grijze schependag 2009 ?

Dag allemaal ,

ik ben nu in contact met duitse en britse bouwers , die meer bepaald RC oorlogsschepen bouwen , meestal schaal 1/96 tot 1/100 , maar andere schalen mogen ook bij .

een van hen worp het idee van een grijzeschependag te organiseren , ergens in Europa , waar het voor iedereen "gemakkelijk" bereikbaar was . Een andere stelde voor om deze evenement in Nederland te organiseren , gemakkelijk te bereiken voor de duisters , de engelsen , de belgen , enz ...

bestaat er reeds zo'n grijzeschependag in NL ?

Ik dacht om dat misschien te kunnen organiseren tijdens de opendeurdagen bij de Marinebasis Den Helder , zou dat mogelijk zijn ( vaarwater --> waar ? logeermogelijkheden ? )

andere oplossing : een vaarwater ergens in NL gebruiken , in samenwerking met een club , een beetje zoals de "werkschependag" ?

Graag jullie "inputs"

met dank ,

Laurent

Laurent, de MMI (Mini Marine International) organiseert elk jaar haar "Voorjaarsvaardag" ergens in Mei. De laatste jaren werd die gehouden bij Vaargroep Flevoland te Biddinghuizen. Alleen maar grijze schepen, op een mooi vaarwatertje.
Den Helder, tijdens de vlootdagen, zijn ze ook, maar de laatste jaren is de gastvrijheid van de Koninklijke Marine ernstig achteruit gegaan, heb ik begrepen.
De MMI heeft in Nederland een website; zoek ze maar eens op.

Dag Roel ,

bedankt , ik heb de MMI site gevonden , ik zal deze mensen bereiken om te vragen als zij interesse daarin hebben ...

de groetjes ,

Laurent

@ Laurent;

En waarom niet in Belgie?Bereikbaarheid is voor iedereen even makkelijk .
Vaarvijvers en clubs genoeg die zoiets kunnen op poten zetten.

Groetjes

Marc

tsja dan roepen de duitsers, waarom niet in duitsland ;). En de britten waarom niet in engeland.

dan komen we uiteindelijk bij spanje uit?

ik denk dat er gewoon gekeken moet worden wat reeel is kwa ligging.

Het was maar een vraag /voorstel hoor.

Trouwens er is toch al een grijze schependag in Genk bij Raf?

Ze hebben daar alle voorzieningen en een sterke vereniging,en centraal gelegen.(Ik woon trouwens ver van Genk hoor.)

Mijn bijdrage stopt hier dan ook.

Groetjes

Marc

De " Model Yacht Club Limburg " richt elk jaar een " Grijze Schependag " in. Bekijk de foto's maar eens op onze website ; " index " ( Locatie Belgisch Limburg )
Groetjes, Jos

vallen de kustwacht schepen ook onder de grijze schepen? of is het echt alleen militair geschut?

@marc

het is geen aanval hoor ;) het is meer dat er gekeken moet worden waar het mogelijk is en wat betreft bereikbaarheid voor iedereen. Kijk iedereen zal roepen ja bij mij om de hoek. Echter dat is gewoon niet mogelijk. Er moet gekeken worden waar de grootste groep mensen aktief is met deze boten en welk terrein / vaargebied voldoende ruimte bied. maar dit is aan de organisator om te besluiten.

Dag allemaal ,

ik had ook uiteraard gedacht aan de MYCL "grijzeschependag" , voor de engelsen en de duitsers zou dat geen verschil maken , denk ik , ook "centraal" gelegen voor hen ...

ik ben in contact met een zekere "Ingura" ( Pieter Lienau ) vanuit de streek van Hamburg , en deze zou vragen aan zijn makkers van de IGKM ( Interesse Gemeinschaft Kaiserliche Marine ) als zij konden/wouden eventueel de "oorlogshaven" , dat iedereen heeft kunnen zien in Dortmund , meenemen ...

de link : Start

sommige britse bouwer zouden ook willen komen , om te zien hoe anderen modellen bouwen .

Ik ga toch Raf Janssens zien in Ciney , ik zal hem daarover spreken ...

de groetjes ,

Laurent

hallo

het kan ook vroeger dan te wachten tot in Ciney
ik heb het aan het bestuur voorgelegd en voor MYCL is het in orde
er zijn twee hotels waar we reeds mee samen werken en de prijzen zijn sociaal
de vijver kan je reeds bezichtigen op de website van mycl
Grijze Schepen 2008
en dan verder klikken op de foto's
deze geven een indruk van 2008

om op een paar vragen reeds te antwoorden

coast guard telt ook mee en duikboten zijn ook oorlogschepen maar die varen aan de verkeerde kant van het water maar mogen ook
een geconfiskeert yacht mag zelfs mee doen

een datum hebben we ook reeds
27-28 juni 2009
man kan deelnemen aan 1 dag of aan het weekeinde
we zijn hier heel flexible

groetjes raf

Back