groene en bruine petrolium?

hey ,

een vraagje hier , ik heb altijd de bruine petrol gehad om de trubine te voeden , nu zou ik willen over gaan naar groene , mag dit of is het niet aan te raden?

gtjs
wim

In mijn P80 heeft alles gezeten, begonnen met kero, drain kero, dan naar zibro, dan groene petroleum, vervolgens gewone petrolium (de goedkoopste die we konden vinden). Op bepaalde momenten werd de boel zelfs door elkaar gebruikt (behalve de kerosine).

Nooit enig probleem gehad en nooit iets opgemerkt qua vermogen. Wel steeds een iets ander geurtje van de verbrandingsgassen.

hey paul,

bedankt voor de info, de groene is een stuk goedkoper en kan ik veel korter bij gaan halen , alvast bedankt voor de info

gtjs
wim

Groene is ontzwavelde. De gewone geel-achtige is de goedkoopste, iets van 80 cent per liter aan de pomp. Die aan de pomp leek me ook meestal het zuiverst. In klaar gevulde tonnen lag wel eens vuiligheid.

ff hoe bedoel je aan de pomp
want hier in leiden is het moerlijk tekrijgen
want ik ben ook op zoek naar petrolium
gr limme

heyy,

de groene is hier goedkoper kost ongeveer 70cent terwijl de bruine bijna 1euro kost

en idd tis gewoon aan de pomp te verkijgen bij ons , niet bij alle tankstations maar bijzonderlijk bij 1

gtjs
wim

hey,

groene, bruine, witte ???

ik krijg bij onze tankstation WITTE petroleum.
is dat ook goed voor (Lambert-)turbines ?
wat is het verschil ?

gr,
wolfgang

zie ik daar lambert turbines? :)
Wel nafilteren met een koffiefilter als je ze daarvoor wil gebruiken!
Mijne draait nog altijd prima, nu ik mijn petrol extra filter

greetz. Hans

Back