt, dan krijg je een scherm, waarin je aan de Mod's, kunt vragen om je topic te verzetten naar het gerelateerde hoofdstuk.
Veel succes.

Welkom op het Forum.
Allereest heb ik je foto aangepast, een schip met de kiel omhoog is geen gezicht.

Bekijk bijlage 384910

Maar misschien zit je niet in de juiste rubriek.
Op het Forum is een speciale rubriek voor historische schepen.
Hierop zijn ervaren bouwers actief, met een hoop kennis van historische schepen.
Indien je het met mij eens bent, dan kan je verzoeken om je item te verplaatsen,
Aan de linkeronderkant van het scherm zie je het woord "Meld".
Indien je hierop klikt, dan krijg je een scherm, waarin je aan de Mod's, kunt vragen om je topic te verzetten naar het gerelateerde hoofdstuk.
Veel succes.

Ok, bedankt. Op een of andere manier komen sommige foto’s op de kop te staan. Ik zal proberen het te verplaatsten.

Back