mijn indrukken
Hallo,
Misschien is het jullie opgevallen tijdens het bekijken van deze prachtige fotorapportage, maar wat mij meteen tijdens mijn bezoek daar opviel was het grote aantal jeugdige piloten (categorie 14 -20 jaar).
Nou is het zo dat een groot aantal duitse clubs het zo georganiseerd hebben dat zij als vereniging èn een sleepkist èn een of meerdere zwevers bezitten welke dan door jeugdige leden gevlogen worden……..
Dit heeft een positief effect op de belangstelling voor onze hobby en zorgt er tevens voor dat onze duitse vrienden een groot aantal uitmuntende zweefvliegers hebben (denk maar eens aan b.v. de wedstrijd kategorien F3B, F3J en F3K)
Wat het vliegen en de aanwezige toestellen daar betrof kan ik wel zeggen dat het hele spectrum royaal vertegenwoordigd was. Van semi tot vol schaal, oldtimers, acro kisten, kortom alles was er ! Er waren ook de nodige eigenbouw kisten te bewonderen waaronder bijvoorbeeld een ETA op schaal 1:4. Bij een ETA levert dat een model op met een spanwijdte van 7.75 meter…… wow Je kwam er echt ogen te kort !
Nou beschouw ik mezelf als zweefvlieger maar bij het zien van de daar gereed staande sleepkisten begon ik daar aan te twijfelen. De sleepkisten waren zonder uitzondering van het het type semi of vol schaal. Wat te denken van een 3.4meter Wilga in vol schaal, met de originele kleuren, met stickers en i.d. plaatjes en met maar liefst een dikke 7000 nagebootste klinknagelverbindingen…….(deze kist staat trouwens te koop voor een dikke 5000 euri) Trouwens fantastisch om te zien hoe deze grote sleepbakken bijna allemaal zowat stapvoets geland konden worden….
Het was dus zonder meer een buitengewoon mooie en leerzame meeting.
Arno